رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: در دو سال اخیر نزدیک به ۱۰ هزار پزشک که عمده آن‌ها افراد متخصص و فوق تخصص بوده‌اند گواهی گود استندینگ دریافت کرده اند و این می‌تواند رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی ما را در بسیاری از رشته‌ها در سال‌های آینده از نیروی انسانی خالی کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا ضمن بازدید از شعبه گذرنامه مستقر در جایگاه برنامه «محرم شهر» مستقر در میدان آزادی گفت: امکانی فراهم شده تا مجوز خروج از کشور بانوان و افراد زیر ۱۸ سال بدون مراجعه به دفترخانه صادر شود.
دونده ملی‌پوش کشورمان تصمیم گرفت برای ادامه زندگی و ورزش خود راهی کانادا شود.
دونده ملی‌پوش کشورمان تصمیم گرفت برای ادامه زندگی و ورزش خود راهی کانادا شود.
جواد قرایی مستندساز و سازنده سریال پرمخاطب مستند ایرانگرد به دعوت مسولان عمانی به این کشور مهاجرت کرد تا برای تبلیغ و گسترش گردشگری عمان فعالیت کند.
مهاجرت یا تبلیغ مهاجرت، کدام ممنوع است؟
این متخصص مطالعات توسعه گفت که در منابع آبی، ۳۰ درصد کاهش داشتیم، اما در مصارف ۳۴ درصد افزایش داشته‌ایم: «بیشترین استرس آبی در دنیا، همین منطقه منا و کشور‌های آسیای میانه و شمال آفریقاست؛ بیشترین تنش‌های آبی همین‌جاست و بیشترین مهاجرت‌ها هم از همین مناطق است. بخش بزرگی از کشاورزی ما از آب چاه است، اما مدیریت کشور، آب‌های سطحی را مدیریت می‌کند.
مهاجرت سنگین‌وزن بازنده کشتی آزاد از ایران؟
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از مهمترین بستر‌های مهاجرت از ایران را نوسانات و تکان‌های شدید در تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی عنوان کرد و گفت: کمتر کشوری وجود دارد که شاهد این تحولات پی در پی و گسترده در طول دو نسل اخیر باشد.
طبق نتایج منتشرشده توسط شورای عالی انتخابات ترکیه، اردوغان توانست ۴۹.۵ درصد آراء شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص دهد و رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق نیز موفق به کسب ۴۴.۸۹ درصد آراء شد.
محمد شریفی‌مقدم دبیرکل خانه پرستار گفت: سالانه بیش از ۳ هزار پرستار از ایران مهاجرت می‌کنند. پرستاران در بدو ورود به کشور‌های اروپایی ماهانه ۴ هزار دلار معادل ۲۰۰ میلیون تومان ما حقوق می‌گیرند و بعد از چند ماه حقوقشان به ۷ تا ۸ هزار دلار معادل ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان ما افزایش پیدا می‌کند. پرستارانی که در کشور ما حقوق اداره کاری یعنی ماهانه ۸ تا ۱۰ میلیون تومان معادل ۲۰۰ دلار بیشتر دریافت نمی‌کنند!
وزارت مهاجرت کانادا، لیست ۱۰ کشور که بیشترین تعداد دریافت‌کنندگان اقامت دائم این کشور در سال گذشته را داشته‌اند، اعلام کرده است. هند بیشترین تعداد دریافت‌کنندگان اقامت در یک‌سال گذشته را دارد و ایران در جایگاه هشتم قرار گرفته است. طبق این آمار ۱۱هزار و ۱۰۵ نفر ایرانی در یک‌سال گذشته موفق شدند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. انتاریو محبوب‌ترین مقصد در این کشور برای مهاجران معرفی شده است و بعد از آن کبک بیشترین مهاجر را داشته است.
با وقوع زلزله مهیب در شهرهایی از ترکیه و سوریه، شهرهای در معرض زلزله هر دو کشور ویران شده است. بازماندگان از این حادثه با مهاجرت دسته جمعی از مناطق زلزله‌زده، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.
یک بررسی ساده از میزان دستمزد درآمد ماهانه کادر سلامت و فارغ‌التحصیلان علوم پایه و پیراپزشکی در ایران نشان می‌دهد، آن‌ها در صورت استخدام رسمی، دریافتی بیشتر از ۱۰ میلیون تومان نخواهند داشت، اما در صورت تغییر شغل و فعالیت تمام وقت برای ارائه خدمات زیبایی یا ویزیتوری محصولات آرایشی و تجهیزات پزشکی، درآمد ماهانه ۵۰ میلیون تومانی هم خواهند داشت. مهاجرت هم که گزینه وسوسه‌انگیزتری برای آنهاست.
بهرام صلواتی می‌گوید: «بین سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۰ افزایش ۳۰ درصدی را در مهاجران شاهد بودیم، اما بعد از حوادث ۱۴۰۱ این روند تشدید شده و از تراز ۱۰۰هزار مهاجر در سال به سرعت عبور خواهیم کرد. این رشد و موج فرار مغز‌ها را می‌توان از ۶ تا ۹ ماه و نهایت یک سال دید. این اتفاق در فاصله سال‌های ۸۹-۸۸ نیز رخ داد، اما اتفاقی که در حال وقوع است و موجی که با آن مواجهیم، نسبت به آن سال بالاتر خواهد بود.»
با توسعه و رونق تهران و همچنین بر اثر از بین رفتن تدریجی جوامع روستایی، ارمنیان بسیاری در جست‌وجوی کار به تهران آمدند. پس از جنگ دوم جهانی، به پیشنهاد دولت ارمنستان و با تصمیم مورخ ۲۱نوامبر۱۹۴۵م دولت اتحاد جماهیر شوروی سابق، مهاجرت ۳۰هزار ارمنی از ایران، یونان، بلغارستان، رومانی، لبنان و سوریه به ارمنستان مجاز شد؛ اما تعداد مهاجران از ۵۰هزار تن گذشت. تعداد مهاجران ارمنی از ایران به ارمنستان حدود ۱۸هزار نفر بود.
آن گونه که رسانه‌ها و کارشناسان می‌گویند تصمیم به اجرای این مصوبه می‌تواند دو علت داشته باشد؛ اول آنکه به منبع درآمدی جدیدی برای وزارت علوم تبدیل شود و ثانیا سدی باشد در برابر سیل مهاجرت دانش آموختگان دانشگاه‌های کشور!
رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: سربازان منقضی خدمت سال‌های ۹۷ به بعد که دارای گواهینامه مهارت آموزی هستند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات بانکی از طریق یکی از دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنند.
دانشمند گفت: در حال حاضر رتبه شفافیت اقتصادی ایران در بین ۱۸۰ کشور ۱۴۸ است، همچنین وضعیت بهبود فضای کسب و کار نیز ایران دارای رتبه نازلی است، بر اساس آمار‌های موجود در سال ۱۰ میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج می‌شود، این درحالیست که دولت برای جذب حداکثر سالانه دو میلیارد دلار سرمایه خارجی انواع و اقسام برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها صورت می‌گیرد، در صورتی که اگر واقعا اوضاع کشور ثبات داشته باشد، از فرار سرمایه جلوگیری خواهد شد، از سویی به نظر می‌رسد، خروج سرمایه در حال حاضر سالانه بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار در سال است.
مسئول کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در عراق و اقلیم کردستان امروز (شنبه) فاش کرد که طی ده ماه گذشته نزدیک به ۷۵ هزار شهروند عراقی از این کشور مهاجرت کرده‌اند.
۱۰ سال قبل مقام معظم رهبری، دستور دادند که تمامی کودکان کشور، حتی کودکان مهاجران غیرقانونی باید از حق تحصیل برخوردار باشند. اما متاسفانه تاکنون این دستور اجرایی نشده و وعده‌های مسوولان فقط در حد شعار باقی مانده است. برای همین کودکان مهاجر و به خصوص آن‌هایی که مدارک اقامتی ندارند مجبور می‌شوند به مجموعه ما یا چند مدرسه مشابهی که در تهران وجود دارد مراجعه کنند و با پرداخت شهریه، به تحصیل‌شان ادامه دهند.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اعلام کرد: امکان چاپ و پرینت آنی برگ تردد ویژه اربعین در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه وجود دارد، اما شرط صدور آنی برگ تردد ویژه در مرز‌ها ثبت نام در دفاتر پلیس +۱۰ است.
دکتر محمدجواد یزدان‌پناه، متخصص ایمونولوژی می‌گوید: «ترانسفر -نقل و انتقال- پزشکان به دیگر کشورها امروز تبدیل به یک بیزینس شده است و آژانس‌های مسافرتی پیشنهادهای اغواکننده‌ای برای پزشکان دارند. جایی برای اقامت، تسهیل پروسه مصاحبه و اقامت را انجام می‌دهند. در واقع از بحث توریسم پزشکی به توریسم پزشک رسیده‌ایم.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت اعلام کرد: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، مرد جوان با چرب‌زبانی، مهاجرت به کشور‌های اروپایی و وعده‌های دروغین ازدواج، از ۴ زن به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و نا پدید شده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز گفت: در یک سال گذشته شرایط به گونه‌ای بوده که در اهواز روزانه برای دو و گاهی تا ۱۰ نفر از کادر درمان گواهی گوداستندینگ صادر شده است بنابراین گاهی ماهانه برای ۲۵ تا ۳۰ نفر و سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر گواهی گوداستندینگ صادر شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ