وزیر خارجه ترکیه موضوع عادی‌سازی روابط با سوریه را در سفر به مسکو مورد رایزنی قرار خواهد داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مقام ارشد امنیتی آمریکا برخی گزارش‌ها درباره توافق با عربستان برای عادی‌سازی روابط ریاض و تل آویو را رد کرد.
منابع خبری از بررسی لایحه‌ای در تونس در ارتباط با جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.
لاورنتیف در گفت‌وگو با العربیه گفت: دشواری‌های مشخصی در راه عادی‌سازی روابط میان آنکارا و دمشق وجود دارد؛ از جمله این دشواری‌ها، حضور نظامی ترکیه در اراضی سوریه است.
پیروزی اردوغان در انتخابات یکی از انگیزه‌های اصلی وی برای عادی‌سازی روابط با سوریه را از بین برد، اما طبق نظرسنجی‌ها بالای ۸۲ درصد مردم ترکیه مخالف اعطای حق شهروندی به آوارگان سوری هستند.
جبهه مقاومت، نه فقط در فلسطین، بلکه در منطقه و عرصه بین‌المللی، در حال تغییر موازنه قدرت است، گفت: هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین است.
فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: نشست چهارجانبه معاونان وزرای امور خارجه ایران، ترکیه، روسیه و سوریه با محوریت عادی‌سازی روابط آنکارا- دمشق چهارشنبه آینده در آستانه برگزار می‌شود.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که عادی‌سازی روابط بین این کشورها به نفع امنیت ملی کشورش است.
نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که امیدوار است پس از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، روابط با آنکارا عادی شود.
وزیرخارجه ترکیه از عزم آنکارا برای تقویت و بهبود روابط با سوریه سخن گفت.
ایالات متحده، امارات و هند بخشی از گروه موسوم به I۲U۲L هستند که شامل اسرائیل نیز می‌شود. این ائتلاف در اکتبر ۲۰۲۱ برای همکاری در ابتکارات مشترک در زمینه آب، انرژی، حمل‌ونقل، فضا، سلامت و امنیت غذایی ایجاد شد. مکانیزم I۲U۲ همچنین به عنوان چارچوبی برای مقابله با نفوذ چین در منطقه دیده می‌شود.
در ادامه روند آماده‌کردن زمینه عادی‌سازی روابط بین آنکارا و دمشق، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد نشست چهارجانبه در سطح دفاعی و امنیتی در مسکو برگزار می‌شود.
عادی‌سازی روابط میان قطر و بحرین برای حفظ یکپارچگی شورای همکاری خلیج فارس انجام شده، اما به علت اختلاف‌های ریشه‌دار بین دو خاندان حاکم، به نظر نمی‌رسد خصومت‌ بین دو کشور به آسانی فراموش شود.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد این کشور در حال آماده‌سازی نشست چهارجانبه عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه در سطح وزرای خارجه است.
دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که سران روسیه و ترکیه در تماسی تلفنی درباره تحولات سوریه، اوکراین و عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق رایزنی کردند.
در ادامه روند تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط دمشق و آنکارا، نمایندگان وزارت خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه روزهای ۲۴ و ۲۵ اسفند در نشستی چهارجانبه در مسکو دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.
در حالی‌که برخی از کشور‌های منطقه نظیر قطر و امارات که زمانی به شورشیان مخالف اسد کمک کرده بودند، بار دیگر به سمت برقراری روابط با سوریه گام برمی‌دارند، ترکیه نیز با این کشور‌ها هم‌مسیر شده است. البته باوجود حرکت آهسته دولت ترکیه به‌سمت برقراری مجدد ارتباطات دیپلماتیک با دولت سوریه بعد از حدود یک‌دهه و به‌رغم دیدار مقامات دو طرف، آنکارا، اما برای عادی‌سازی روابط با دمشق شرط گذاشت.
رسانه های عربی در روزهای اخیر در کاریکاتورهایی به ناکامی صهیونیست ها در عادی سازی روابط اشاره کرده اند، موضوعی که در جریان برگزاری رقابت های جام جهانی کاملا به چشم آمده است.
الهامی الملیجی کارشناس مصری تاکید کرد: پشت پرده نشست آب و هوایی شرم الشیخ مصر (COP27) موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به صورت چراغ خاموش دنبال می شد که این مساله قطعا باید محکوم شود.
فرمانده شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا  درباره عادی‌سازی کامل روابط دمشق و آنکارا موضع گیری کرد.
وزیر امور خارجه ترکیه امروز با اعلام تلاش آنکارا برای عادی‌ سازی روابط با ارمنستان اعلام کرد: اقدام یونان در ارتباط با پناهجویان بی‌شرمانه است.
رئیس جمهور کشورمان در دیدار با رئیس شورای اروپا گفت: تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای این رژیم امنیت‌آفرین نخواهد بود.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یائیر لاپید و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی مکالمه‌ای تلفنی عادی‌سازی کامل روابط و توافق بر سر بازگشت سفرای دو طرف را اعلام کردند.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یائیر لاپید و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی مکالمه‌ای تلفنی عادی‌سازی کامل روابط و توافق بر سر بازگشت سفرای دو طرف را اعلام کردند.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یائیر لاپید و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی مکالمه‌ای تلفنی عادی‌سازی کامل روابط و توافق بر سر بازگشت سفرای دو طرف را اعلام کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ