معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران در ۱۰ سال گذشته در تولید علم از رتبه ۲۶ به رتبه ۱۵ جهان رسیده است، گفت: در زمینه پژوهش‌های فناوری هم از رتبه ۱۲۰ جهان به رتبه ۵۳ صعود کرده ایم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس جدیدترین گزارش اسپید تست جایگاه ایران در رده بندی اینترنت موبایل ماه جولای نسبت به ماه گذشته هیچ تغییری نکرده است. میانه سرعت اینترنت موبایل کشور نیز ۳۳.۴۴مگابیت برثانیه است.
تیم هندبال نوجوانان ایران با قبول شکست برابر تیم برزیل در مسابقات قهرمانی جهان برای کسب رتبه پانزدهم و شانزدهم یک مسابقه دیگر پیش رو دارد.
هوش مصنوعی حالا فضای کسب‌وکارها، دولت‌ها و جوامع را متحول کرده و امسال جهشی بزرگی به سمت جلو داشته است. ظهور چت‌بات چت جی‌پی‌تی و رقابت بر سر آن در میان شرکت‌های بزرگ فناوری برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی مولد، به یک بحث عمومی در مورد بهترین نحوه مدیریت مخاطرات و چالش‌های این فناوری جدید منجر شده است.
مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به اینکه رتبه ایران در تولید علم مناسب است، گفت: ایران در حوزه کسب و کار در رتبه آخر دنیا یعنی در جایگاه ۱۳۱ از ۱۳۲ کشور قرار داریم.
گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد از شاخص شکاف جنسیتی که نشان می‏دهد نمره ایران در دستیابی به برابری جنسیتی، از پارسال هم کمتر است
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ایران رتبه اول کشفیات مواد مخدر در جهان را دارد، گفت: تولید و قاچاق مواد مخدر طی دو دهه اخیر ۵۰ برابر بیشتر شده است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ایران رتبه اول کشفیات مواد مخدر در جهان را دارد، گفت: تولید و قاچاق مواد مخدر طی دو دهه اخیر ۵۰ برابر بیشتر شده است.
از منظر تعداد محصولات در صنعت ساخت و ساز، کشورهای آمریکا با ۲۲۷ محصول، آلمان با ۱۵۱ محصول و ایران با ۶۴ محصول در رتبه‌های اول تا سوم در بانک اطلاعاتی استت‌نانو هستند.
مجری طرح توسعه زنبوداری کشور گفت: پیش بینی می شود امسال تولید عسل در کشور ۴ درصد رشد داشته و این عدد در سایر محصولات وابسته ۱۵ درصد باشد.
سرپرست ستاد توسعه دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اعلام کرد: ایران رتبه چهارم در زمینه علوم و فناوری آب در جهان را کسب کرده است.
صندوق بین‌المللی پول با اشاره به افزایش ۱۴۱ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۲ اقتصاد ایران را در این سال به ‌عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی کرد.
روز اول از هفته پانزدهم لیگ برتر هندبال مردان ایران با پیروزی سپاهان و ادامه صدرنشینی این تیم در جدول رتبه بندی دنبال شد.
بر اساس آخرین گزارش سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، رتبه ایران در شاخص عملکرد رقابت صنعتی طی سالهای ۲۰۱۶- ۲۰۲۰، بین ۵۲ تا ۵۷ متغیر بوده و رتبه آن در سال ۲۰۲۰ از ۱۵۴ کشور، ۵۵ بود.
بخش عمده‌ای از توسعه زیرساخت سینمای ایران در پانزده سال اخیر، توسط بخش خصوصی و به عنوان یکی از ظرفیت‌های رونق بخشی به مجموعه‌های تجاری در نظر گرفته شده و اگر سالن‌های سینما به شکل معناداری از رونق بیفتد، نه تنها این مجموعه‌ها در اداره سالن سینما تجدیدنظر می‌کنند، بلکه سایر مجموعه‌های تجاری که در دل خود سالن سینما طراحی کرده‌اند نیز در این ایده تجدیدنظر خواهند کرد و توسعه زیرساخت سینمای ایران با چالش روبه رو خواهد شد.
ایران در ابتدای  دهه ۹۰ یکی از ۵ کشور سکاندار در ذخیره سازی گاز بود، اما این سکانداری دیری نپایید که با تغییر سیاست ها جایگاه خود را از دست داده است.
عربستان سعودی با شاخص ۱۶۸ رتبه بدتر از ایران دارد و کشور‌های لیبریا، هند، قطر، بنگلادش، تاجیکستان، بورکینافاسو، چین، تایلند، ترکیه، میانمار، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، لائوس و مغولستان در ردیف ۱۵ کشور دارای هوای آلوده‌تر از ایران هستند.
رنکینگ وزنه‌برداری جهان 2022 به صورت رسمی اعلام شد.
رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه دو برابر سهم جمعیتی گاز گلخانه ای تولید می کنیم، گفت: ایران پس از کشورهای چین، آمریکا، هند، روسیه و ژاپن در رتبه ششم انتشار دی اکسیدکربن در جهان است.
ایران رتبه اول در جهان از لحاظ میزان مصرف انرژی را دارد. شدت مصرف انرژی معیاری است که اگر آن را کنترل کنیم ، شاید بسیاری از شهرها از این وضعیت آلودگی هوا نجات پیدا کند.
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم با بیان اینکه ایران رتبه اول در جهان از لحاظ میزان مصرف انرژی را دارد، گفت: صورت مساله آلودگی هوا در کشور مشخص است و راهکار آن نیز معلوم است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: رتبه ۲۵ ایران در بین ۱۶۷ کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) خوب است، اما راضی‌کننده نیست و لازم است ارتباطات بین‌المللی را عمیق‌تر کنیم.
تیم ملی هندبال دختران نوجوان کشورمان مسابقه خود را برابر تیم قدرتمند رومانی واگذار کرد تا در ادامه رقابتها برای رتبه پانزدهمی بجنگند.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ مرگ دو کارگر بر اثر گازگرفتگی/ دستگیری ربایندگان پسر ۱۴ ساله/ فرجام خودربایی برای ازدواج!/ تخریب ساختمان ۴ طبقه با ۳ کشته/ جزئیات آتش سوزی در پارک پردیسان تهران/ بخشش محکوم به قصاص به حرمت امام رضا (ع)/ قتل دختر ۳ ساله در یک جنایت هولناک/ ۳ برادر طراح اصلی سرقت بانک
با این باخت ، تیم ایران در رتبه نهم لیگ ملت‌های والیبال باقی ماند، هرچند نتایج سایر مسابقات می‌تواند باعث سقوط ایران از رتبه یک رقمی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ