وزرای دفاع ایران، روسیه، سوریه و ترکیه بر لزوم ادامه مذاکرات چهارجانبه با هدف تحقق صلح و ثبات در سوریه تاکید کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ضمن هشدار درباره تنش آفرینی احتمالی غرب در منطقه خاورمیانه، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را ستود و آن را عاملی قدرتمند برای ثبات در کل منطقه توصیف کرد.
وزیر امورخارجه با بیان اینکه حضور نظامی کشورهای خارجی در خاک سوریه راه‌حل نیست، گفت: معتقدیم حضور نظامی کشورهای خارجی در سوریه هیچ کمکی به ثبات و امنیت در این کشور و در منطقه نخواهد کرد.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشست خبری با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تمجید از نقش حشد شعبی در مبارزه با تروریسم پرداخت.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشست خبری با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تمجید از نقش حشد شعبی در مبارزه با تروریسم پرداخت.
اشغالگران آمریکایی یک غیر نظامی سوری را کشتند و چند تن دیگر را زخمی کردند.
رئیس جمهور سابق لبنان که به دمشق رفته است با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و موضوعات مختلفی را با او در میان گذاشت.
وزیر خارجه سوریه در دیدار با رئیس پارلمان عراق، روابط دوجانبه و تلاش برای تقویت همکاری دوجانبه و هماهنگی مشترک برای تحقق ثبات در سوریه را بررسی کرد.
روسای چند حزب مصری به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب واکنش نشان داده و. آنرا در راستای تقویت ثبات منطقه دانستند.
وزیر خارجه سابق لبنان گفت: امنیت منطقه ساخته مردم آن است و نه ساخته قدرت های غربی، بنابراین همکاری سازنده همراه با اعتماد کشورهای منطقه می‌تواند زمینه ساز صلح و ثبات درمنطقه شود.
تاجیک: مهم‌ترین بارِ معنایی که سفر ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران به سوریه در ذهن تداعی می‌کند، استقرار ثبات و امنیت در سوریه است / خوش‌چهره: مهم‌ترین پیام سفر رئیسی این است که این کشور همچنان در عمق استراتژیک ایران حضور دارد و تهران همچنان یک بازیگر مهم در سوریه است.
رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات بی ثبات کننده خود در منطقه اعلامیه‌هایی بر روی مناطقی از جنوب سوریه ریخت.
در این بیانیه بدون ارائه جزئیات بیشتر تنها آمده است: «این نوع حملات نیرو‌های ائتلاف و نیرو‌های هم‌پیمان و ساکنان منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد و ثبات و امنیت را در دو بخش سوریه و منطقه از بین می‌برد.»
نماینده روسیه در سازمان ملل تأکید کرد که کشورهای غربی به عمد برای وخامت اوضاع در سوریه تلاش می‌کنند تا این کشور را بی ثبات کنند.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت:بر اهمیت حمایت کشورهای منطقه از ثبات و امنیت عراق تاکید نموده و بر امنیت و ثبات با مشارکت جمیع همسایگان عراق از جمله کشور دوست و برادر سوریه تاکید می‌گنم.
وزیر اطلاعات هدف از آشوب‌های اخیر را ویران ساختن ایران و اجرایی کردن طرح‌هایی دانست که پیش از این در کشورهایی مانند سوریه، عراق و یمن اجرا شده بود.
وزرای خارجه روسیه و اردن در نشست خبری مشترک در شهر امان درباره تحولات منطقه و جنگ اوکراین اظهارنظر کردند.
وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سفیر سوریه در مسکو بر تداوم حمایت از دمشق تاکید کرد.
«مولود چاووش اوغلو» گفت: برای تحقق صلح در سوریه باید با دمشق وارد مذاکره شویم و بدون آشتی دولت سوریه با گروه‌های مخالف دمشق، تحقق ثبات در این کشور ممکن نیست.
وزیر امور خارجه کوبا به حملات رژیم صهیونیستی به سوریه واکنش داد و اعلام کرد که کشورش از دولت و ملت سوریه به طور کامل حمایت می‌کند.
وزیر امور خارجه کوبا به حملات رژیم صهیونیستی به سوریه واکنش داد و اعلام کرد که کشورش از دولت و ملت سوریه به طور کامل حمایت می‌کند.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که بازگشت ثبات و امنیت به این کشور در گروه توقف مداخلات غرب، توقف سیاست های خصمانه و پایان دادن به محاصره اقتصادی سوریه است.
سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: دولت ترکیه بهتر است دیدگاه خود را در خصوص تحولات در سوریه اصلاح و در جهت بازگشت صلح و ثبات و آرامش به سوریه نقش ارزنده و موثر خود را ایفا کند.
رئیس اداره اطلاعات ستاد کل روسیه از بخشی از کارشکنی های آمریکا در مسیر جلوگیری از رسیدن سوریه به ثبات پرده برداشت.
وزیر دفاع سوریه اعلام کرد: سوریه با حمایت از کشورهای دوست به شکل یکنواخت در مسیر پیروزی بر تروریسم و برقراری ثبات به پیش می رود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ