سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر رئیس جمهور به دمشق بی‌تردید یکی از رخدادهای مهم در تحولات دو کشور ایران و سوریه است که بعد از پیروزی باشکوه مقاومت بر تروریسم بود و معنا و مفهوم خاصی داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور روسیه در پیامی ضمن تبریک به رهبر کره شمالی و همچنین رئیس جمهور کره جنوبی به مناسب «روز آزادی ملی»، نسبت به تقویت همکاری مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز اطمینان و امیدواری کرد.
وزیر خارجه یونان نسبت به حصول پیشرفت در مذاکرات با ترکیه پیرامون منطقه ویژه اقتصادی و فلات قاره ابراز امیدواری کرد.
روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های استان طی روزهای پنجشنبه و جمعه( ۱۸ و ۱۹ خرداد) هشدار داد.
نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه نزدیکی بین ایران و مصر به کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هشدار داد.
سفیر روسیه: باید بگویم که ما در روند عادی سازی در قفقاز جنوبی مشارکت فعال داریم. به فرمت ۳+۳ اشاره می‌کنم که در یک طرف، شامل تروئیکا یا سه کشور ارمنستان، آذربایجان و گرجستان می‌شود و تروئیکای دیگر شامل روسیه، ایران و ترکیه است. ما قویا امیدواریم که در چشم انداز قابل پیش بینی، در نهایت این نشست در چارچوب فرمت مذکور برگزار شود. اکنون نوبت تهران است که میزبان این نشست باشد و امیدوارم کمک و راه حل عملی در آن رخ دهد. البته ما مستقیماً در روند عادی سازی بین ارمنستان و آذربایجان نیز مشارکت داریم.
نگرانی‌های بسیار زیادی نسبت به دیپلماسی رو به رشد میان ایران و روسیه وجود دارد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی نسبت به روابط جدید ایران و عربستان سعودی هشدار داد.
روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روز دوشنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ و روز‌های پیش رو هشدار داد.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به توافق تهران و ریاض برای ازسرگیری روابط گفت: ایران و عربستان نمی‌توانند نگاه حذفی نسبت به یکدیگر داشته باشند.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به توافق تهران و ریاض برای ازسرگیری روابط گفت: ایران و عربستان نمی‌توانند نگاه حذفی نسبت به یکدیگر داشته باشند.
یک تحلیلگر امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نسبت به تقویت روابط میان ایران و کشورهای عربی از جمله مصر هشدار داد.
هرچند فرآیند تنش‌زدایی در روابط خارجی عربستان سعودی از دو سال پیش با آشتی با قطر و در پی آن ترکیه آغاز شد، اما عبور از مرز رقابت خصمانه با ایران، گامی بود که نیاز به بازاندیشی در پویایی‌های ژئوپولیتیک منطقه و ذهنیت حاکمان سعودی نسبت به جایگاه‌شان در منطقه داشت. آشتی تهران و ریاض، از این جنبه اهمیت دارد که رهبران عربستان سعودی تصمیم گرفته‌اند بر خلاف جریان همیشگی سیاست خاورمیانه حرکت کنند و یکی از بحران‌هایی را که مشخصه خاورمیانه بود حل کنند تا محیط را برای رشد و توسعه کشور خودشان امن‌تر کنند.
نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار با اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان نسبت به تشدید اوضاع در مرزهای کشورش با جمهوری آذربایجان هشدار داد و گفت که باکو در حال آمادگی برای حمله گسترده به ارمنستان است.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نسبت به موضع گیری ضد روسی مولداوی هشدار داد.
روزنامه «کره تایمز» با اشاره به اظهارات نسنجیده اخیر رئیس جمهور کره جنوبی درباره ایران، گفت که سئول باید نسبت به ترمیم و بهبود روابط با تهران اقدام کند.
رئیس جمهور ترکیه نسبت به روابط بسیار تیره تر با سوئد هشدار داد.
روسیه به شکل سنتی، رویکرد منفعت طلبانه و تهاجمی دارد. نگرانی‌های ایران، از جمله غیرقابل پیش‌بینی بودن شیوه تعامل روسیه با غرب، بی اعتمادی تاریخی ایران نسبت به روسیه و تجربه دخالت قدرت‌های استعماری در ایران که از حافظه تاریخی ایرانیان نشات‌گرفته، از جمله عواملی هستند که بر تصمیم‌گیری در سیاست خارجی ایران تاثیرگذار بوده و ضمن پایه گذاری فراز و نشیب روابط تهران-مسکو، ایجاد اتحاد راهبردی را در عمل غیرممکن می‌سازند.
جنگ داخلی سوریه که به مرور تبدیل به یک بحران منطقه‌ای با ابعاد بین‌المللی شد، نقطه مبنای روابط سیاسی و ژئوپلیتیک ایران و روسیه در سطح منطقه‌ای بوده که از دیدگاه برخی تبدیل به یک اتحاد سیاسی-نظامی بین دو کشور شده است. به این معنی که تجربه مناسب همکاری بین دو کشور باعث شد تا تصمیم‌گیرندگان تهران و کرملین نسبت به گسترش روابط به دیگر عرصه‌ها و کانون‌ها تمایل بیشتری نشان دهند.
مدیر روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از فراهم شدن امکان نوبت گیری تلفنی از طریق سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ بنابر درخواست شهروندان خبر داد.
جی‌ئی‌سی‌اف از هدف اصلی خود فاصله گرفته است، کاهش ۱۲ درصدی ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته،ناترازی برق مدیریت شد و دوران طلایی روابط ایران و روسیه از مهمترین تیتر اخبار در هفته جاری بودند.
انور قرقاش در توئیتی نوشت: تصمیم امارات برای بازگشت سفیر به تهران در راستای رویکرد منطقه‌ای امارات برای احیای روابط، تقویت آن و افزایش اشتراکات و تکیه بر آن برای ایجاد فضایی از اعتماد، تفاهم و همکاری است.
افزایش قابل توجه ارزش و حجم صادرات ترکیه به روسیه نسبت به سال ۲۰۲۱، خشم اتحادیه اروپا را برانگیخته، اما این خشم بیشترین کاری است که آنها می‌توانند در این‌باره انجام دهند.
افزایش قابل توجه ارزش و حجم صادرات ترکیه به روسیه نسبت به سال ۲۰۲۱، خشم اتحادیه اروپا را برانگیخته، اما این خشم بیشترین کاری است که آنها می‌توانند در این‌باره انجام دهند.
مسکو نسبت به قطع کامل روابط با آمریکا هشدار داد و اعلام کرد که ایده واشنگتن برای معرفی روسیه به عنوان حامی تروریسم عواقب سختی در پی خواهد داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ