مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به اینکه رتبه ایران در تولید علم مناسب است، گفت: ایران در حوزه کسب و کار در رتبه آخر دنیا یعنی در جایگاه ۱۳۱ از ۱۳۲ کشور قرار داریم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران در ۱۰ سال گذشته در تولید علم از رتبه ۲۶ به رتبه ۱۵ جهان رسیده است، گفت: در زمینه پژوهش‌های فناوری هم از رتبه ۱۲۰ جهان به رتبه ۵۳ صعود کرده ایم.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق گفت: محصولات زیستی ایران به ۱۷ کشور دنیا صادر می‌شود و ایران رتبه چهارم آسیا در تولید داروهای زیستی را دارد.
هوش مصنوعی حالا فضای کسب‌وکارها، دولت‌ها و جوامع را متحول کرده و امسال جهشی بزرگی به سمت جلو داشته است. ظهور چت‌بات چت جی‌پی‌تی و رقابت بر سر آن در میان شرکت‌های بزرگ فناوری برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی مولد، به یک بحث عمومی در مورد بهترین نحوه مدیریت مخاطرات و چالش‌های این فناوری جدید منجر شده است.
جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید علم در هوش مصنوعی در رتبه ۱۵ و در استفاده از هوش مصنوعی در زندگی رتبه ۷۷ را دارد به نظر می رسد این رتبه ها در مقایسه با قبل چندان تغییری نکرده است.
رتبه ۷۳ ایران در شاخص های تولید و صادرات با فناوری های متوسط و پیشرفته در دنیا اهتمام جدی سیاستگذاران به منظور تنوع بخشی به تولیدات کشور و ارتقای صادرات فناوری های پیشرفته را می طلبد.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ایران رتبه اول کشفیات مواد مخدر در جهان را دارد، گفت: تولید و قاچاق مواد مخدر طی دو دهه اخیر ۵۰ برابر بیشتر شده است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ایران رتبه اول کشفیات مواد مخدر در جهان را دارد، گفت: تولید و قاچاق مواد مخدر طی دو دهه اخیر ۵۰ برابر بیشتر شده است.
مجری طرح توسعه زنبوداری کشور گفت: پیش بینی می شود امسال تولید عسل در کشور ۴ درصد رشد داشته و این عدد در سایر محصولات وابسته ۱۵ درصد باشد.
در رتبه‌بندی وزارت ارشاد، سایت‌هایی همچون «ورزش سه» با آن حجم از تولید محتوای حرفه‌ای، در رتبه ۷ قرار گرفته است! به سایت «فرارو» رتبه ۱۲ داده شده است. برخی دیگر از رتبه‌ها به این شرح است: «اعتماد آنلاین» رتبه ۲۳، اقتصاد۲۴ رتبه ۳۳، سایت رکنا رتبه ۴۵، رویداد۲۴ رتبه ۴۶، صراط نیوز رتبه ۶۳، تجارت‌نیوز رتبه ۶۶، راه دانا رتبه ۲۲، اقتصاد آنلاین رتبه ۳۵، سینما سینما رتبه ۱۰۴، اقتصادنیوز رتبه ۱۱۵، نامه نیوز رتبه ۱۳۰ و اکو ایران رتبه ۱۶۳
صندوق بین‌المللی پول با اشاره به افزایش ۱۴۱ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۲ اقتصاد ایران را در این سال به ‌عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی کرد.
بررسی آخرین رتبه‌بندی نمایه‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در کنار رشد در شاخص‌های علمی متعدد توانسته در جایگاه شانزدهم دنیا تثبیت شود.
ایران با تولید ۶۲ میلیون تن سیمان در سال ۲۰۲۲ توانست همچنان در رتبه هشتم تولید جهانی این محصول بایستد.
فائو از رشد ۲۶ درصدی تولید غلات ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داد و اعلام کرد ایران با ۱۲.۴ میلیون تن ذخیره غله در رتبه هشتم جهان از این نظر قرار گرفته است.
یک کارشناس حوزه اقتصاد گفت: در تولید علم و نوآوری که از سوی پژوهشگران ایرانی انجام شده ایران در رتبه بندی فناوری در اغلب زمینه های اقتصادی در زمره ۱۰ کشور برتر جهان قرار گرفته است.
بر اساس آخرین آمار ستاد سلول ایران در جایگاه سیزدهم تولید علم سلول بنیادی قرار دارد و در منطقه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
براساس آخرین گزارش سالانه بریتیش پترولیوم (BP)، ایران با سوزاندن سالانه ۱۸.۵ میلیارد مترمکعب گازهای همراه، رتبه دوم جهان را در اختیار دارد.
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در سال گذشته از نظر میزان تیراژ تولید خودرو در جهان رتبه نوزدهم را داشت که با توجه به رشد تولید، می تواند تا پایان امسال به رتبه چهاردهم ارتقاء یابد.
رصد هفته نخست بازار اقلام خوراکی از نوسان قیمتی در این بازار حکایت دارد.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد رتبه ۳ تا ۱۹ ایران را در تولید ۲۰ محصول مهم کشاورزی در جهان اعلام کرد.
رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه دو برابر سهم جمعیتی گاز گلخانه ای تولید می کنیم، گفت: ایران پس از کشورهای چین، آمریکا، هند، روسیه و ژاپن در رتبه ششم انتشار دی اکسیدکربن در جهان است.
الشتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه روند تجارت خارجی ایران بسیار رو به رشد است؛ گفت: کار واردات خودرو در روال است و شرکت‌ها دارند با واحدهای تولیدی معتبری قرارداد می‌بندند.
نقش هوافضا در ارتقای اقتدار و امنیت ملی و پیشرانی علم و فناوری در دیگر زمینه ها بر کسی پوشیده نیست، در این میان جمهوری اسلامی ایران در رتبه اول منطقه خاورمیانه در تولید علم هوافضا قرار دارد.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ مرگ دو کارگر بر اثر گازگرفتگی/ دستگیری ربایندگان پسر ۱۴ ساله/ فرجام خودربایی برای ازدواج!/ تخریب ساختمان ۴ طبقه با ۳ کشته/ جزئیات آتش سوزی در پارک پردیسان تهران/ بخشش محکوم به قصاص به حرمت امام رضا (ع)/ قتل دختر ۳ ساله در یک جنایت هولناک/ ۳ برادر طراح اصلی سرقت بانک
با این باخت ، تیم ایران در رتبه نهم لیگ ملت‌های والیبال باقی ماند، هرچند نتایج سایر مسابقات می‌تواند باعث سقوط ایران از رتبه یک رقمی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ