رییس جمهور با بیان این که ایجاد اشتغال پایدار اولویت اصلی کشور و مأموریت جدی دولتمردان است تاکید کرد: دستگاه‌های عضو در شورای‌عالی اشتغال مصوبات شورا را با جدیت پیگیری کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور با تاکید بر اجرای به موقع قوانین مصوب مربوط به اشتغال از سوی دستگاه‌های مرتبط، آسیب‌شناسی وزارتخانه‌های کم‌کار در ایجاد اشتغال را خواستار شد.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: هر کارفرمایی که از افراد دارای معلولیت یا زنان سرپرست خانوار استفاده کند، ۲۳ درصد از حقوق فرد مددجو برای ثبت بیمه از سوی بهزیستی به کارفرما پرداخت می‌شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی جزئیات لایحه اشتغال پایدار مرزنشینان در جلسه عصر امروز این کمیسیون با حضور وزیر کشور خبر داد.
اهواز- رئیس جمهور جمهور با بیان اینکه اشتغال اولویت خوزستان است، گفت: برای گره گشایی از مشکل خوزستان و کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
واقعیت آن است که با شرایط فعلی بحث بر سر تعداد اشتغال ایجاد شده، دیگر کاربردی برای کشور ندارد، چرا که امکان‌پذیری آن اساسا محل سوال است. برای عبور از بحث‌های متعارف، پیشنهاد می‌شود عملکرد در حوزه اقتصاد و اشتغال را با شاخص مشارکت اقتصادی بسنجیم و بر اساس آن هدف‌گذاری کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه اصلی دولت در سال ۱۴۰۲ کنترل تورم همراه با رشد پایدار اقتصادی است، تصریح کرد: به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهم، در سال جدید تلاش خادمان شما در دولت برای تحقق وعده‌ها، از جمله «بهبود معیشت مردم»، «فساد ستیزی»، «مهار تورم»، «تقویت تولید» و «افزایش اشتغال»، به صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه خواهد بود.
رئیس سازمان زندان‌ها از ایجاد اشتغال برای زندانیان به میزان ۴۸ درصد تا پایان بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.
رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه در کلانشهر‌ها کاری نمی‌کنیم گفت: تمام برنامه‌های بنیاد مستضعفان در مناطق محروم پیش می‌رود و اقدامات بنیاد مستضعفان منجر به اشتغال پایدار می‌شود و در همین راستا ۲ هزار میلیارد تومان کمک مالی برای اشتغال داشته‌ایم.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: مولدسازی می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال، باعث رونق تولید و افزایش درآمدهای کشور شود و کسانی که با این تصمیم مخالفت می کنند از ایجاد گشایش در اقتصاد کشور و معیشت و زندگی مردم ناراحت هستند.
اعداد گزارش‌های مرکز آمار از این جهت اهمیت دارند که رئیس جمهوری در نطق روز دوم بهمن ماه خود در مجلس گفته بود آمارش درباره ایجاد یک میلیون شغل بر اساس «مستندات» است. سوال اینکه این چه مستنداتی است که با گزارش‌های مرکز آمار چنین تعارض آشکاری دارد؟
رییس‌جمهور با بیان این‌که «تلاش می‌کنیم لایحه بودجه با سیاست‌های ابلاغی رهبری با برنامه هفتم توسعه تطابق داشته باشد» سه رویکرد بودجه ۱۴۰۲ را رشد باثبات اقتصادی، عدالت‌خواهی و کارآمدسازی نظام حکمرانی برشمرد.
رییس‌جمهور با بیان این‌که «تلاش می‌کنیم که لایحه بودجه با سیاست‌های ابلاغی رهبری با برنامه هفتم توسعه تطابق داشته باشد» سه رویکرد بودجه ۱۴۰۲ را رشد باثبات اقتصادی، عدالت‌خواهی و کارآمدسازی نظام حکمرانی برشمرد.
آیا وجود معلولیت به معنای محروم شدن جامعه از استعداد‌ها و توانمندی‌های این افراد است؟ همه بخش‌های مرتبط با توانبخشی به افراد دارای معلولیت باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا هم این افراد فرصت شکوفا کردن استعدادهایشان را داشته باشند و هم جامعه از توانمند‌های خدادادی این افراد محروم نشود.
۲۰ وعده مهم رئیس جمهور در حوزه اقتصاد عبارت بودند از: مبارزه با فساد، ساخت یک میلیون مسکن در سال، ایجاد یک میلیون شغل در سال، مهار گرانی، ریشه‌کن کردن فقر مطلق، ساماندهی بازار ارز، تناسب دستمزد و تورم، اینترنت رایگان برای سه دهک، کاهش هزینه درمان، اصلاح نظام قیمت‌گذاری، هدایت نقدینگی به سمت تولید، اصلاح نظام بانکی، کاهش فاصله طبقاتی، پشتیبانی مالی از بورس، نظام هوشمند مالیاتی، احیای اقتصاد دریا، هماهنگی تیم اقتصادی، خصوصی‌سازی واقعی، رفع مشکل حاشیه‌نشینی و کاهش قاچاق. هرچند ریشه‌کن کردن فقر مطلق تا سال ۱۴۰۱ و اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد هم سروصدای زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرد، اما بزرگ‌ترین وعده‌ها همان دو وعده معروف مسکن و اشتغال است.
رئیس جمهور همچنین گفت: خروجی اقدامات و عملکرد بانک مرکزی و سایر نهاد‌های اقتصادی دولت باید در جهت ثبات اقتصادی، امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید و اشتغال باشد و با هرگونه یأس‌آفرینی با هدف برهم زدن نظام اقتصادی کشور و یا تشویش اذهان عمومی با جدیت برخورد شود.
رئیس جمهور هدایت صحیح تسهیلات به سوی ایجاد اشتغال واقعی و پایدار را نکته مهم بعدی دانست و تصریح کرد: اتصال سامانه‌های اطلاعاتی و خدماتی دستگاه‌ها از جمله سامانه بانک‌ها به سامانه سازمان تامین اجتماعی، راهکاری موثر برای اطمینان‌بخشی از هدایت صحیح منابع و تسهیلات به سوی اشتغال‌آفرینی واقعی و پایدار است.
رئیس جمهور گفت: سمن‌ها، گروه‌های مردمی و به ویژه تشکل‌های جهادی ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه ایجاد اشتغال دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.
کرمانشاه- رئیس هیات جانبازان و معلولین کرمانشاه گفت: اشتغال مهم ترین مسئله ورزشکاران معلول کرمانشاهی است.
رئیس‌جمهور از همه دستگاه‌ها خواست همه تلاش خود را برای مهار تورم، ارتقای بهره‌وری، ایجاد اشتغال واقعی و تداوم روند فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور به کار گیرند.
رئیسی در ادامه توجه به تولید را به عنوان یکی دیگر از توصیه‌های رهبر انقلاب به دولت مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استانداران موظف‌اند با پیگیری‌های مستمر موانع تولید را شناسایی و رفع و واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل را فعال کنند. گاهی مشکل یک واحد تولیدی تعطیل شده با یک پیگیری ساده رفع و ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال آن فعال می‌شود.
شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست سیدابراهیم رئیسی تشکیل جلسه داد و مشوق‌هایی برای حفظ و توسعه اشتغال در کشور تصویب کرد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به اتفاق هیات کشوری و استانی و همراهی محمدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از مجتمع فولاد بافت دیدن کرد.
معاون آینده پژوهی و نوآوری شرکت صنعتی نیرومحرکه از شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو گفت: رویکرد آینده پژوهی و نوآوری باز در نیازهای فناورانه صنعت گیربکس و موتور سیکلت در نیرو محرکه نهادینه می شود.
در قانون جدید تا ۱۴ سکه معاف از حق ثبت شده است و تا صد سکه از یک و یک دهم درصد و از ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه را دو درصد و از ۲۰۰ به بالا را ۱۵ درصد مالیات در قانون دیده شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ