مینا کاویانی، کارشناس ارشد علوم تغذیه و مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور آلزایمر را یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دوران سالمندی برشمرد که نوعی بیماری تخریب اعصاب است و با علایمی نظیر از دست دادن پیشرونده حافظه و عملکرد شناختی همراه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
غذا‌های فوق فرآوری شده، فرآیند‌های پیچیده صنعتی را تجربه می‌کند که البته لزوما همه آن‌ها منجر به ناسالم شدن غذا نمی‌شود؛ مثلا گوشت بر پایه سویا. اما مصرف دائمی این نوع غذا‌ها به سریالی از مشکلات منجر می‌شود.
محققان دریافتند افرادی که بیشترین مصرف قند را داشتند، در مقایسه با افرادی که کمترین قند را مصرف می‌کردند، ۳۹ درصد بیشتر احتمال داشت که سنگ کلیه داشته باشند.
به‌طور کلی ویتامین‌های مختلفی برای رشد مو‌ها مهم هستند، اما ویتامین‌های گروه B از این نظر اهمیت ویژه‌ای دارند. ویتامین‌های B ۷ (بیوتین)، فولات و B ۱۲ برای شکل‌گیری سلول‌های جدید واقعا حیاتی هستند، درحالی که بیوتین به تقویت خود مو‌ها و همچنین ارتقای رشد آن‌ها کمک می‌رساند.
فرشته فزونی به بیماران دیابتی توصیه کرد که از مصرف مواد غذایی با سدیم بالا مانند غذا‌های شور، کالباس، سوسیس، چیپس، پفک و غذا‌های کنسروی، سس کچاپ، سس‌های سالاد، ترشی و انواع شور‌ها پرهیز کنند.
یکی رژیم غذایی درست و مناسب برای زمانی که اسهال دارید رژیم BRAT است: موز، برنج، پوره سیب و نان تست. غذا‌های کم فیبر و نشاسته‌دار با طبعی ملایم می‌توانند کمک کنند مواد مغذی ازدست‌رفته بدن جبران شده و مدفوعتان جمع شود. همچنین می‌توانید سیب‌زمینی آب‌پز یا هویج پخته بخورید.
کالری‌های باکیفیت مصرف کنید. اگر برنامه‌ای که انتخاب کرده‌اید به شما اجازهٔ مصرف مقداری کالری را در روز‌های روزه‌داری می‌دهد، غذا‌هایی را انتخاب کنید که سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم باشند، مانند حبوبات، ماهی، تخم‌مرغ، زیتون و گوشت‌های فراوری نشده.. غذا‌های حجیم بخورید.
وقتی می خواهید شروع به عضله سازی کنید، این را باید همیشه به خاطر داشته باشید که ورزش و استفاده از وزنه قسمت اصلی فرمول است. داشتن برنامه ای سالم و متعادل نیز ضروری است.
غذا‌های دریایی که تازه صید و بلافاصله منجمد شده‌اند برای گرم‌کردن مجدد بی‌خطر هستند. اما اگر غذا‌های دریایی بیش از دو ساعت در هوای خنک یا یک ساعت در هوای گرم خارج از یخچال بماند، نباید مصرف شود. باکتری‌ها می‌توانند به‌سرعت در غذا‌های دریایی در دمای ۴ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد رشد کنند. پس ماهی و غذا‌های دریایی را هم به فهرست غذا‌هایی که نباید دو بار گرم شوند، اضافه کنید.
محققان دریافتند کسانی که غذا‌های غنی از منیزیم از جمله دانه‌ها و غلات سبوس‌دار، سبزیجات با برگ سبز و حبوبات مصرف می‌کردند، سن مغز کمتری داشتند.
رژیم غذایی مناسب برای میگرن، یک رژیم سرشار از منیزیم است که به بهبود درد کمک می‌کند. مواد غذایی مانند اسفناج، کلم پیچ، شلغم، بادام حاوی مقادیر بالایی از منیزیم هستند.
وقتی همیشه غذا‌های یکسانی می‌خورید تاثیر مثبت انواع باکتری‌های خوب روده دشوار یا غیر ممکن می‌شود. به گفته برخی از کارشناسان این وضعیت حتی می‌تواند بر سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی بگذارد و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را افزایش دهد.
آرزوی هر انسانی داشتن هوش بالا و قدرت درک مطالب و موضوعات مختلف در کم‌ترین زمان ممکن است. در این بین، افزایش هوش و تقویت میزان کارایی و بهره‌مندی توان مغز را می‌توان با مصرف برخی مواد غذایی ارتقا داد.
به اعتقاد کارشناسان برخی از غذا‌ها هستند که هرچند راه خود را به سفره‌های ما باز کرده‌اند، زیان‌های شدیدی برای سلامت‌مان دارند.
برای کاهش چربی شکم، سعی کنید کربوهیدرات‌ها را کاهش دهید و مصرف پروتئین و فیبر را افزایش دهید. غذا‌ها و موادی که به سوزاندن چربی شکم کمک می‌کنند عبارتند از میوه‌های قرمز، بلغور جو دوسر، پروتئین گیاهی، گوشت بدون چربی، سبزیجات برگ دار، ماهی چرب، سرکه سیب، رسوراترول، کولین و غیره.
رژیم غذایی یک فرد در صورت تجربه اسهال بسیار مهم است. برخی از غذا‌ها ممکن است به تسکین علائم اسهال کمک کنند، در حالی که سایر غذا‌ها می‌توانند آن‌ها را بدتر کنند.
روزه داران از مصرف غذا‌های خیلی شیرین و شور در وعده افطار خودداری کنند، مصرف مواد غذایی شیرین علاوه بر ایجاد احساس تشنگی در فرد موجب افت قند می‌شود.
چه نیش پشه باشد یا یک بیماری زمینه ای، دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود که شما احساس خارش کنید. شما می‌توانید برای کاهش این علائم، بهترین غذا‌ها را به رژیم غذایی خود بگنجانید.
آمار‌های بهداشتی نشان می‌دهد؛ حدود ۳۰ درصد از مردم به بیماری کبد چرب غیر الکلی، مبتلا هستند.
انواع شور و ترشی جزو خوراکی‌های طعم‌دهنده و اشتهاآور محسوب می‌شوند. با این حساب، افراد سالمی که کمی بدغذا هستند و اشتهای چندانی به خوردن ندارند، می‌توانند با همراه کردن انواع ترشی‌ها و شور‌ها با غذا‌های اصلی خود، اشتهایشان را تحریک کنند و غذای بیشتری بخورند. البته، این توصیه بیشتر برای افراد لاغر و کم‌غذا مطرح می‌شود و به‌طور حتم، افراد چاق با قرار دادن شور و ترشی در کنار بشقاب اصلی غذای خود، پرخوری بیشتری خواهند کرد و به‌طور حتم، مشکل چاقی و اضافه‌وزنشان هم تشدید خواهد شد.
رومیان باستان همیشه با موش‌ها مشکل داشتند. راه‌حل چه بود؟ شکم آن‌ها را پر کنند و آن‌ها را بخورند! در روم باستان، موش‌های خانگی را می‌گرفتند و آن‌ها را با آجیل و میوه‌ی درخت بلوط تغذیه می‌کردند تا قبل از خوردن چاق و چله شوند.
هرچند داشتن حال خوب به چیز‌های دیگر مانند داشتن سلامتی، دوستان خوب، پول و... مربوط می‌شود، اما برای اینکه در طول روز انرژی فراوان داشته باشید سعی کنید، تغییر کوچکی در برنامه غذایی تان بدهید و غذا‌های مناسبی برای خوردن انتخاب کنید.
ویتامین سی یک ماده مغذی محلول در آب است که در بعضی غذا‌ها یافت می‌شود. ما انسان‌ها برخلاف بسیاری از حیوانات قادر به ساخت ویتامین سی نیستیم؛ در حالی که این ویتامین یک ماده غذایی ضروری برای ما به حساب می‌آید.
سعید حسینی متخصص علوم تغذیه گفت: غذا‌ها باید به طور کامل پخته شوند و اصلا حالت نیم‌پز نداشته باشند. به طور مثل تخم مرغ به عنوان بهترین گزینه برای تغذیه کودکان در مدرسه که انرژی و مواد غذایی بسیار بالایی دارد، باید حتما کامل آب پز شود و اصلا نباید آن را به حالت عسلی و نیم پز به دانش اموزان داد تا در مدرسه بخورند.
این احتمال وجود دارد که شما واقعا گرسنه باشید در این صورت لطفا غذا بخورید! اما مواقعی وجود دارد که به دلیل تشنه بودن احساس می‌کنید گرسنه هستید و اغلب تمایل به خوردن غذا‌های شور را دارید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ