الشتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه روند تجارت خارجی ایران بسیار رو به رشد است؛ گفت: کار واردات خودرو در روال است و شرکت‌ها دارند با واحدهای تولیدی معتبری قرارداد می‌بندند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفارت ایران در نیوزیلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: رضا نظرآهاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ولینگتون بنا به «دعوت رسمی» پارلمان نیوزیلند و طبق عرف مرسوم دعوت از سفرا، در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ در نشست کمیته امور خارجی، دفاع و تجارت پارلمان این کشور حضور یافت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ولینگتون بنا به «دعوت رسمی» پارلمان نیوزیلند، در نشست کمیته امور خارجی، دفاع و تجارت پارلمان این کشور حضور یافت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ولینگتون بنا به «دعوت رسمی» پارلمان نیوزیلند، در نشست کمیته امور خارجی، دفاع و تجارت پارلمان این کشور حضور یافت.
تجارت خارجی کشور در دو ماهه امسال به ۲۵ میلیون و ۷۳۲ هزار تن و به ارزش ۱۵ میلیارد و ۴۵۴ میلیون دلار رسید.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پیگیری دیپلماسی اقتصادی از سوی مقامات کشورمان نسبت به گذشته بهتر شده، اما باز هم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با بیان اینکه صادرات نباید محدود به مواد خام باشد، گفت: ارز دیجیتال ابزاری است که اگر حاکمیت ما به آن ورود کند می‌تواند تجارت با کشورهای خارجی را تسهیل کند.
نورنیوز نوشت: سال‌هاست که برخی، نارسایی‌های موجود در تجارت خارجی ایران را نتیجه عدم پذیرش «FATF» می‌دانند، اما سیاسی‌کاری اخیر این گروه علیه روسیه و آفریقای جنوبی در حالی که حامیان داعش، النصرة و... در ردیف معتبرترین کشور‌ها از نظر شفافیت مالی دسته‌بندی شده‌اند، حقانیت ایران را نشان می‌دهد.
امروز اگر می توانیم به روسیه صادرات کاتالیست داشته باشیم، تولید کک اسفنجی را در کشور داریم، تاپ درایوهای پیشرفته تولید می کنیم و به تجهیز پالایشگاه ها در کشورهای دیگر می پردازیم، ثمره توجه به استفاده از توان و تخصص داخلی در قالب سیاست تولید بار اول است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وضعیت پیگیری دیپلماسی خارجی در وزارت امور خارجه بررسی شد که بر اساس مباحث مطرح شده حجم تجارت خارجی ایران تا پایان سال به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.
عضو کمیسیون تجارت خارجی و بین الملل خانه صمت ایران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ میلیارد دلار کالا بین ایران و ترکیه مبادله شده که سهم صادرات ۶.۴ و سهم واردات ۴.۶ میلیارد دلار بوده است.
جدیدترین گزارش گمرک نشان می دهد تجارت خارجی کشور  از ابتدای امسال تا دهم ماه جاری به بیش از ۸۸ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.
دبیر کمیسیون واردکنندگان و تامین کنندگان برنج کشور گفت: هند در حوزه تجارت به برخی تعهدات خود در قبال ایجاد تراز تجاری با ایران همکاری لازم را نداشته و واردات برنج از این کشور ممنوع شد.
وجود منابع عظیم نفت و گاز در ایران اثرات جدی بر اقتصاد سیاسی کشور داشته است. به طور خاص، صادرات نفت خام از پیش از انقلاب، همواره نقش جدی در سیاست خارجی داشته است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: هر چه به سمت حرکت در تصمیم‌گیری واحد برویم شانس موفقیت در تجارت بالاتر می‌رود از این‌رو خواسته بخش خصوصی تشکیل شورای تجارت خارجی برای عبور از این مشکلات است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: هر چه به سمت حرکت در تصمیم‌گیری واحد برویم شانس موفقیت در تجارت بالاتر می‌رود از این‌رو خواسته بخش خصوصی تشکیل شورای تجارت خارجی برای عبور از این مشکلات است.
ایجاد شبکه نقل و انتقالات پول در عمان، تجارت ایران و روسیه بدون واسطه گری ارزهای خارجی، عدم واردات خودروی خارجی بی کیفیت و حذف قرعه کشی خودرو تا پایان سال از جمله اخبار مهم این هفته صمت بود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت صادرات ایران به روسیه طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: مبادلات اقتصادی میان دو کشور بدون واسطه گری ارزهای خارجی، انجام می شود.
افزایش تولید و کاهش صادرات فولاد، ورود خودروهای خارجی به بازار از آذر ماه، توسعه تجارت ایران و تایلند و افزایش 45 درصدی صادرات به کشورهای دریای خزر از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
گمرک ایران اعلام کرد: تجارت خارجی کشور در ۶ماهه سال جاری با ۱۳.۲ درصد افزایش در ارزش به رقم ۵۰ میلیارد و ۲۸۲ میلیون دلار رسید.
وزیر صمت درباره اهمیت حضور در اجلاس شانگهای که خود رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کند، گفت: عضویت در مجامع بین المللی سبب تسهیل تجارت خارجی کشور می‌شود؛ هرچند تراز تجاری کشور مثبت بوده و روند رو به رشدی دارد.
وزیر صمت درباره اهمیت حضور در اجلاس شانگهای که خود رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کند گفت که عضویت در مجامع بین المللی سبب تسهیل تجارت خارجی کشور می‌شود هرچند تراز تجاری کشور مثبت بوده و روند رو به رشدی دارد.
وزیر صمت با اشاره به اینکه پیوستن ایران به شانگهای برای کشور دستاوردهای بزرگی خواهد داشت، گفت: هر چه ما در مجامع بین‌المللی و پیمان‌های منطقه‌ای وارد شویم، تجارت خارجی تسهیل خواهد شد.
رئیس کل گمرک ایران گفت: حجم تجارت خارجی بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در ۵ ماهه سال جاری به رقم یک میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۳۹۴ هزار دلار رسید.
نائب رئیس اول اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت: امارات نقش هاب منطقه در انتقال حمل و نقل دریایی را ایفا می کند و جایگاه بسیار مهمی در توزیع مواد اولیه و کالاهای وارداتی در منطقه دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ