اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت به دلیل درگیر بودن با بحران‌های خودساخته در جامعه، فاقد فرصت و ظرفیت کافی برای پایش دقیق این موج مهاجرت است. در نتیجه، کار مدیریت این بحران‌ها اغلب به نیرو‌های امنیتی سپرده می‌شود که از درون آن اتفاقاتی رقم می‌خورد که به‌نوعی می‌توان آن را تهدید بالقوه اجتماعی دانست. مهاجرین افغان برای کشور ما تهدید به حساب نمی‌آیند؛ اما اگر بدون برنامه‌ای مدون به حال خود رها شوند و فقط به کنترل و نظارت امنیتی اکتفا شود، پیامد‌های آتی آن بسیار خطرناک خواهد بود...
رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی گفت: ادعای قطع بودجه رصدخانه در حالی مطرح شده که معاونت علمی تنها از ابتدای سال جاری تاکنون،بالغ بر یک میلیارد و۹۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.
از نگاه محمدتقی رخشانی، مدیر روزنامه زاهدان، سیستان یک برکه آب یا یک کپه خاک نیست؛ سیستان بخشی از هویت ملی و خاستگاه اساطیر ایران است که برای کشورمان جایگاه ویژه‌ای دارد. او می‌گوید: «پیوند سیستان و ایران، وثیق و تعیین‌کننده است. درنتیجه وقتی درباره سیستان صحبت می‌کنیم، مقوله‌ای فراتر از اقتصاد و معیشت را باید مدنظر قرار دهیم.»
آسیه حاتمی، مدیرعامل ایران‌تلنت هم در این نشست در پاسخ به میزان نظرسنجی‎های ایران تلنت درباره تعدیل و مهاجرت نیروی کار گفت که فارغ از عوامل زمینه‌ساز تعدیل نیروها، وضعیت اینترنت یکی از مهمترین عوامل این تعدیل یا مهاجرت‌هاست: «به‌طور‌کلی طبق آماری که ما از نظرسنجی‌های‌مان از حدود هشت هزار نفر به‌دست آوردیم، نیمی از افراد (دو نفر از هر چهار نفر) مهاجرت را برای آینده شغلی‌شان انتخاب کرده‌اند.»
حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی امام جمعه خرم‌آباد کفت: دو میلیون یهودی مهاجری که به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده بودند، احساس ناامنی کرده و می‌خواهند برگردند ... البته انگلیس، آلمان و فرانسه هم می‌توانند برای یهودیان مهاجر سرزمین و حکومتی تشکیل بدهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: هرگونه حرکتی که برخلاف قواعد محیط زیستی در رابطه با درناهای سیبری در توقفگاه‌های احتمالی دیده شد، مردم عزیز بلافاصله به نزدیک‌ترین اداره یا واحد محیط‌بانی شهرستان اطلاع‌رسانی کنند تا در تکمیل پرونده با توجه به اینکه برنامه مدونی داریم، اقدامات لازم صورت بگیرد.
وزارت مهاجرت کانادا، لیست ۱۰ کشور که بیشترین تعداد دریافت‌کنندگان اقامت دائم این کشور در سال گذشته را داشته‌اند، اعلام کرده است. هند بیشترین تعداد دریافت‌کنندگان اقامت در یک‌سال گذشته را دارد و ایران در جایگاه هشتم قرار گرفته است. طبق این آمار ۱۱هزار و ۱۰۵ نفر ایرانی در یک‌سال گذشته موفق شدند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. انتاریو محبوب‌ترین مقصد در این کشور برای مهاجران معرفی شده است و بعد از آن کبک بیشترین مهاجر را داشته است.
امروز رسانه‌ها از مهاجرت و پناهندگی پرچمدار کاروان المپیکی ایران به کشور آلمان خبر دادند. خبری که هنوز از سمت خود ورزشکار رد یا تایید نشده. در این گزارش نگاهی به دلایل مهاجرت ورزشی داشته‌ایم
آذری جهرمی: آماری رسمی یا غیر رسمی از مهاجرت نخبگان استارت‌آپی ندارم، اما برنامه‌های کشور‌های همسایه برای جذب نوآوری و توسعه استارت‌آپ‌ها قابل توجه است.
به طور کلی نیروی انسانی ایران، مخصوصا نیروی کارشناس یا تحصیل‌کرده برای کشور‌های دیگر جذاب شده است، بدین منظور اگر افراد بخواهند کسب و کاری راه بیاندازد، بهترین فرصت این است که از تیمی که با آن کار کرده، با آن آشنایی دارد، ایده را می‌شناسد و از همه مهمتر هزینه‌اش هم به نسبت همتایانش در آن کشور ارزان‌تر است، استفاده کند.
رئیس رصدخانه ملی مهاجرت ایران درباره تاثیر شرایط ناپایدار اینترنت بر مهاجرت گروهی استارتاپ‌ها، می‌گوید که بسیاری از کشور‌ها به این نکته رسیده‌اند که سرمایه انسانی در ابعاد مختلفش، همه ذی قیمت هستند و خیلی از شرکت‌ها و تیم‌ها اگر می‌خواهند به کشوری، از جمله کشور‌های حوزه خلیج فارس بروند، با این پیشنهادات رو به رو هستند که صرفا برای ثبت یا ایجاد شرکت اقدام نکنند بلکه برای راه‌اندازی و به نوعی اجرای این ایده هم اقدام کنند
حسن علی بخشی گفت: حضورشیرازی‌ها در کشور‌های جزیره‌ای منطقه غرب اقیانوس هند خیلی کهن است. می‌گویند یک راه ابریشم دریایی بین ایران و این مناطق وجود داشته که در اینجا به «راه ادویه» معروف است. ایرانی یا همان شیرازی‌ها در سال ۱۵۰۶ میلادی به مجمع الجزایر کومور وارد شده و سلطنت شیرازی‌ها را تأسیس کرده اند.
حقیقت پور: نیاز نیست آقای رئیسی روزی چند سخنرانی انجام دهد یا هفته ای چند سفر استانی برود، کافی است او چند تصمیم درست برای اداره کشور بگیرد تا از مهاجرت ثروت و فرار مغزها جلوگیری کند.
فعال سیاسی اصولگرا گفت: نیاز نیست آقای رئیسی روزی چند سخنرانی انجام دهد یا هفته ای چند سفر استانی برود، کافی است او چند تصمیم درست برای اداره کشور بگیرد.
چه‌کسی می‌تواند حب میهن داشته باشد و با امید به ماندن آخرین نسل‌های ایرانیان خوشحال نشود؟ آن‌که اعتراض می‌کند لابد به نتیجه آن امیدوار است، لابد می‌ماند تا اعتراضش به‌ثمر بنشیند، لابد به نوعی دریافته آینده‌اش به سرنوشت زمینی که در آن زاده شده، پیوند خورده است. آینده و سرزمینی که به هیچ‌رو از آن گریزی نیست!
بر اساس آمار، ظرف یک سال گذشته ۱۶۰ متخصص قلب مهاجرت کرده‌اند؛ در همین مدت ۳۰ هزار نفر از اعضای کادر درمان از دانشکده‌های علوم پزشکی درخواست good standing یا «نداشتنِ سوءپیشینه» داشته‌اند که مقصدشان عمان بوده است؛ همچنین ظرف چهار سال گذشته ۱۶ هزار پزشک عمومی از کشور مهاجرت کرده‌اند.
امروز دلایل اجتماعی، اقتصادی، محیط‌زیستی، فرهنگی و سیاسی بر همدیگر منطبق شده‌اند. شاهد حضور نیرو‌های دافعی و رانشی در داخل کشور و نیرو‌های کششی و جاذبه‌ای خارج از کشور هستیم. وقتی این حالت اتفاق بیفتد، موضوع فقط مهاجرت گسترده یا محدود یک طبقه خاص _استعداد‌های برتر و نخبگان_ نیست، دسته‌های مختلف مردم از جمله ورزشکاران، هنرمندان، استادان، معلمان، کارگر‌ها در صنف‌های مختلف مهاجرت می‌کنند. وقتی این شواهد را کنار هم می‌گذاریم، متوجه می‌شویم که وارد مهاجرت عام یا توده‌وار شدیم.
چرا قشری از مردم و فرزندان مسئولان می‌خواهند به نحوی از ایران مهاجرت کنند و بروند؟ آیا این میزان مهاجرت‌ها نشانه سرخوشی است یا بیماری جامعه؟! این میزان مهاجرت در کل کشور و خانواده و فرزندان مسئولان کاملا نشانه خطا در شیوه مدیریت است و اولین جایی که کاملا گویا خطای حکمرانی را نشان می‌دهد، شیوه زندگی و رفتار فرزندان مسئولان است که در عمل می‌گویند شعار‌ها و رفتار‌های پدرانشان همخوان نیست.
رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: اگر پرستاری طرح یا سربازی خود را گذرانده باشد، هیچ مانعی برای رفتن‌ها آن‌ها نیست. زمینه‌ای هم برای جذب یا ماندگاری آن‌ها در ایران وجود ندارد. مقصد این پرستاران گوناگون است، از کشور‌های اطراف مانند قزاقستان، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و اربیل کردستان عراق تا کشور‌های اروپایی و آمریکایی مقصد پرستاران ایرانی است.
رییس‌کل سازمان نظام پزشکی گفت: باید توجه کرد که پدیده مهاجرت پزشکان از قدیم وجود داشته است. البته میزان آن نسبت به سایر رشته‌ها و اقشار پایین‌تر است، اما آنچه که برای ما جای نگرانی دارد، دو موضوع است؛ یکی اینکه سرمایه‌های پزشکی، سرمایه‌هایی هستند که غیرقابل جایگزین بوده یا به سختی جایگزین می‌شوند.
رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا درخصوص اینکه آیا زنان برای تمدید اعتبار گذرنامه و یا دریافت برگ گذر ویژه اربعین نیازی به اذن همسر دارند یا خیر، توضیحاتی ارائه کرد.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: از امروز تمدید گذرنامه‌هایی که کمتر از شش ماه اعتبار دارند یا از ششم شهریور سال ۹۱ صادر شده و نسبت به تعویض آن اقدامی انجام نشده، آغاز شده است. این تمدید به صورت رایگان و صرفا برای سفر به کشور عراق و عتبات عالیات در ایام اربعین انجام می‌شود.
بعضی افراد که در مناطق متوسط کلان‌شهری مثل تهران زندگی می‌کنند مجبور به مهاجرت معکوس به حاشیه شهر‌ها یا شهر‌های کوچکتر می‌شوند. این مهاجرت معکوس به دلیل تفاوت فاحش فرهنگی که بین محیط قبلی زندگی و فضای جدید وجود دارد، باعث ایجاد مشکلات و آسیب‌هایی در خانواده و اجتماع می‌شود.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: ۶۵ درصد دانش آموزان سمپادی در کنار تحصیل یک فعالیت ورزشی یا فرهنگی را هم ادامه داده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ