فراموشی بسیار آزاردهنده است و در برخی مواقع همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کارشناسان می‌گویند فراوانی و شدت آن‌ها نشانه‌های کلیدی است که نشان می‌دهد آیا فراموشی‌های مقطعی می‌تواند نشانه‌ای از زوال عقل باشد یا خیر.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یش‌تر، مردم به این نکته واقف بودند که اگر سرما خورده‌اند و حس بویایی و چشایی خود را از دست داده‌اند، احتمالا به کرونا مبتلا شده‌اند، اما در حال حاضر واقعا نمی‌توان این فاکتور را تایید کرد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه باید هوش و تلاش مبنای انتخاب افراد از سوی حکمرانان قرار گیرد، گفت: از دست دادن منابع انسانی نخبه، همه عرصه‌های حکمرانی را تهدید می‌کند.
ایوب و سه همکارش با دیدن افزایش سریع تعداد افراد مبتلا به زوال عقل تصمیم گرفتند فناوری حاضر را ابداع کنند. این بیماری، عملکرد مغز را محدود می‌کند و به سردرگمی، از دست دادن حافظه و ناتوانی منجر می‌شود. بسیاری از این افراد مبتلا به این بیماری، جای اشیای مورد استفاده روزمره را فراموش می‌کنند که کیفیت زندگی آن‌ها را پایین می‌آورد و بار اضافی بر دوش مراقبین آن‌ها قرار می‌دهد.
خواب خوب به دلایل زیادی بخش مهمی از سلامتی است، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد خواب عمیق حتی ممکن است از کاهش حافظه مرتبط با آلزایمر محافظت کند.
قهرمان وزن 65 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور تأکید کرد مصدومیتی که او را از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا بازداشته بود، مانعی برای حضورش در جام تختی نخواهد بود.
در آلزایمر چون اولین علامت از دست دادن حافظه است بیشتر به حافظه برمی گردد. زیر پنجاه سال آلزایمر زودرس است و خاص و کم است.
در حالی که از دست دادن همسر می‌تواند عمر هر کسی را کوتاه کند، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مردان بیوه ممکن است بسیار آسیب پذیرتر از زنان بیوه باشند.
وزنه‌بردار قزاق که از نمونه ادرار ورزشکاران دیگر برای آزمایش‌های دوپینگ استفاده می‌کرد، مدال طلای المپیک ریو را از دست خواهد داد.
غذاهای تند شامل فلفل چیلی تازه و خشک بود و فلفل سیاه یا فلفل دلمه‌ای در این تحقیق بررسی نشد.
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی ادویه با فلفل قرمز با افزایش خطر زوال عقل مرتبط است.
براساس مطالعه‌ای تازه صورت گرفته شش عامل وجود دارد که به طور بالقوه می‌تواند خطر از دست دادن حافظه را در افراد مسن کاهش دهد.
نوشیدنی که خطر از دست دادن حافظه را کاهش می‌دهد
برخی از نوشیدنی‌های طبیعی، خطر از دست دادن حافظه را تا ۴۷ درصد کاهش می‌دهند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه گویا اروپا حافظه کوتاه مدت خود را هم از دست داده است، گفت: اروپا از خود بپرسد که کدام نهاد در مقابل تروریست تکفیری ایستاد؟
بیماری آلزایمر چندین دهه قبل از شروع علائمی مانند از دست دادن حافظه شروع می شود. از اینرو تشخیص زودهنگام احتمال کاهش سرعت بیماری با دارو را افزایش می دهد.
شاخص کل بورس در معاملات امروز با ریزش زیادی در معاملات امروز همراه شد.
یائسگی و سال‌های قبل از آن ممکن است این احساس را در زنان ایجاد کند که در حال از دست دادن حافظه خود هستند.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیگار نه تنها به سلامت ریه و قلب آسیب می‌رساند، بلکه احتمال از دست دادن حافظه و سردرگمی در میانسالی را افزایش می‌دهد.
یکی از علائم اولیه کمبود ویتامین B۱۲ خستگی است؛ سطحی از خستگی که آنقدر عمیق است که بر زندگی روزمره تاثیر می‌گذارد. علائم دیگر عصبی هستند و ممکن است شامل سوزن سوزن شدن در اندام ها، گیجی، از دست دادن حافظه، افسردگی و مشکل در حفظ تعادل باشد.
مینا کاویانی، کارشناس ارشد علوم تغذیه و مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور آلزایمر را یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دوران سالمندی برشمرد که نوعی بیماری تخریب اعصاب است و با علایمی نظیر از دست دادن پیشرونده حافظه و عملکرد شناختی همراه است.
مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران درباره علائم هشدار بروز آلزایمر، بیان کرد: اختلال حافظه، مشکلات در انجام کار‌های عادی، ضعف بیان، گم کردن زمان و مکان، ضعف یا کاهش قضاوت، مشکلات در تفکر ذهنی، جابجا گذاشتن اجسام، تغییرات در حالات و رفتار، اختلال در درک تصاویر و تشخیص اندازه و فاصله آن‌ها و از دست دادن انگیزه، ۱۰ نشانه مهم برای هشدار بروز آلزایمر است.
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که دوره‌های افسردگی در اوایل زندگی با از دست دادن حافظه در آینده مرتبط است. افرادی که در ۲۰، ۳۰ و ۴۰ سالگی افسردگی و اضطراب را تجربه می‌کنند، در دهه ۵۰ زندگی خود دچار مشکلات حافظه می‌شوند.
احساسی که نشانه از دست دادن حافظه است
کارشناس صنعت بانکداری گفت: بانک‌ها مرکز حملات سایبری گسترده‌ای هستند. این حملات منجر به خسارت‌های مالی زیادی به بانک‌ها و مشتریان آن‌ها می‌شود، بنابراین بانک‌های کشور منجمله "بانک ایران زمین" برای در امان از حملات سایبری علاوه بر آموزش کارکنان، باید سیستم‌های امنیتی را تقویت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ