ظرفیت‌های توسعه کشورمان آنقدر بالا است که با تصمیم‌های علمی و سخت اقتصادی و برداشتن گام‌های حساب شده می‌توان کاری کرد تا احکام برنامه هفتم در میدان تحقق یابد و به یادگار روی کاغذ نماند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بیمه ملت در مسیر رشد و توسعه خدمت‌رسانی به مردم با هدف گسترش شبکه فروش و کسب سهم بیشتر از بازار بیمه کشور، شعبه جدیدش در استان هرمزگان را افتتاح کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برنامه‌ریزی‌های اقتصادی باید در مسیر چشم‌انداز کشور باشد و بودجه کشور هم در جهت تحقق آن تخصیص یابد که این روند در وضعیت کنونی رعایت نمی‌شود.
مدیر عامل شرکت راه آهن گفت: در طول برنامه ششم توسعه حتی یک ریال از بند الف ماده ۵۷ قانون برنامه ششم توسعه  اختصاص پیدا نکرده که نتیجه آن عدم رشد حمل و نقل ریلی کشور در دولت گذشته بوده است.
زاهدان- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ساخت ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در کشور خبر داد.
وزیر نیرو گفت: تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب روزی با تیر و تفنگ محقق می‌شد و امروز با آبرسانی، برق‌رسانی و توسعه علم و فناوری در جای جای کشور تحقق می‌یابد.
مسیر توسعه کشور با «برنامه هفتم» کدام سو می‌رود؟
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: چنانچه بخواهیم در مسیر مهار تورم و رشد تولید گام برداریم، باید بر رفع موانع تولید و توسعه صادرات محصولات دانش بنیان، تمرکز کنیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیر آزادراهی، بزرگراهی و ریلی به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در حال اجراست.
مسیری که ایران در زمینه بازمعماری سیاست‌های صنعتی خود در حوزه به کارگیری اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان و ورود تحقیق و توسعه به تازگی شروع کرده است، مسیر بسیار مهم و با چشم‌انداز روشن است که علاوه بر تحول بزرگ صنعتی و آغاز مسیر تحول صنعتی مبتنی بر علم و فناوری، کشور را به توسعه صنعتی چند وجهی و خارج از اقتصاد تک‌بعدی خواهد رساند.
«کارگروه نظارت و ارزیابی و کارگروه طرح‌های پیشران» ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی آغاز به کار کرد تا طرح‌های فناورانه علمی در مسیر درست تامین نیازهای کشور قرار گیرند.
در طول سال سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت‌های زیر مجموعه آن با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مبتنی بر سند راهبردی جامع صنعت هسته‌ای کشور مسیر جدیدی را در تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای ایجاد کردند.
رئیس جمهور آینده کشور را متعلق به نوجوانان و جوانان دانست و گفت: باید با بازنگری مسیر طی شده، ضعف‌ها و کاستی‌ها را شناسایی و تلاش کنیم آهنگ تربیتی کشور با روند توسعه یکسان باشد.
رئیس جمهور چین تاکید کرد این کشور بدون وابستگی به غرب توانست مسیر توسعه خود را طی کند.
روزنامه خراسان نوشت: اصرار بر ایجاد اشتغال در شرایطی که برنامه توسعه صنعتی کشور مشخص نیست، می‌تواند مسیر ما را به سمت نامشخصی سوق دهد و اشتغالی را ایجاد کند که ناپایدار باشد.
یک استاد دانشگاه گفت: منطقه مکران باتوجه به اتصال آن به اقیانوس هند، جزء بخش های استراتژیک کشور قلمداد می‌شود که می‌تواند مسیر توسعه را برای شرق کشور فراهم سازد.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که افزایش درآمدهای غیر نفتی این کشور، به مسکو در نیل به اهداف توسعه ای خود کمک می کند.
مطابق با برنامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری و در مسیر توسعه ناوگان هوایی کشور، ۴ فروند ایرباس به ایران وارد شد.
با حمایت‌ها و گام‌های ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی در راستای تحول صنعت کاتالیست، کشور در مسیر توسعه این محصول راهبردی حرکت می‌کند.
نقش تحولات جمعیتی در عرضه نیروی کار و در نتیجه رشد تولید، می‌تواند در رشد و توسعه اقتصادی- اجتماعی هر کشور نقش بسزایی ایفا کند.
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه روابط دو کشور ایران و روسیه در مسیر درستی قرار دارد، بر لزوم استمرار و تقویت تلاش‌های مشترک برای توسعه بیش از پیش روابط در ابعاد مختلف دوجانبه تاکید کرد.
رئیسی نیروی انسانی نخبه را مهمترین سرمایه کشور در مسیر توسعه پایدار خواند و اظهار داشت: شما مدال‌آوران عرصه‌های کشوری و جهانی نباید با ناملایمت‌ها صحنه را خالی کنید، قرار است به دست شما فرهیختگان و نخبگان از مشکلات و مسائل جامعه گره‌گشایی شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شرکت‌های بزرگ با جلب اعتماد مردم می‌توانند سرمایه های سرگردان در سطح جامعه را جمع آوری کنند و در مسیر اجرای پروژه های توسعه کشور گام بردارند.
یک نماینده مجلس گفت:‌ اگر چه ایران مذاکرات را برای احقاق ملت خود دنبال می‌کند، اما مسیر توسعه کشور را به آن گره نزده و هر دو مسیر مستقل از یکدیگر را می‌پیماید.
مدیر عامل شستا، ابراهیم بازیان بهمراه مدیرعامل تاپیکو، مسعود اسم‌خانی و جمعی از اعضای هیئت‌مدیره، مدیران و معاونین این مجموعه از پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول، بازدید کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ