عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از مهمترین بستر‌های مهاجرت از ایران را نوسانات و تکان‌های شدید در تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی عنوان کرد و گفت: کمتر کشوری وجود دارد که شاهد این تحولات پی در پی و گسترده در طول دو نسل اخیر باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به مناسبت عید غدیر خم تعداد ۱۰ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم استان تهران توسط دانشگاه هوایی شهید ستاری طبخ و توزیع شد.
استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ضمن اشاره به اینکه در برخی رشته‌ها یا باید جذابیت‌های مربوط به آن تخصص بالا برود یا مجبوریم آن را حذف و جایگزینی برایش تعریف کنیم، افزود: همین حالا عمدتا از طریق میزان ثبت نامی‌های ابتدای ترم منبع موثقی برای تجدید نظر در خصوص رشته‌ها داریم، اما کار‌های مطالعاتی دیگری هم برای این هدف در دانشگاه تهران در حال انجام است.
دکتر رضا زمانی استاد پیشکسوت دانشگاه تهران و رئیس انجمن روانشناسی ایران در سن ۸۵ سالگی دارفانی را وداع گفت.
دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه فردوسی گفت: در حال حاضر شرایط را به گونه‌ای می‌بینم که می‌توان آن را فضای جنگ نامید. گاهی در جنگ، افراد مجبور به انجام عملی می‌شوند که شاید دوست نداشته باشند.
یک ماه بعد از مرگ لالمی، خبر خودکشی هاله لاجوردی، در رسانه‌ها منتشر شد. لاجوردی ۵۶ ساله، جامعه شناس، نویسنده و استاد دانشگاه تهران بود که به دلیل عدم انتشار مقاله‌اش، از این دانشگاه اخراج شد. مرگ مادر این جامعه شناس و مشکلات روحی‌اش او را حدودا ۱۰ سالی خانه‌نشین کرد تا زمانی که در بهمن ۱۳۹۹ برادرش خبر فوت او را در توییترش منتشر کرد.
یک رسانه عبری از حمله سایبری گسترده امروز علیه دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی، جزئیاتی منتشر کرد.
آیین اعطای عنوان استاد افتخاری دانشگاه پکن به سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه به وقت محلی با حضور رئیس، اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.
طی مراسمی در دانشگاه پکن عنوان استاد افتخاری این دانشگاه به رئیس جمهور کشورمان اعطا شد.
در یک همکاری بین‌المللی به سردبیری دکتر هرمزی‌نژاد استاد دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف کتابی با عنوان «نانوذرات طلا و نقره: سنتز و کاربردها» در انتشارات الزویر (Elsevier) به چاپ رسید.
علی عبدالعالی، کارشناس کنکور و استاد دانشگاه با بیان این که مافیای کنکور به دانش‌آموزان کلاس پنجمی و کلاس ششمی هم رحم نمی‌کند، می‌گوید: گردش مالی مافیای کنکور، رقمی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال است!
یک استاد دانشگاه عربستانی به اتهام استفاده از توییتر و واتساپ به اعدام محکوم شد.
مجله تحقیقات انرژی خورشیدی (JSER) دانشگاه تهران به سردبیری علیرضا نورپور استاد دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران، پس از ۸ سال انتشار مستمر به زبان انگلیسی، در پایگاه اسکوپوس نمایه شد.
۱۰ روز از ناپدید شدن زوج جوان گذشته بود که دختری قدم در یکی از کلانتری‌های پایتخت گذاشت و مدعی شد می‌خواهد راز جنایتی تلخ را برملا کند. دختر جوان، زمانی که مقابل افسرنگهبان کلانتری قرار گرفت، گفت: ۱۰ روز است عذاب وجدان مثل خوره به جانم افتاده است. من با تهدید دوستانم و خیلی ناخواسته وارد ماجرا شدم و شاهد قتل مرد جوانی بودم، اما کابوس‌های شبانه مرا وادار کرد تا به پلیس مراجعه کنم.
به گفته لی بولینگر، رئیس دانشگاه کلمبیا، کلینتون در پروژه‌های جهانی این دانشگاه همکاری خواهد کرد.
دکتر حنیف قلندری و دکتر حسن امینی، دو استادیار پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران، در پژوهشی جدید به بررسی آثار نجومی دورۀ اسلامی پرداختند.
رحیم ابوالحسنی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران: وقتی آقای رئیسی وزرا را معرفی کرد، متوجه شدم که نه سعید جلیلی و نه مجموعه اصول‌گرایان دولت در سایه وجود نداشتند و برنامه آنها چیزی جز یکسری شعار و گزاره‌های غیرقابل استناد نبود. دولت در سایه‌ای که این جریان می‌گوید اصولا دولت در سایه نیست.
چهارشنبه گذشته رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم پس از دیدار با سفیر کره شمالی از تبادل استاد و دانشجو و ایجاد فرصت مطالعاتی با کره شمالی خبر داد.
رضا امیدی؛ جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: جامعه ما به شدت در حال تبدیل شدن به یک جامعه دو طبقه‌ای شامل طبقه کوچک فرادست و طبقه فربه فرودستان است که درنتیجه اضمحلال بیشتر طبقه متوسط را به بار می‌آورد. تلاش این طبقه برای حفظ مصرف و نقش فرهنگی خود در شرایطی که به معیشت او فشار‌های بزرگی وارد می‌ شود منجر به عصیان آن‌ها خواهد شد.
استاد دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر با صدور بیانیه‌ای نسبت به استمرار تجمعات دانشجویی و همراهی برخی دانشجویان با رسانه‌های معاند واکنش نشان داد.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف با همکاری محققین مرکز ملی سلامت آمریکا موفق به چاپ مقاله‌ای در مجموعه مجلات معتبر نیچر شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: با وجود دخالت برخی از سلبریتی‌ها در آشوب ایجاد شده، آنان مانند گذشته به راحتی کنار کشیده و بسیاری از اتفاقات را گردن نگرفتند که در مجموع به کشور و انقلاب اسلامی آسیب وارد شد.
با مرگ ملکه الیزابت دوم، موج انتقادات گسترده ای از سوی نخبگان آمریکایی نسبت به پیشینه استعماری و خشونت آمیز امپراتوری بریتانیا در کشورهای آفریقایی، آسیایی و کارائیب به جریان افتاده است.
عبدالجلیل السنکیس استاد دانشگاه بحرینی که در زندان آل خلیفه به سر می‌برد بیش از یکسال است که در اعتصاب غذا بسر می برد .

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ