فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به مناسبت سالگرد مبارزه ارتش این کشور با تروریست های چندملیتی مورد حمایت محور غربی- عبری، خواستار اجرای راهکار سیاسی برای پایان یافتن رنج مردم سوریه شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آن‌گونه که در بیانیه سازمان ملل آمده «نماینده عالی بر اهمیت حمایت از آزادی بیان به عنوان یک حق اساسی بشر تاکید کرد. وی در عین حال تاکید می‌کند که هتک حرمت به کتب مقدس و اماکن مذهبی و همچنین نماد‌های مذهبی غیرقابل قبول است و می‌تواند به تحریک خشونت منجر شود.»
نخست وزیر  تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه ای خواستار فعالسازی قوانین بین المللی ویژه تحریم  رژیم صهیونیستی و اجازه ندادن به فرار مجرمان از مجازات شد.
دفتر دبیرکل سازمان ملل امروز در بیانیه ای اعلام کرد: توافق غلات تمدید شده است؛ اما ۶۰ یا ۱۲۰ روزه بودن مدت آن هنوز مشخص نیست.
سازمان ملل در بیانیه ای از دیدار فردا میان رییس جمهور اوکراین و دبیرکل این نهاد در ارتباط با توافق غلات خبر داد.
دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای به منع حضور زنان در دانشگاه‌ها توسط طالبان واکنش نشان داد.
دفتر فعالیت های بشردوستانه سازمان ملل متحد امروز در بیانیه ای اعلام کرد: تلفات سیل کنگو به ۱۶۹ نفر افزایش یافت.
کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در یک بیانیه مشترک اعلام کرد که آنجلینا جولی از سمت خود به‌عنوان فرستاده ویژه این نهاد «برای مشارکت در مجموعه گسترده‌تری از مسائل بشردوستانه و حقوق بشری» کناره‌گیری می‌کند. خانم جولی در این بیانیه گفت که «من در سال‌های آینده برای حمایت از پناهندگان و دیگر آوارگان تمام تلاشم را انجام می‌دهم.»
مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از تصویب قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، بیانیه‌ای ضدایرانی و طبق عادت دیرینه، مداخله‌جویانه صادر کرد.
نماینده ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران پیش نویس قطعنامه E/2023/L.4 برای پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را قاطعانه رد و به شدت محکوم می کند و از اعضای اکوسوک تقاضا دارد که به این پیش نویس رای منفی بدهند.
نماینده کانادا هم با قرائت بیانیه خود مدعی شد که "ایران با فاحش‌ترین موارد نقض حقوق بشر" مواجه است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای به حمله تروریستی به سفارت پاکستان در افغانستان واکنش نشان داد.
بایدن در بیانیه‌ای که در آستانه تشکیل نشست سیاسی شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو صادر شده است، مدعی شد: ما در کنار زنان ایران هستیم که برای مطالبه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی خود با خشونت و ظلم روبرو هستند.
دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای حادثه انفجار مرگبار روز گذشته در شهر استانبول را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: دبیرکل به شدت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ شیراز در جمهوری اسلامی ایران را که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، محکوم می‌کند. این گونه اقدامات که مکان‌های مذهبی را هدف قرار می‌دهند، بسیار شنیع و شرم‌آور هستند. دبیرکل بر لزوم مجازات عاملان این جنایت که علیه افرادی صورت گرفته است که از حق آزادی مذهب بهره می‌بردند، تاکید می‌کند.
هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق (یونامی) در نخستین سالگرد برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، با صدور بیانیه ای درباره تشدید بی ثباتی در عراق ابراز نگرانی کرد.
سخنگوی سازمان ملل ادامه داد در بیانیه ما به مناسبت آزادی باقر نمازی، دبیر کل قدردانی خود را از آزادی همکار سابق ما اعلام کرد.
سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای که در وبگاه سازمان ملل منتشر شده است نوشت: دبیرکل به دقت اعتراضات در جریان در ایران را دنبال می‌کند. او در دیدار دوجانبه‌اش با رییس جمهور رئیسی در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲ بر ضرورت احترام به حقوق بشر تاکید کرد.
خانواده شهدای ترور همزمان با سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به مقر سازمان ملل بیانیه‌ای خطاب به وی صادر کرد.
شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای از طرفین درگیر در یمن خواست مذاکرات را برای تمدید آتش بس تقویت کنند و تأکید کرد که بحران یمن، راه حل نظامی ندارد.
دفتر سازمان ملل متحد در ژنو در بیانیه ای از انتصاب «فولکر ترک» به جانشینی «میشل باشله» در تصدی کمیسر عالی حقوق بشر این نهاد خبر داد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای حمله تروریستی روز جمعه به مسجدی در شهر هرات افغانستان را محکوم کرد.
دبیرکل سازمان ملل امروز در بیانیه ای خواستار برقراری منطقه امن اطراف نیروگاه هسته ای «زاپرویژیا» شد.
نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای گفت کسی حق انتقاد از این کشور به دلیل برخورداری از تسلیحات اتمی و دفاع از خودش را ندارد.
نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای گفت کسی حق انتقاد از این کشور به دلیل برخورداری از تسلیحات اتمی و دفاع از خودش را ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ