در سال‌های اخیر ممنوعیت ساخت روی گسل‌ها، سخت‌گیرانه‌تر شده، اما نکته اینجاست که بسیاری از بیمارستان‌ها به‌عنوان مراکز درمانی، سال‌ها پیش ساخته شده و حالا پولی برای مقاوم‌سازی آن‌ها نیست. همه این‌ها در شرایطی است که به گفته پژوهشگران زمین‌شناسی و زلزله، در صورت وقوع زمین‌لرزه شدید در تهران، تعداد جان‌باختگان و مصدومان زیاد می‌شود؛ افرادی که به‌دلیل توزیع نامناسب بیمارستان‌ها در پایتخت، اگر حتی مرکز درمانی تخریب‌نشده باشد، امکان دسترسی به آن را ندارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث بحران دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون ۲۹ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی، دچار مسمومیت شدند که ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.
رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری ۲۹ هزار فقره دادرسی به‌صورت الکترونیک در دادگستری کل استان تهران خبر داد.
مشهد ـ مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پنج حادثه تصادف و واژگونی خودرو به صورت جداگانه منجر به مصدومیت ۲۹ نفر در سطح خراسان رضوی شد.
سحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا ۳۱ خرداد شبکه بانکی ۲۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج اعطا کرده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۸ درصدی اعطای اعتبارات مواجه شدیم.
معاون سازمان هواپیمایی کشوری گفت: روز گذشته افزایش ۲۹ درصدی تایید شد و از امروز عملیاتی شده است.
با فراهم شدن امکان ثبت رأی نمایندگان مجلس در سامانه پارلیران، شمار نمایندگانی که آراء خود را شفاف کردند، به ۲۰۸ نفر رسید.
فهرست خودروهای جایگزین در سامانه یکپارچه اعلام شد؛ متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه خودرو اولویت خودرویی که برای ۱۴۰۳ اعلام شده را تغییر دهند.
آتش سوزی در بیمارستان «چانگ فنگ» در پکن تا کنون ۲۹ کشته برجای گذاشته است.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای، روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی را تبریک گفت.
مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تخلفات ناوگان اتوبوس بین‌شهری ناشی از عدم رعایت نحوه حرکت، توقف و سرویس‌دهی وسایل نقلیه ۲۹ درصد کاهش یافته است.
ایرنا نوشت: برخی دانشجویان دختر خوابگاه دختران یاس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارومیه مدعی شدند بوی گاز نامعلوم استنشاق کرده‌اند.
امروز شنبه مصادف است با بیست و نهمین سالروز کشتار حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در سال ۱۹۹۴ میلادی، که طی آن دهها فلسطینی شهید و زخمی شدند.
مشهد ـ هم‌زمان با دهه مبارک فجر از ۲۹ دستگاه اتوبوس درون‌شهری با حضور سرپرست شهرداری مشهد و جمعی از مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد رونمایی شد.
در دهه فجر انقلاب اسلامی، همزمان با سالروز ولادت امیرالمومنین علی (ع)، ۲۹ طرح روبنایی و زیربنایی شامل مدرسه، فضای ورزشی، بازارچه، پارک و غیره با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در پرند افتتاح شد.
سمنان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، گفت: در سال گذشته ۲۹ میلیارد تومان به بخش طیور استان که متحمل خسارات بلایای طبیعی شدند، پرداخت شده است.
سرپرست فدراسیون بدمینتون با بیان اینکه با حضور ۲۹ کشور در جام فجر، بزرگترین مسابقات ورزشی ایران برگزار می‌شود، گفت: مشکلی برای حضور در انتخابات فدراسیون ندارم.
تربت حیدریه ـ شهردار تربت حیدریه گفت: ۱۸ اکیپ سبک و ۱۱ اکیپ سنگین شهرداری تربت حیدریه در حال برف روبی و نمک پاشی در سطح شهرستان هستند.
مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش: در ساعات برگزاری مرحله اول کنکور، اینترنت در کل کشور قطع خواهد شد.
جمعیت ایرانیان (افراد متولد ایران) در ۲۰ کشور با بیشترین جمعیت ایرانی در جهان حدود ۲ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. امریکا، کانادا، آلمان، ترکیه و انگلستان مهم‌ترین کشور‌های مقصد مهاجران ایرانی بوده‌اند. در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ به‌طورمتوسط سالانه حدود ۸۶ هزار ویزا یا اجازه اقامت غیر توریستی برای ایرانیان در اروپا، امریکای شمالی و استرالیا، ترکیه و سایر کشور‌های OECD صادر شده است.
دو سال پیش در چنین روزی پرسپولیس قهرمانی آسیا را به اولسان هیوندای واگذار کرد.
اعتماد نوشت: ۲۹ آبان ماه سال جاری پسر ۱۶ ساله‌ای به نام «کاروان قادرشکری» اهل پیرانشهر واقع در آذربایجان غربی با ضرب گلوله کشته شد. در پیرانشهر بعد از مراسم خاکسپاری این نوجوان، اعتراضات و درگیری‌هایی شکل گرفت. لحظه‌ای که جسد کاروان در بیمارستان به خانواده‌اش تحویل داده شد تصویری از مادر او که سرش را روی جسد فرزندش گذاشته بود و گریه می‌کرد به ثبت رسید. این عکس واکنش‌های زیادی را از سوی افکار عمومی به همراه داشت.
امروز دوشنبه در یک حادثه تیراندازی در شهر ایژوسک روسیه، ۹ نفر کشته و ۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
وزارت دفاع تایوان از ادامه حضور جنگنده ها و کشتی های چین در اطراف این جزیره خبر داد.
رئیس بهزیستی شهرستان ممسنی درباره خبر منتشر شده مبنی بر فوت چندین نفر به صورت دسته جمعی در مرکز نگهداری معلولان در شهرستان ممسنی گفت: این خبر شایعه‌ای بیش نیست و تنها ۳ نفر در روز‌های ۲۹ و ۳٠ و ۳۱ تیرماه سال ۱۴۰۱ در مرکز نگهداری معلولان آقایان که هر ۳ نفر به دلیل بیماری گوارشی، ریوی و سکته فوت کردند که در گواهی فوت آن‌ها توسط پزشکان قید شده است. چون مرگ هر ۳ نفر آنی بوده است حتی یک روز هم در بیمارستان بستری نبودند. ۲ نفر بالای ۵۰ سال و یک نفر ۴۱ سال سن داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ