نماینده چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل با هشدار به تهدیدات علیه ثبات جهانی نسبت به ادامه تشدید جنگ در اوکراین هشدار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چین و هند درباره حل‌وفصل فوری مشکلات باقیمانده در منطقه مرزی مورد مناقشه توافق کردند.
رئیس فدراسیون گلف در مورد اعزام نشدن ورزشکاران رشته گلف به بازی‌های آسیایی هانگژو، تصریح کرد: در شرایطی که اعلام کردیم فدراسیون تمامی هزینه‌ها را متقبل می‌شود اما با اعزام گلفرها مخالفت شد؛ تصمیمی که در آن منطق نمی‌بینم!
مردم کشور چین که به خوردن غذاهای عجیب و غریب معروف هستند به تازگی با استفاده از سنگ های کوچک غذایی خاص طبخ کرده‌اند.
چین ضمن ابراز مخالفت با برگزاری نشست گردشگری گروه جی۲۰ در منطقه مورد مناقشه کشمیر، اعلام کرد که در این رویداد شرکت نخواهد کرد.
از میان گور‌های مورد مطالعه قرار گرفته آن دسته‌ای که بالاترین جایگاه را داشتند متعلق به زنان بودند که نشان می‌دهد آنان از نقش قدرتمندی در جامعه شیونگ نو برخوردار بودند. تابوت‌های استادانه نشان‌های طلایی خورشید و ماه را نشان می‌دادند که نماد قدرت شیونگ نو بودند. یک گور حاوی بقایای شش اسب و یک ارابه بود.
دولت چین برخلاف رویکرد خصمانه کاخ سفید، با شرکت‌های تراشه سازی که کمک مالی از داخل خاک ایالات متحده دریافت کنند، برخورد نکرده و آنها را تعطیل نمی‌کند.
وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، از موضع چین در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین مورخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ حمایت می‌کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه برخی جزئیات منتشر شده تحت عنوان توافقات ایران و چین توسط یک نماینده مجلس را غیر دقیق و نادرست خواند.
سخنگوی وزارت خارجه چین نسبت به انجام تحقیقات جامع در مورد انفجارهای خطوط لوله گازی نورد استریم تاکید کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین اظهارات دبیر کل ناتو درباره این کشور را مورد انتقاد قرار داد.
براساس نظرسنجی گسترده از اقتصاددانان که نشان‌دهنده تغییر موضع بزرگ در پیش‌بینی‌های اقتصاد جهانی در چند هفته گذشته است، منطقه یورو از خطر رکود قریب‌الوقوع جسته است. نظرسنجی این ماه Consensus Economics نشان می‌دهد که اکنون اقتصاددانان انتظار رشد ۱/ ۰ درصدی را در طول ۲۰۲۳ دارند. از جمله مواردی که ممکن است موجب خوش‌بینی بازار نسبت به رشد اقتصادی شده باشد می‌توان به کاهش قیمت انرژی، یارانه‌های دولتی و بازگشایی زود از موعد چین، اشاره کرد که موجب افزایش تقاضای جهانی شده است.
راب مالی: «ایالات متحده گام‌های مورد نیاز را برای توقف صادرات نفت ایران برمی‌دارد و کشور‌ها را از خرید آن بازمی‌دارد. ما هیچ یک از تحریم‌های خود علیه ایران و به ویژه در زمینه فروش نفت ایران را کاهش نداده‌ایم».
دبیرکل ناتو مدعی است که غرب نباید اشتباهی که درباره روسیه مرتکب شد را درباره چین تکرار کند.
وزیرامورخارجه آمریکا می گوید که در مورد باز نگه داشتن ارتباطات با وزیر امور خارجه جدید چین گفتگو کرده است.
چین از این طریق یک سابقه حقوقی ایجاد کرده که می‌تواند موجب تشویق دشمنان تمامیت ارضی ایران شود و در نهاد‌های چندجانبه بین‌المللی محل رجوع باشد. چین که خود در خانه شیشه‌ای نشسته و به اراده مردم تایوان برای استقلال و اعتراض کشور‌های آسه‌آن به اشغال جزایر متعلق به آن‌ها در دریای جنوبی چین با تهدید و مانور نظامی پاسخ می‌دهد، چرا باید به سوی خانه دیگران سنگ پرتاب کند.
آنچه بیش از همه مورد توجه کارشناسان و مقام‌های ایران قرار داشت بیانیه مشترکی بود که در پایان نشست سران عربستان و چین در ریاض صادر شد. حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان در اینباره گفت: وزارت امورخارجه ایران از رئیس جمهور چین بپرسد آیا امضای شما پای بیانیه یاد شده نشانه آن نیست که حاکمیت چین بر تایوان را هم قابل مناقشه می‌دانید؟!
در بند ۱۲ بیانیه مشترک رئیس جمهور چین و سران شورای همکاری خلیج فارس که دیروز صادر شد، آمده است: رهبران از تمامی تلاش‌های مسالمت‌آمیز شامل ابتکارها، پیشنهاد‌های امارات برای رسیدن به راهکار صلح آمیز برای حل مسئله سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، از راه مذاکرات ۲جانبه بر مبنای قوانین بین‌المللی حمایت می‌کنند.
چین نسبت ذخایر مورد نیاز بانک ها را کاهش داد تا بتواند به اقتصاد تزریق کند.
نماینده چین در نشست شورای امنیت از درخواست روسیه برای تحقیق در مورد فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا در اوکراین حمایت کرد.
اختلاف نظر بین یکی از مقامات ارشد ناتو و سفیر چین در ایسلند درباره عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، به تنش لفظی بین آنها منجر شد.
رئیس‌جمهور چین در سخنرانی افتتاحیه بیستمین کنگره حزب کمونیست بر مخالفت با هرگونه هژمونی و همچنین دخالت در مناقشه تایوان تاکید کرد.
یک داستان بی‌اساس برای مدت کوتاهی در فضای مجازی منتشر شد و نشان داد که تا چه اندازه جهان درباره عملکرد درونی حکومت در پکن دچار سوء برداشت است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی تأکید کرد: تا امروز آمریکا نزدیک به ۴۰ کشور را مورد تحریم قرار داده است؛ این تحریم‌ ها باعث بروز فجایع انسانی جدی در میان نیمی از جمعیت کره زمین شده است.
هفته امنیت سایبری ۲۰۲۲ چین که یک رویداد تبلیغاتی سراسری برای افزایش آگاهی عمومی در مورد امنیت سایبری است، از روز دوشنبه آغاز شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ