کمیته های مقاومت مردمی فلسطین از اقدام جنبش مقاومت اسلامی «حماس» مبنی بر احیای روابط با سوریه تمجید و تاکید کرد که این اقدام تاثیر مثبت بر مسئله فلسطین دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناسان در نشست تخصصی مهر ضمن تشریح علل قطع روابط ایران و مصر در ۴ دهه گذشته تأکید کردند که احیای روابط دو کشور متأثر از عوامل کلان‌تر و رفتار بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.
کارشناس مصری در ارتباط با ازسرگیری روابط تهران و قاهره تاکید کرد: ایران و مصر در موضوع سیاست داخلی با مانعی در مسیر احیای روابط روبرو نیستند وبیشتر این چالش در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سفیر چین در تهران درباره اینکه آیا چین به سیاست خود همانند حمایت از ایران برای عضویت در سازمان‌هایی مانند شانگهای ادامه می‌دهد؟ گفت: حتما، چین از عضویت ایران در سازمان بریکس هم حمایت می‌کند، سال گذشته شی جین پینگ رئیس جمهور چین از رئیس جمهور ایران دعوت کرد تا در گفت‌و گوی عالی توسعه شرکت کند.
مشاور مقام معظم رهبری در گفتگو با شبکه قطری بر اهمیت احیای روابط بین ایران و مصر تأکید کرد و گفت که احیای این روابط می‌تواند توازنی جدیدی در سطح منطقه با حضور عربستان سعودی ایجاد کند.
منابع سعودی اعلام کردند که کمیته ایرانی و مصری برای احیای روابط و هماهنگی امنیتی دو کشور شکل گرفته است.
العربیه به نقل از منابع خود نوشت: «با تشکیل یک کمیته ایرانی-مصری برای بازگردانی روابط [دو کشور] و هماهنگی‌های امنیتی موافقت اولیه صورت گرفته است.»
یکی از کشورهای منطقه ای که مصالحه ایران و مصر به نفع آن نیست اسرائیل است. پارسی می گوید بعید است اسرائیل عادی سازی با ایران را امری مثبت قلمداد کند زیرا این موضوع صرفا به تهران کمک خواهد کرد تا خود را از انزوای تحمیل شده توسط غرب و متحدان اش که توسط اسرائیل حمایت می شود خارج سازد.
وزیران خارجه آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با صدور بیانیه مشترکی ضمن تأکید بر اهمیت تلاش برای کاهش تنش در منطقه، از تصمیم ایران و عربستان برای احیای روابط دیپلماتیک استقبال کردند.
آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با صدور بیانیه مشترکی ضمن تأکید بر اهمیت تلاش برای کاهش تنش در منطقه، از تصمیم ایران و عربستان برای احیای روابط دیپلماتیک استقبال کردند.
ایران پس از احیای روابط‌اش با عربستان مناسبات سیاسی خود با مصر را به عنوان یکی از مهم‌ترین کشور‌های عربی_آفریقایی بهبود می‌بخشد.
رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز ضمن فاش کردن «آموزش تروریست‌ها در التنف از سوی واشنگتن» تصریح کرد: آمریکا از احیای روابط ایران و عربستان خرسند نیست.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ترکیه و سوریه باید نقشه راهی را برای بهبود روابط خود تهیه کنند.
به‌رغم تحولات مثبت در منطقه پس از توافق ایران و عربستان، همچنان تردید‌های زیادی در مورد توافق گروه‌های رقیب در عربستان سعودی وجود دارد. هر چند در طول سالیان گذشته بار‌ها گفته شده که عامل اصلی بن‌بست سیاسی در لبنان اختلاف ایران و عربستان است، اما به نظر می‌رسد که حتی آشتی تهران و ریاض هم نمی‌تواند به اختلافات همیشگی گروه‌های سیاسی لبنان پایان دهد.
وزیر خارجه روسیه در نشست شورای امنیت که هم اکنون به ریاست وی در حال برگزاری است، تصریح کرد: دولت‌ها باید در قبال عدم اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره برجام پاسخگو باشند
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره ایران، مدعی شد که عربستان از احیای روابط با ایران پشیمان می‌شود.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره ایران، مدعی شد که عربستان از احیای روابط با ایران پشیمان می‌شود.
محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در تماس تلفنی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین از ابتکارعمل و نقش این کشور در گسترش روابط حسن همجواری میان ایران و عربستان تقدیر کرد.
بورل تاکید کرد: قطعا این خبر خوبی است چرا که دو کشور روابط سختی داشتند، اما تصمیم گرفتند که تعامل دیپلماتیک را از سر گرفته و سفرای خود را مبادله کنند. این مساله به ثبات منطقه کاهش تنش‌ها کمک می‌کند.
رسانه های رژیم صهیونیستی درباره احتمال احیای روابط ایران و مصر با وجود برخی اختلافات دو کشور درباره مسائل مختلف از جمله فلسطین هشدار دادند.
در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به توافق ایران و عربستان، اتحادیه اروپا نیز از احیای روابط دیپلماتیک بین ریاض و تهران استقبال کرد.
رئیس جمهور ترکیه برای احیای روابط با دمشق چراغ سبز نشان داده است، اما دولت سوریه بر تضمین‌هایی اصرار می ورزد که اظهارات اردوغان و تمایل آن را برای احیای روابط خود با سوریه تأیید کند.
یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تصمیم این جنبش برای ازسرگیری روابط با دمشق را یک تصمیم مستقل برشمرد.
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن احیای روابط دمشق و جنبش حماس را به نفع فلسطین و موجب تقویت قدرت محور مقاومت برشمرد.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین از احیای روابط میان جنبش حماس و جمهوری عربی سوریه استقبال کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ