نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی ادویه با فلفل قرمز با افزایش خطر زوال عقل مرتبط است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دکتر معماریان می‌گوید: در کشور‌های اسکاندیناوی و کانادا و آمریکا اختصاصا درباره خرس رایج است که می‌گویند “A Fed Bear Is A Dead Bear” یعنی "خرسی که غذا داده می‌شود، خرس مُرده است. "، چون آن خرس به انسان نزدیک می‌شود و در مرحله بعد، آسیب‌رسان می‌شود و درنهایت مجبور می‌شوند او را بکشند. چون آسیب می‌رساند و دیگر نمی‌خواهد از پیش انسان برود. در واقع لطف اشتباه انسان‌ها باعث چنین نتیجه‌ای می‌شود.
اگر بتوانید گرما را تحمل و عرق کنید، غذاهای تند فواید زیادی برای سلامتی دارند. طبق نتایج مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ که در نشریه Physiology & Behavior منتشر شد، افزودن فلفل قرمز به غذا می‌تواند میزان کالری سوزی در روز را افزایش دهد.
وزیر امور خارجه اردن از تصمیم برنامه جهانی غذا برای قطع کمک به پناهجویان سوری در کشورش انتقاد و تصریح کرد که اردن به تنهایی نمی‌تواند این بار را تحمل کند.
کوکوی این کدو را به روش‌های مختلف می‌توان پخت، ولی در این روش به خاطر استفاده از پنیر و همچنین سس تند کنار غذا طعم دیگری از کوکوی کدو را امتحان کنید.
اگر دوست دارید در تعطیلات مهمانی برگزار کنید، خورش ماست بهترین گزینه برای پذیرایی از مهمان‌های شماست.
اگر می‌خواهید برای یک شام سبک و بدون برنج نیز تهیه کنید گزینه بسیار خوبی در کنار نان تازه می‌شود. شما می‌توانید به دلخواه در کنار این خوراک یک نیمرو نیز تهیه کنید و یک خوراک فوق العاده تهیه کنید حتی یک صبحانه عالی پر انرژی نیز می‌باشد که شما می‌توانید به راحتی با گوشت چرخ کرده و سبزیجان مخلتف تهیه کنید.
خوردن برخی غذا‌ها در دوران قاعدگی، از جمله میوه‌ها و سبزیجات ممکن است درد‌های مزمن این دوره را کاهش دهد؛ این در حالی است که مصرف برخی دیگر از مواد غذایی مانند گوشت قرمز یا غذا‌های تند، علائم آزاردهنده قاعدگی را تشدید می‌کند.
اگر سوزش معده دارید یا مستعد ابتلا به رفلاکس اسید هستید، بهتر است از خوردن مواد غذایی زیر بپرهیزید یا میزان مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید: غذا‌های پرچرب مانند سیب‌زمینی سرخ کرده، سس و گوشت پرچرب، میوه‌ها و سبزیجات اسیدی مثل مرکبات و گوجه‌فرنگی، شکلات، سیر، پیاز، غذا‌های تند، کافئین، نوشابه‌های گازدار و.
دکتر مهتاب ربانی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن با تاکید بر اینکه پیرگوشی لزوما به معنای از دست رفتن حس شنوایی در سنین بالا نیست بلکه کاهش عملکرد گوش ما از سنین بالای ٥٠سال شروع می شود، می گوید: سن شروع پیرگوشی تحت تاثیر سابقه ژنتیک در برخی خانواده، زودتر و با شیب تند تری اتفاق می افتد. سابقه کار کردن در محیط های پر از سر و صداهای صنعتی و حتی شرکت زیاد در کنسرت های پر سرو صدا می تواند سن پیرگوشی را در جوانان به زیر پنجاه سال کاهش دهد. ناگفته نماند که رژیم غذایی ناسالم بخصوص مصرف زیاد نمک می تواند اثرات منفی بر حس شنوایی داشته باشد./ خبرآنلاین
آسم یک بیماری ریوی است که باعث ایجاد اختلال در تنفس می‌شود.
عرق کردن، درد معده، سردرد. متخصصان توضیح می‌دهند که از نظر فیزیولوژیکی زمانی که غذایی تند می‌خورید چه اتفاقی در بدن تان رخ می‌دهد و ممکن است برای سلامتی شما چه معنایی داشته باشد.
در پایگاه TasteAtla، در خصوص طعم نازخاتون نوشت اگر چه نازخاتون غذای ساده‌ای است، اما طعم نهایی آن پیچیده است و طعم بادمجان دودی با طراوت سبزی و تند بودن آب آن، این چاشنی را فوق العاده می‌کند.
اگر بخواهید ۱۰۰ سال زندگی کنید، می‌توانید در غذاهایتان ادویه استفاده کنید. طبق مطالعات انجام شده توسط دانشگاه هاروارد و مرکز ملی و کنترل بیماری ها، خوردن غذای تند به مدت شش یا هفت روز در هفته می‌تواند خطر مرگ را تا ۱۴ درصد کاهش دهد.
براساس تحقیقات جدید، افرادی که بیش از ۵۰ گرم فلفل در روز مصرف می‌کنند، به میزان دو برابر کاهش حافظه و مشکلات فکری را تجربه خواهند کرد. کاهش حافظه برای افرادی که لاغر هستند و فلفل قرمز مصرف می‌کنند، بیشتر است.
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی ادویه با فلفل قرمز با افزایش خطر زوال عقل مرتبط است.
برای برخی از افراد، غذا‌های تند یک روش زندگی است و با هر تجربه آشپزی‌ای درصدد درست کردن آتشین‌ترین غذا‌ها هستند. در اثر فرهنگ‌های غذایی دست کم یک غذا یا چاشنی وجود دارد که با خوردن آن عرق خواهید ریخت از سس آفریقایی هریسا گرفته تا سالسای مکزیکی تا گوچوجانگ یا خمیر فلفل قرمز کره ای.
مرغ کاری یا چیکن کاری یکی از انواع روش‌های پخت مرغ است که از ترکیب مرغ با ادویه کاری، فلفل، شیر و خامه تهیه می‌شود و بسیار خوش طعم و خوشمزه است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آقای رئیس جمهور امروز باید واقعا دلواپس معیشت و متاسفانه حتی یک وعده غذای این ملت بزرگ باشیم تورم طوری در این کشور یکه تازی می‌کند که کار از شکاف و دره و گسل طبقاتی گذشته است.
غذاهای تند شامل فلفل چیلی تازه و خشک بود و فلفل سیاه یا فلفل دلمه‌ای در این تحقیق بررسی نشد.
رئیس جمعیت هلال احمر از بارگیری محموله ٢٤٠ تنی بسته غذایی به خوی خبر داد.
مصرف آب فراوان، خواب کافی، افزودن چاشنی‌های تند به غذا و گنجاندن مقادیر زیادی پروتئین در رژیم غذایی؛ راهکار‌هایی اثبات شده برای افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن هستند.
ممکن است مواد غذایی تند را دوست داشته باشید اما اگر معده و روده‌تان و در مجموع دستگاه گوارشی‌تان وضعیت قوی‌ای ندارد بهتر است از خوردن غذاهای تند خودداری ورزید زیرا برخی از مواد تشکیل دهنده آن می‌توانند منجر به بروز اسهال شوند.
متخصص طب سنتی با اشاره به غذا‌های مضر فصل پاییز، گفت: مصرف فست فودها، ادویه تند و تیز، ترشی‌ها، بادمجان، عدس، پنیر شور، رب و سس‌ها، چای پررنگ، شوری‌ها، قهوه، نسکافه، کاکائو غلیظ در پاییز مناسب نیست.
در پی کمبود انواع آنتی‎بیوتیک در داروخانه‎های کشور، جمعیت هلال‎احمر بعد از هماهنگی با سازمان غذا و دارو، اقدام به واردات آنتی‎بیوتیک کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ