امیرعبداللهیان در مورد موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ در اوکراین، گفت: جمهوری اسلامی ایران، مخالف جنگ است و راهکار سیاسی را برای حل این بحران پیشنهاد داده است و اعتقاد دارد هرگونه تسلیح یک طرف در جنگ، به تشدید تنش و کاهش ثبات در منطقه منجر خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه در آستانه عزیمت سفیر ایران به استرالیا بر توسعه فضای تعامل و همکاری بین دو کشور در عرصه های مختلف سیاسی و تجاری تاکید کرد.
امیرعبداللهیان در مورد موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ در اوکراین، گفت: جمهوری اسلامی ایران، مخالف جنگ است و راهکار سیاسی را برای حل این بحران پیشنهاد داده است و اعتقاد دارد هرگونه تسلیح یک طرف در جنگ، به تشدید تنش و کاهش ثبات در منطقه منجر خواهد شد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران، مخالف جنگ در اوکراین است و راهکار سیاسی را برای حل این بحران پیشنهاد داده است.
وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی با اشاره به این که سیاست جهانی برای به انزوا کشاندن ایران با شکست مواجه شده است، گفت که ایران با بهره‌بردن از چارچوب‌های مختلف چندجانبه‌گرایی از جمله از طریق عضویت در گروه بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های از ظرفیت‌های آن‌ها برای ارتقای همکاری‌ها بهره‌مند خواهد شد.
وزیر امور خارجه: برای جمهوری اسلامی ایران، بریکس می‌تواند هدف مهم بعدی در سیاست چندجانبه گرایی باشد. به همین جهت ما از جمله اولین کشور‌هایی هستیم که رسما علاقه‌مندی خود به حضور در چهارچوب‌های بریکس و البته عضویت در آن را اعلام نموده‌ایم. تعدادِ زیاد کشور‌های علاقه‌مند به عضویت در بریکس، موید این است که ما انتخاب درستی کرده‌ایم.
ایران می‌توانست و می‌تواند با پشتیانی معنوی از گروه‌های مخالف طالبان که دارای سوابق تاریخی با ایران نیز هستند و همچنین استفاده از اهرم مهاجران افغانستانی ساکن در ایران و نیاز‌های ضروری، چون سوخت و مواد غذایی و کالا‌های ضروری دیگر نسبت به اعمال فشار به این شبه‌دولت اقدام و آن‌ها را وادار کند در قبال شهروندان خود و همسایگان رویکردی مسئولانه در پیش بگیرند.
امیرعبداللهیان درخصوص اوکراین با تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با این منازعه تاکید کرد: ایران به هیچ طرفی در جنگ کمک نظامی نمی‌کند و جنگ را راه حل نمی‌داند و از حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشور‌ها از جمله اوکراین حمایت می‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص برخی حواشی مطرح شده در دیدار امیرعبداللهیان با لاوروف گفت: برخی که با انگیزه‌های مختلف از ارتباطات و تبادل هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های مختلف نگرانند، دنبال حاشیه سازی‌های ناشیانه هستند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ملت ایران بارها اثبات کرده است که ایران سرزمین کودتای مخملی نیست.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه از تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان و تشریح نتایج سفر به ارمنستان قدردانی کرد و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به صلح و ثبات منطقه‌ای را ستود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان گزارشی از حوزه مأموریت خود و ابعاد همکاری با دولت و همه گروه‌ها و سلایق سیاسی مختلف در لبنان ارائه کرد.
وزیر امورخارجه کشورمان از ترسیم نقشه و سند همکاری‌های بلندمدت با ارمنستان خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف حضور بیگانگان در این منطقه از جمله در جمهوری های آذربایجان و ارمنستان است.
وزیر امور خارجه گفت: قویا مخالف جنگ و تسلیح هر یک از طرفین جنگ بوده و هستیم و به مقامات اوکراین گفته‌ایم چنانچه سندی درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین وجود دارد، ارائه کنند.
وزیر امور خارجه گفت: قویا مخالف جنگ و تسلیح هر یک از طرفین جنگ بوده و هستیم و به مقامات اوکراین گفته‌ایم چنانچه سندی درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین وجود دارد، ارائه کنند.
دکتر امیرعبداللهیان حضور نیروهای بیگانه در قفقاز را نگرانی مشترک کشورهای منطقه دانست و بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با استقرار هرگونه نیروی خارجی در منطقه تأکید نمود.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با استقبال از فعال سازی مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف بر نبود محدودیت در ارتقای روابط فیمابین و استفاده از ظرفیتهای موجود برای توسعه مناسبات تاکید کرد.
وزیر امور خارجه اقدام کشور‌های غربی در توسل به شیوه‌های گوناگون برای مداخله در امور داخلی کشور‌ها از جمله ایران و کوبا به بهانه‌های مختلف و تحریک احساسات مردم را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مهارت لازم را در مهار و مقابله با این‌گونه مداخله‌گری خارجی و سوءاستفاده از احساسات مردمی دارد.
وزیر امور خارجه با ناپایدار خواندن شرایط کنونی محیط بین المللی و ماهیت بی ثبات و متغیر نظام بین المللی و وجود کانون‌های متعدد بحران در مناطق مختلف جغرافیایی جهان تاکید کرد: در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران یک کشتی آرام در اقیانوس متلاطم جهانی است.
وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: از شروع حوادث دوشنبه در عراق من و همکارانم تمام اتفاقات را با دقت پیگیری کرده و در تماس مستمر با طرف‌های مختلف عراقی تمام تلاش خود را برای برگزاری پرشور اربعین حسینی و حفظ سلامت زائران ایرانی عتبات عالیات به کار بسته‌ایم.
وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پزشکی، دارو، کشاورزی، آموزش پزشکی، شیلات و ... خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تعدادی بورسیه برای دانشجویان زنگباری در ایران داشته باشیم، همچنین در حوزه تولید برق و استفاده از انرژی خورشیدی، ایران دارای تکنولوژی بالایی است و در حال حاضر تنها یک شرکت ایرانی مشغول ساخت نیروگاه سه هزار مگاواتی در جنوب عراق است که فاز اول آن تمام شده است.
امیرعبداللهیان به نقش سازنده عمان در جریان مذاکرات برای لغو تحریم‌ها علیه ایران اشاره و از تلاش‌های این کشور برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های مختلف مذاکرات قدردانی کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری مالی در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، گزارشی از روند پیشرفت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف ارائه داد.
وانگ‌ایی ضمن قدردانی از مواضع ایران در خصوص تمامیت ارضی چین، به مخالفت بخش بزرگی از جامعه جهانی با مداخله آمریکا در امور داخلی کشورها اشاره کرد.
امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها، ضمن اشاره به تلاش فعالانه طرف ایرانی برای نیل به یک توافق پایدار و قوی، بر لزوم واکنش واقع‌بینانه آمریکا به پیشنهاد‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مختلف برای انجام توافق، تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ