رئیس دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۲ تن از سران کشورهای مختلف بود. امیر قطر، روسای جمهور سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، ونزوئلا، روسیه، ترکیه و بلاروس و نخست‌وزیران عراق (دو بار) و ارمنستان در این سال به تهران سفر و با رئیس قوه مجریه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اعضای کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱، پیش از ظهر امروز دوشنبه با رئیس جمهور دیدار کردند.
طی دو سالی که از انتخابات گذشته است،جامعه اسلامی مهندسین در بررسی عملکرد دولت سیزدهم یک بیانیه صادر کرده‌اند که آن هم در تعریف و تمجید از عملکرد دولت بوده است. در بخشی از این بیانیه که ۷ شهریور ۱۴۰۱ صادر شد، آمده است: دولت سیزدهم حقیقتاً دیگر بار شعار «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور رساند. در بُعد اقتصادی نیز جرأت و جسارت اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها که به عقیده بسیاری از کارشناسان، اصلاح این قیمت‌ها در اقتصاد ما ضروری است، از دیگر جنبه‌های مثبت عملکرد دولت است.»، اما پس از این بیانیه، آن‌ها نیز وارد روند سکوت شده‌اند.
معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران گفت: وصولی های گمرک در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۶۱ درصد افزایش یافت و در مجموع ۳۶۷ هزار میلیارد ریال درآمد از سوی گمرک به خزانه واریز شد.
ابراهیم رئیسی در گفت و گوی تلویزیونی شب گذشته خود افزایش قیمت دلار را گردن اتفاقات سال گذشته انداخت.
سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان از رشد قریب به ۱۲ درصدی میزان سازش در پرونده‌های قابل مصالحه در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ خبر داد.
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: سربازان وظیفه حین خدمت تا پایان سال ۱۴۰۴ به ازای تعداد فرزندان می‌توانند از تسهیلات کسر خدمت جدید بهره مند شوند.
رئیس جمهور با صدور حکمی هیئتی را مسئول بررسی ابعاد حوادث، ناآرامی‌ها و ... کرد. رئیسی کمیته ویژه را موظف کرده است تا گزارشات خود را به طور منظم برای شخص وی ارسال کند.
روزنامه خراسان نوشت: یکی از چهره های اقتصادی فعال در فضای مجازی در توئیتر نوشت: پس از آن ‌که رئیس جمهور محترم، حذف ارز ۴۲۰۰ را از علل افزایش شدید تورم در سال ۱۴۰۱ اعلام کردند، آقایان ساداتی نژاد و میرکاظمی برکنار شدند.
رئیس جمهور گفت: رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ طبق برخی از امار‌ها ۵ و خورده‌ای بوده؛ طبق برخی از امار‌ها ۴.۴ درصد؛ اما شما میانگین را ۴ در نظر بگیرید.
رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ طبق محاسبات رئیس جمهور، طبق برخی از امار‌ها ۵ و خورده‌ای بوده؛ طبق برخی از امار‌ها ۴.۴ درصد؛ اما ابراهیم رئیسی برای گرفتن میانگین میان این دو عدد، فرمول جدیدی را مورد استفاده قرار داد. منبع: ایرنا
پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم به ریاست سید ابراهیم رئیسی در ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ و برگزاری اولین جلسه کابینه در ۴ شهریور ۱۴۰۰، رئیس و اعضای دولت سیزدهم برای انجام سفرهای استانی و حضور در مناطق مختلف کشور متعهد شدند.رئیس دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ و در دومین سال ریاست خود بر قوه مجریه ۱۶ سفر استانی انجام داد.
رئیسی با اشاره به رسیدن نرخ رشد اقتصادی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به رقمی نزدیک به ۵ درصد خاطرنشان کرد: دولت مردمی توانست در این مدت نرخ تورم را از ۵۹.۳ درصد به زیر ۴۰ درصد برساند، اما اجرای طرح عادلانه کردن پرداخت یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی که تکلیف قانونی بودجه ۱۴۰۱ بود، باعث افزایش دوباره نرخ تورم شد.
گفته می‌شود در واپسین روز‌های دولت دوازدهم، مولفه‌های اقتصادی در شرایط وخیمی به دولت رئیسی تحویل داده شده است. دولت هم از فردای انتخابات۱۴۰۰، دولت روحانی را به عنوان مقصر وضع موجود معرفی کرده است. اما به نظر می‌رسد شرایط رئیسی در سال۱۴۰۱ بهتر از روحانی در ۱۳۹۸بوده است.
جعفرزاده ایمن آبادی با روند افزایشی تورم در کشور اظهار کرد: دولت خودش به خودش روحیه می‌دهد و اعضای کابینه هم به این نتیجه رسیدند که واقعیت‌ها را به رئیس جمهور نگویند، چون او تاب و تحمل شنیدن هیچ گزارش منفی ندارد، مجلس هم منفعل است و دولتمردان هیچ نقدی را هم نمی‌پذیرند. نتیجه عددسازی و دستاوردسازی این دولت همین است که می‌بینیم، زندگی برای مردم روز به روز سخت‌تر می‌شود و قطعا اوضاع در سال ۱۴۰۲ بدتر از ۱۴۰۱ خواهد بود.
رئیس اتاق تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ به ۱۳۳ میلیون تن برسد که اگر با صنعت دیجیتال همراه شود، با سرعت بیشتری این میزان رشد محقق می شود.
۲۰ وعده مهم رئیس جمهور در حوزه اقتصاد عبارت بودند از: مبارزه با فساد، ساخت یک میلیون مسکن در سال، ایجاد یک میلیون شغل در سال، مهار گرانی، ریشه‌کن کردن فقر مطلق، ساماندهی بازار ارز، تناسب دستمزد و تورم، اینترنت رایگان برای سه دهک، کاهش هزینه درمان، اصلاح نظام قیمت‌گذاری، هدایت نقدینگی به سمت تولید، اصلاح نظام بانکی، کاهش فاصله طبقاتی، پشتیبانی مالی از بورس، نظام هوشمند مالیاتی، احیای اقتصاد دریا، هماهنگی تیم اقتصادی، خصوصی‌سازی واقعی، رفع مشکل حاشیه‌نشینی و کاهش قاچاق. هرچند ریشه‌کن کردن فقر مطلق تا سال ۱۴۰۱ و اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد هم سروصدای زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرد، اما بزرگ‌ترین وعده‌ها همان دو وعده معروف مسکن و اشتغال است.
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ثبات نسبی بازار حواله دلار در سامانه نیما گفت: تأمین ارز در سامانه نیما از ابتدای سال جاری تا ۲۶ آبان به ۴۲ میلیارد دلار رسیده است.
رئیس‌جمهور همه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد تا پیش از پایان سال ۱۴۰۱ حداقل ۵۰ درصد خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کنند.
رئیس پارک فناوری پردیس از صادرات ۲۰ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۲۴ کشور خارجی به میزان ۱۵.۵ میلیون یورو خبرداد.
سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه الزهرا(س) حضور یافت.
میزان تورم نقطه به نقطه در دولت آقای رییسی نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه رو به رشد هم بوده است. در مرداد سال گذشته، نرخ تورم نقطه به نقطه ۴۳.۲ درصد بوده است. مرکز آمار همین یک هفته پیش اعلام کرد که نرخ تورم نقطه به نقطه در مرداد ماه ۱۴۰۱ به ۵۲.۲ درصد رسیده است.
رییس کل پیشین بانک مرکزی توئیتی با عکسی از واردات و صادرات چهارماهه نخست سال ۱۴۰۱ منتشر کرد.
امروز مطالبی همچون جهش عجیب قیمت دلار در بازار آزاد، خبری مهم برای یارانه بگیران، اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های دیجیتال، سه نماد پتروشیمی پرحاشیه بازگشایی می شوند، افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت در این نماد، ضرر پالایش یکم چه زمانی جبران می ‌شود؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای رئیسی اصلا یک صفحه برنامه هم ندارد. مقام معظم رهبری در دیداری که در ماه رمضان با مسئولان داشتند اعلام کردند که برنامه هفتم توسعه در سال ۱۴۰۰ تهیه و در سال ۱۴۰۱ اجرا شود. اما دولت حالا برنامه پنج ساله توسعه را هم ندارد. در حالی که مجلس از خودشان است و دولت هم از خرداد ماه انتخاب شده باید به فکر برنامه پنجم می‌افتاد اما با گذشت یک سال این برنامه مشخص نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ