معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: چنانچه بخواهیم در مسیر مهار تورم و رشد تولید گام برداریم، باید بر رفع موانع تولید و توسعه صادرات محصولات دانش بنیان، تمرکز کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آقامیری تصریح کرد: در جهت کاهش مخاطرات زلزله بالای ۷ ریشتر در تهران، می‌بایست مطالعات و تحقیقات جامعی در ارتباط با شناخت اثرات زلزله در سطوح آکادمیک و مدیریت شهری و تشخیص مناطق با خطرپذیری بالا انجام شود که برنامه ریزی کاهش خسارات ناشی از زلزله در مناطق با خطر پذیری بالا می‌تواند با کاهش آسیب پذیری شهرها، خسارات و مخاطرات ناشی از وقوع زلزله را کاهش بخشد.
«چت جی‌پی‌تی» تنها یکی از برنامه‌های مجهز به هوش مصنوعی است که می‌تواند برای انجام تحقیقات آکادمیک یا تقلید مکالمات با دانشگاهیان مشهور مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه برخی دیگر از نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط مشتاق بلال انتخاب شده و به تقویت مطالعات شما کمک می‌کند، معرفی می‌شوند.
رئیس موسسه تحقیقات برنج کشورگفت: با همکاری معاونت زراعت و معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، طرح‌هایی برای افزایش عملکرد تولید برنج در خشکه‌کاری با سیستم آبیاری قطره‌ای در دست انجام است.
کلینیک فضایی تولوز در فرانسه با هدف شبیه‌سازی ریزگرانشی در فضا و تحقیقات مربوط به بهبود شرایط فضانوردان از افراد داوطلب می‌خواهد برای دو ماه در این کلینیک روی تخت دراز بکشند. ماری پیر باریل، رئیس کلینیک فضایی تولوز به خبرگزاری فرانسه گفت: ما می‌خواهیم شرایط و فعالیت‌های مختلف در فضا را بر بدن انسان روی زمین شبیه‌سازی کنیم تا به بهبود شرایط زندگی فضانوردان در طول ماموریت فضایی کمک کنیم. شرکت‌کنندگان در آزمایش به نوبت، گاهی سوار بر دوچرخه‌ای که برای رکاب زدن دراز کشیده طراحی شده است، گاهی در سانتریفیوژ می‌روند و همچنین بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند.
رییس بخش تحقیقات خاک و ارزیابی اراضی در موسسه تحقیقات خاک و آب گفت: مطالعات روی ۶۶ محصول زراعی و باغی در پهنه ۶.۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی انجام شد.
دبیر شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد تحقیقات مربوط به خطوط لوله گازی نورد استریم باید با مشارکت مسکو صورت گیرد.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که تحقیقات گسترده نهادهای امنیتی با نظارت مجلس در خصوص مسمومیت دانش آموزان در حال انجام است.
سخنگوی وزارت خارجه چین نسبت به انجام تحقیقات جامع در مورد انفجارهای خطوط لوله گازی نورد استریم تاکید کرد.
سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه با غیرقابل قبول خواندن حمله به سفارت جمهوری آذربایجان، گفت: حملات به هیأت‌های دیپلماتیک غیرقابل قبول است. فکر ما با خانواده قربانی این حادثه است و آرزوی بهبودی سریع زخمی‌های حادثه را داریم و امیدواریم که تحقیقات و پاسخگویی کاملی در این زمینه صورت گیرد.
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از انجام ارزیابی سیستم‌ها و فناوری‌های نوین در بخش حمل و نقل و مسکن خبر داد.
سفارت روسیه در آفریقای مرکزی در بیانیه ای اعلام کرد: آفریقای مرکزی تحقیقات فوری و جامعی درباره ترور مدیر مرکز فرهنگی روسیه انجام دهد.
سازمان ملل متحد انجام تحقیقات کامل درباره تمام موارد نقض حقوق بشر و قتل بیرحمانه بیش از ۱۰ اسیر روسیه توسط ارتش اوکراین را خواستار شد.
سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن، به تصمیم پلیس فدرال آمریکا (FBI) برای انجام تحقیقات درباره قتل شیرین ابوعاقله واکنش نشان داد.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: بودجه مورد نیاز برای رتبه بندی معلمان بسیار زیاد بود و کسی جرأت نداشت در این زمینه ورود کند ولی ما موفق شدیم.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شده و بازپرس جنایی در حال بررسی موضوع و انجام تحقیقات مقدماتی است.
آلمان، انگلیس و فرانسه روز جمعه در نامه‌ای جمعی که به دست اعضای شورای امنیت سازمان ملل و به رصد رویترز رسیده است، آورده‌اند: ما خواهان تحقیقات از سوی تیم دبیرکل سازمان ملل که مسئول نظارت بر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، هستیم و آماده‌ایم تا از کار دبیرکل در انجام تحقیقات فنی و بی‌طرفانه حمایت کنیم.
در پی تجمع جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در روز یکشنبه دهم مهرماه ۱۴۰۱ در محوطه دانشگاه و روایت‌سازی‌های غیرواقعی از آن توسط ناآگاهان و دشمنان این مُلک و ملت، بدینوسیله نتیجه تحقیقات انجام شده در صحنه، بررسی دوربین‌های مداربسته دانشگاه و گزارشات مأمورین مستقر در خارج از دانشگاه و نیز بازپرسی‌های به عمل آمده از برخی عوامل اغتشاشگر را به شرح ذیل به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند:
به گفته مارگارت وستاگر کمیسیونر  آنتی تراست اتحادیه اروپا اعلام کرد آمازون احتمالا مجبور شود تغییراتی در بخش توصیه کالاها به کاربران انجام دهد تا تحقیقات درباره کسب وکارش را پایان دهد.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: به جرات می توان گفت اگر ما از وارد کننده سیم خاردار به صادر کننده فن آوری رسیده ایم از ارتباط با دانشگاه بوده است .
سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز در تماسی تلفنی با لاوروف گفت: درباره انفجار نزدیک سفارت روسیه در کابل تحقیقات انجام می شود.
یوفا قصد دارد تحقیقاتی را درباره فرپلی مالی بارسلونا و چند باشگاه دیگر در فصل 21-2020 انجام دهد.
سازمان ملل متحد انجام تحقیقات پیرامون ترور داریا دوگین دختر الکساندر دوگین متفکر مشهور روس را خواستار شد.
سخنگوی سازمان ملل متحد ضمن بر عدم تغییر موضع این نهاد بین المللی درباره لزوم انجام تحقیقات جامع درباره قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی، تاکید کرد.
هماهنگ کننده سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیقات فوری و مستقل درباره قتل محمد الشحام به دست نظامیان صهیونیست شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ