روسیه و ایران نه تنها فریاد می‌زنند که هیچ سندی را امضا نکنید، بلکه حمایت خود را نیز اعلام می‌کنند. ایران از بخشی از مرز خود (با ارمنستان) محافظت می‌کند و برای مشروعیت بخشیدن به این امر می‌خواهد، فرصت‌های بیشتری را به دست آورد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون سیاسی رییس جمهور گفت: در گفت‌وگوی تلفنی امروز عصر بین رؤسای جمهور ایران و روسیه، دو طرف تحولات قفقاز و پیشرفت توافقات اقتصادی به خصوص در زمینه کریدور شمال-جنوب و انرژی را مرور کردند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر ضرورت همراهی سازنده گرجستان برای برقراری امنیت در منطقه قفقاز تاکید کرد.
سفیر روسیه در واشنگتن می‌گوید آمریکا به جای تلاش برای برقرای صلح در منطقه قفقاز به دنبال تشدید تنش‌ها در این منطقه ا ست.
محمدعلی عموزاد خیلی نزدیک و در ثانیه‌های پایانی شکست را با برد مقابل حریف روسی در فینال جام مشترک‎المنافع عوض کرد. او بعد از پیروزی ژست جالبی داشت که مورد توجه پیج‌های کشتی روسیه قرار گرفت.
در روز اول تورنمنت کنکور روسیه که در ولادی قفقاز برگزار می‌شود، محمدعلی عموزاد به فینال 65 کیلوگرم رسید.
در روز اول تورنمنت کنکور روسیه که در ولادی قفقاز برگزار می‌شود، محمدعلی عموزاد به فینال 65 کیلوگرم رسید.
مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت از برقراری روابط کارگزاری سوئیفت روسی با پلتفرم‌های داخلی خبر داد.
با وجود تلاش آمریکا و اتحادیه اروپا برای کاهش نفوذ و نقش‌آفرینی مسکو در جمهوری‌های شوروی سابق اما به نظر می‌رسد همچنان بازیگر اصلی در تعیین خط مشی تحولات قفقاز جنوبی، روسیه باشد.
مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ضمن اشاره به تسهیل انتقال پول بین ایران و روسیه، گفت: مقرر شده مضاف بر انتقالات پولی از ظرفیت ارزهای ملی و محلی دو کشور نیز استفاده شود.
مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت از رشد ۱۸ درصدی صادرات به کشورهای آسیانه میانه، قفقاز و روسیه خبر داد.
نام ایران ( ИРАН) زینت‌بخش روستایی در روسیه است؛ روستایی که در دو کیلومتری بزرگراه جمهوری کاباردینو - بالکاریا و شهر ولادی قفقاز پایتخت جمهوری اوستیای شمالی در جنوب غرب روسیه قرار دارد. منبع: ایرنا
در کل دلمه یکی از غذا‌های محبوب در خاورمیانه و مناطقی مانند بالکان، قفقاز، روسیه و آسیای مرکزی است. با این حال جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۷ کشور جمهوری آذربایجان توانست دلمه را به نام خود در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ثبت کند.
سفیر روسیه: باید بگویم که ما در روند عادی سازی در قفقاز جنوبی مشارکت فعال داریم. به فرمت ۳+۳ اشاره می‌کنم که در یک طرف، شامل تروئیکا یا سه کشور ارمنستان، آذربایجان و گرجستان می‌شود و تروئیکای دیگر شامل روسیه، ایران و ترکیه است. ما قویا امیدواریم که در چشم انداز قابل پیش بینی، در نهایت این نشست در چارچوب فرمت مذکور برگزار شود. اکنون نوبت تهران است که میزبان این نشست باشد و امیدوارم کمک و راه حل عملی در آن رخ دهد. البته ما مستقیماً در روند عادی سازی بین ارمنستان و آذربایجان نیز مشارکت داریم.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار معاون وزیر امور خارجه روسیه آمادگی کشورمان را برای برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای فرمت ٣+٣ (روسیه، ترکیه، ایران +سه کشور قفقاز جنوبی) در تهران اعلام کرد.
مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: چند مرکز تجاری در کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه راه‌اندازی و بزودی به تعداد آنها نیز اضافه می‌شود
رئیس جمهور روسیه اظهارات اخیر مکرون درباره نقش مسکو در قفقاز را «غیرقابل قبول» خواند.
محمد شوری: «‌حتی در مسائل منطقه قفقاز که از موضوعات مرتبط با مساله امنیت ملی روسیه است و در حوزه خارج نزدیک سیاست خارجی روسیه تعریف می‌شود شاهد کاهش نقش‌آفرینی کرملین هستیم که علت آن نیز مشغله روسیه در حوزه اوکراین است.»
رئیس جمهور اوکراین یکشنبه شب در ویدئویی خطاب به مردم غیر روس روسیه و قفقاز گفت: برای ملت‌های خود و علیه امپریالیسم روسیه بجنگند.
روزنامه نیویورک‌تایمز معتقد است که جنگ اوکراین منجر به کاهش نفوذ روسیه در اقمار شوروی سابق شده است. پیامدهای این جنگ همچنین کارکرد سازمان امنیت دسته‌جمعی را که متشکل از ۶کشور آسیای مرکزی و قفقاز است، به‌شدت تحت تاثیر قرار داده است. پوتین درصدد بود که این پیمان را به نوعی در مقابل ناتو و نفوذ این سازمان امنیتی در حیاط خلوت مسکو قرار دهد. اما در واقعیت این اتفاق در سال ۲۰۲۲ رخ نداد؛ درحالی‌که ۵کشور از شش کشور عضو این پیمان درگیر جنگ‌های خونین بوده‌اند، روسیه واکنش مناسب را از خود نشان نداد.
مدیرکل آسیای میانه قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با مدیرعامل اکسپو سنتر روسیه از توسعه همکاری‌های نمایشگاهی دو کشور خبر داد.
مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت از رشد ۴۵ درصدی صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر خبر داد.
روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان به بحث و رایزنی در موضوعات منطقه ای پرداختند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که کشورش می‌کوشد تا با هماهنگی باکو و ایروان، مسیر ارتباطی در قفقاز جنوبی باز بماند.
سر رابرت کر پورتر که به عنوان نقاش درباری تزار روسیه منصوب شده بود عمده شهرت خود را به دلیل سفر به ایران و نقاشی از پاسارگاد کسب کرد. سفر طولانی او به ایران از ۱۸۱۷ میلادی آغاز شده و او از طریق قفقاز وارد ایران شد و پس از عبور از تهران و اصفهان به تخت جمشید و پاسارگارد رفت و نقاشی تاریخی و معروفی نیز از آرامگاه کوروش از خود به یادگار گذاشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ