یکی از علائم اولیه کمبود ویتامین B۱۲ خستگی است؛ سطحی از خستگی که آنقدر عمیق است که بر زندگی روزمره تاثیر می‌گذارد. علائم دیگر عصبی هستند و ممکن است شامل سوزن سوزن شدن در اندام ها، گیجی، از دست دادن حافظه، افسردگی و مشکل در حفظ تعادل باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روزیا پریش، ND، یک پزشک طبیعی در مرکز سلامتی طبیعی در بولدر، کلرادو، می‌گوید: «روده سالم معمولاً زمانی به درستی کار می‌کند که یک تا دو بار در روز اجابت مزاج داشته باشید که به خوبی انجام می‌شود و به راحتی دفع را انجام می‌دهید. این حرکات روزانه روده باید عاری از علائمی مانند اسهال، یبوست و مدفوع شل باشد. سایر علائم روده سالم شامل عاری بودن از علائم مشکلات رکتوم مانند هموروئید و علائم شکمی مانند تولید گاز، نفخ و درد شکم است.
اگر آب به موقع به گیاه نرسد پس از مدتی با علائم تشنگی گیاه مواجه خواهید شد. یکی از شایع‌ترین علائم تشنگی گیاه زردشدن برگ‌های آن است. در این اینفوگرافیک با نشانه‌های کم‌آبی و پرآبی گیاهان آپارتمانی و نکاتی درباره میزان مناسب نور برای آن‌ها آشنا می‌شوید. گیاهان آپارتمانی وقتی آب کافی دریافت نکنند به سرعت واکنش نشان می‌دهند، اما از کجا بفهمیم که گیاه آب کافی دریافت نکرده است؛ این علائم نشان‌دهنده آن کدامند و راه درمان یا نجات گیاه چیست؟
بدن از ویتامین B ۱۲ برای ساخت گلبول‌های قرمز و حفظ سلامت سیستم عصبی استفاده می‌کند و سایر علائم رایج کمبود ویتامین B ۱۲ شامل تجربه ضعف عضلانی و یبوست است. بیش از نیمی از افراد شرکت‌کننده در این مطالعه کمبود ویتامین B ۱۲ داشتند.
گودی کمر بخش پایین ستون فقرات را مورد هدف قرار می‌دهد. از این رو نشانه‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد. هر یک از علائم ذیل صرفا مربوط به گودی کمر نبوده و مشکل دیگری در ستون فقرات عاملش باشد. بدن انسان‌ها به طور طبیعی شبیه منحنی طراحی شده است.
زوال عقل مجموعه‌ای از علائم را توصیف می‌کند که علت خاصی ندارند و این عارضه می‌تواند طیف وسیعی از عملکردهای ذهنی را تحت تأثیر قرار دهد. بیماری آلزایمر شایع‌ترین شکل زوال عقل است و حدود ۷۰ درصد از موارد ابتلا را تشکیل می‌دهد. با این حال، انواع و علل دیگری از این عارضه نیز وجود دارند که در این اینفوگرافیک قابل مشاهده است.
ساسان شرقی، فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم گفت: افزایش یا کاهش وزن همیشه نشانه‌های کم کاری یا پرکاری تیروئید نیست و بعضا به دلیل پرخوری یا کم خوری جوانان است.
گرفتگی شدید پا هنگام خواب یکی دیگر از علائم رایج سطح بالای کلسترول است که به عروق اندام تحتانی آسیب می‌رساند. گرفتگی یا اسپاسم بیشتر در پاشنه یا انگشتان پا احساس می‌شود. این وضعیت در شب و هنگام خواب بدتر می‌شود.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری امریکا دیابت را به عنوان یکی از هشت عامل اصلی مرگ و میر در آن کشور معرفی کرده است. کارشناسان اشاره می‌کنند که علائم دیابت می‌تواند با توجه به نوع دیابت و پیشرفت بیماری از خفیف تا شدید متغیر باشد.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری امریکا دیابت را به عنوان یکی از هشت عامل اصلی مرگ و میر در آن کشور معرفی کرده است. کارشناسان اشاره می‌کنند که علائم دیابت می‌تواند با توجه به نوع دیابت و پیشرفت بیماری از خفیف تا شدید متغیر باشد.
هادی خانیکی نوشت: نشانه‌های سلامت و بیماری جامعه را باید به موقع دید و مدام رصد کرد. آژیر‌های سرطان وطن می‌توانند و باید راه را برای درمان جدی علائم و عوامل بقا یا بازگشت بیماری باز کنند.
سرطان لوزالمعده می‌تواند به سرعت به اندام‌های مجاور سرایت کند. متأسفانه اغلب تا زمانی که پیشرفته نشود، شناسایی نمی‌شود، زیرا علائم و نشانه‌های اولیه بیماری مبهم هستند. این سرطان میزان مرگ و میر بسیار بالایی دارد، به طوری که تنها حدود ۱۰ درصد از افراد مبتلا به این بیماری بیش از پنج سال پس از تشخیص زنده می‌مانند. کسانی که بیماری‌شان به موقع تشخیص داده می‌شود شانس بیشتری برای درمان موفقیت آمیز دارند.
کمبود کلسیم می‌تواند به شکل‌های مختلفی در بدن بروز کند، بنابراین به‌دلیل اهمیتی که این ماده معدنی در سلامت بدن دارد، باید نشانه‌های کمبود کلسیم را در بدن بشناسیم. طبق آمار به دست آماده نوجوان‌ها، زنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال در معرض خطر بالاتری از کمبود کلسیم قرار دارند. در اینفوگرافیک زیر با نشانه‌های کمبود کلسیم در بدن آشنا می‌شوید:
این پژوهشگران می‌گویند یافته‌هایشان «مشکل هشداردهنده‌ای» را از لحاظ دچار شدن به سرطان روده بزرگ برای بزرگسالان جوان و پزشکانی که آن‌ها را درمان می‌کنند، نشان می‌دهد. به گفته آن‌ها بزرگسالان جوان باید از ارتباط این علائم با سرطان روده بزرگ آگاه باشند.
دارو‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی علائم پارکینسون را در فرد بهبود بخشند. در حالی که این بیماری قابل درمان نیست، جراحی ممکن است به تنظیم عملکرد مناطق خاصی از مغز و بهبود علائم این اختلال کمک کند.
سرگیجه برای افراد بسیاری علامتی نه چندان جدی است، اما این شرایط می‌تواند به تجربه یک حمله قلبی اشاره داشته باشد. در همان مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در کانادا انجام شد و در نشریه JAMA منتشر شد، تقریبا ۲۴ درصد بیماران مرد و ۲۷ درصد بیماران زن سرگیجه را به عنوان یکی از علائم مرتبط با حمله قلبی گزارش کردند.
علائم افسردگی در کودکان و نوجوانان متفاوت از بزرگسالان است. اولین جلوه افسردگی در کودکان به شکل طغیان‌های مکرر خشم در برابر ناکامی‌ها به شکل کلامی یا رفتاری نمود پیدا می‌کند.
علائمی مانند مشکلات خواب، عضلات منقبض و انرژی کم همه نشانه‌هایی است که افراد به کمبود برخی ویتامین‌ها دچار هستند و باید مکمل منیزیم مصرف کنند. بسیاری از ما احتمالا تا حدودی کمبود منیزیم داریم. پیش‌بینی می‌شود در کشور‌های توسعه‌یافته بین ۱۰ تا ۳۰ درصد از جمعیت با کمبود خفیف منیزیم مواجه باشند.
وظیفه پتاسیم در بدن انسان برقرار کردن تعادل آب در بین سلول‌ها است. کمبود پتاسیم در بدن می‌تواند با علائم و نشانه‌هایی همراه باشد که می‌توان به ضعف ماهیچه‌ای، تکرر ادرار، خستگی، احساس نفخ در شکم، یبوست، مورمور شدن بدن، فشار خون بالا، مشکلات تنفسی، ضربان قلب نامنظم و فلج عضلانی اشاره کرد.
کم‌خونی یا آنمی اختلال خونی شایعی است که در آن گلبول‌های قرمز یا هموگلوبین خون کاهش می‌یابد و علائم مختلفی دارد.
متخصص جراحی عمومی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: علائم و نشانه‌های سرطان اعضای واقع در دستگاه گوارش فوقانی (مری، معده، لوزالمعده، دوازدهه، صفرا و مجاری صفراوی)، معمولاً مشترک هستند، که شامل درد مبهم شکم، کاهش وزن، سیری زودرس، نفخ شکمی و تهوع و استفراغ بعد از صرف غذا، بلع دردناک و دشواری در بلع است.
امراض کبدی می‌توانند با نشانه‌های پوستی بروز کنند، ولی باید به یاد داشته باشید که هر بیماری پوستی نشانه بیماری کبدی نیست و برای کشف علت درونی آن باید از طریق پزشک معاینه و با آزمایشات مربوطه بررسی شوید.
علی درخشان؛ روانشناس با اشاره به این‌که یکی‌از بدترین علائم افسردگی ناامیدی است، افزود: ناامیدی در افراد افسرده آنان را از درمان بیماری خود باز می‌دارد، افراد افسرده‌ای که اقدام به خودکشی می‌کنند، معمولاً کسانی هستند که به دلیل شدت ناامیدی، به درمان و بهبودی خود امیدی ندارند.
سینوزیت حاد و مزمن علائمی شبیه به هم دارند با این تفاوت که شدت علائم در سینوزیت مزمن کمتر است. در افراد بالغ نشانه‌های سینوزیت بعد از سرماخوردگی بروز می‌کنند. بعد از گذشت ۵ تا ۷ روز ممکن است این نشانه‌ها وخیم‌تر شوند.
دکتر علیرضا ترابی‌نیر: التهاب روده می‌تواند بسیار دردناک و مخرب باشد و در بعضی موارد حتی ممکن است مرگ‌آفرین باشد. علت التهاب معده و روده میکروب‌هایی هستند که از خارج وارد بدن می‌شوند و معمولاً چند روز بعد از ورود، علائم و نشانه‌های التهاب و بیماری مشخص می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ