نیروهای ارتش روسیه از دریای سیاه به سمت اوکراین اقدام به پرتاب موشک کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اتحادیه اروپا از روسیه خواست به دلیل حملات پهپادی اوکراین، جنگ در این کشور را تشدید نکند.
معاون سخنگوی شورای فدراسیون روسیه می‌گوید در صورتی که در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا یکی از احزاب به رای بیشتری نیاز داشته باشد، احتمالا واشنگتن جنگ اوکراین را در این بازه تشدید خواهد کرد.
نماینده چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل با هشدار به تهدیدات علیه ثبات جهانی نسبت به ادامه تشدید جنگ در اوکراین هشدار داد.
امیرعبداللهیان در مورد موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ در اوکراین، گفت: جمهوری اسلامی ایران، مخالف جنگ است و راهکار سیاسی را برای حل این بحران پیشنهاد داده است و اعتقاد دارد هرگونه تسلیح یک طرف در جنگ، به تشدید تنش و کاهش ثبات در منطقه منجر خواهد شد.
امیرعبداللهیان در مورد موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ در اوکراین، گفت: جمهوری اسلامی ایران، مخالف جنگ است و راهکار سیاسی را برای حل این بحران پیشنهاد داده است و اعتقاد دارد هرگونه تسلیح یک طرف در جنگ، به تشدید تنش و کاهش ثبات در منطقه منجر خواهد شد.
گزارش موسسه صلح بین‌المللی مطالعات صلح استکهلم حاکی از آن است که قدرت‌های هسته‌ای در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپولیتیکی، با جدیت در حال نوسازی و توسعه زرادخانه تسلیحاتی خود هستند.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی است که آمریکا بدون تشدید تنش، برای اوکراین سلاح فراهم می‌کند.
نمایندگی آمریکا در سازمان ملل مدعی شد روسیه به دنبال تشدید تنش ها در اوکراین است.
در هفته‌های اخیر، دو موسسه امنیت سایبری گزارش دادند که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای تشدید حملات سایبری علیه اوکراین است. هفته گذشته، گروه آنالیز تهدید‌های گوگل اعلام کرد که این گروه «به‌شدت اطمینان دارد» که اگر وضعیت میدان جنگ در سال ۲۰۲۳ به نفع اوکراین باشد، مسکو «حملات مخرب سایبری خود را به‌طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.»
یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «داریم تلاش می‌کنیم که نیاز‌های اوکراین در میدان جنگ را برطرف کنیم.»، اما به گفته این مقام، واشنگتن در حال جنگ با روسیه نیست. دولت بایدن به دنبال کمک به اوکراین بدون تشدید درگیری با کرملین است. اساسا این همان استراتژی است که آلمان و فرانسه نیز آن را دنبال می‌کنند. هر دو کشور حتی نسبت به آمریکا تردید بیشتری نشان داده‌اند و تسلیحات بسیار کمتری عرضه کرده‌اند.
وزیر دفاع روسیه هشدار داد کشورهای غربی با تجهیز تسلیحاتی اوکراین، تنها به تشدید جنگ دراین کشور دامن می زنند.
بیشتر مردم ایتالیا معتقدند که ارسال مداوم سلاح از کشورهای غربی به اوکراین، نتیجه ای جز تشدید تنش ها در این کشور ندارد.
سیمونیان در کلیپی که از روز یکشنبه در توئیتر منتشر شد اشاره کرد در صورت برآورده نشدن خواسته‌های پوتین درگیری بین روسیه، غرب و اوکراین ممکن است تشدید شود.
ایلان ماسک در توئیتی نوشت: من یک حامی جدی اوکراین هستم، اما این مساله باعث تشدید جدی جنگ می‌شود و برای جهان خطرناک است.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در سخنانی اعلام کرد: به نظر می‌ رسد جنگ اوکراین و روسیه در ماه‌ های آینده تشدید شود.
کارشناسان نظامی می‌گویند که به نظر می‌رسد شهر باهموت برای هر دو طرف ارزش استراتژیک کمی دارد، اما نیرو‌های روسی از جمله مزدورانی که برای گروه واگنر می‌جنگند در روز‌های اخیر بمباران خود را تشدید کرده اند.
صدر اعظم آلمان مدعی شد با توجه به گسترش جنگ در اوکراین، باید منتظر تشدید شرایط در این کشور بود.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تشدید تنش در اوکراین هشدار داد و از همه طرف ها خواست تا اقداماتی که به اشتباه محاسباتی منجر می شود، پرهیز کنند.
دبیر کل ناتو گمانه زنی ها در خصوص بکارگیری بمب کثیف از سوی اوکراین را رد کرد.
از آنجایی که جنگ روسیه و اوکراین به دنبال بمباران یک پل حیاتی در کریمه و حملات تلافی جویانه روسیه علیه شهر‌های سراسر اوکراین تشدیدشده، ممکن است درگیری به همسایگان‌شان کشیده شود.
حتی در زمان صلح هم برابری جنسیتی در زمینه تأمین غذا وجود ندارد و دسترسی زنان به غذا در مقایسه با مردان کمتر است، اما این تفاوت در زمان جنگ بیش‌از‌پیش افزایش پیدا می‌کند. در‌واقع جنگ‌ها بی‌عدالتی‌های ساختاری پیشین را تشدید می‌کنند.
این اولین بسیج نظامی روسیه از زمان جنگ جهانی دوم است و بزرگترین تشدید جنگ در اوکراین از زمان تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام حضور سفیر روسیه در واشنگتن در این وزارتخانه، مدعی شد که به وی درباره تشدید جنگ در اوکراین هشدار داده شده است.
جنگ اوکراین بر قیمت‌های جهانی کالا‌ها فشار وارد کرده، اختلالات زنجیره تامین را تشدید کرده و به افزایش تورم در بیشتر نقاط جهان دامن زده است. عوامل دیگری مانند سیاست کووید صفر چین نیز بر رشد اقتصادی تاثیر می‌گذارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ