در کل دلمه یکی از غذا‌های محبوب در خاورمیانه و مناطقی مانند بالکان، قفقاز، روسیه و آسیای مرکزی است. با این حال جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۷ کشور جمهوری آذربایجان توانست دلمه را به نام خود در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ثبت کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت دستور داد وام اربعین به صورت قرضی الحسنه به زائرین پرداخت و با سوداگری و دلالی در زمینه بلیط اربعین برخورد شود.
رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت دستور داد وام اربعین به صورت قرضی الحسنه به زائرین پرداخت و با سوداگری و دلالی در زمینه بلیط اربعین برخورد شود.
رئیسی برگزاری جلسات برای همکاری، ‌ همگرایی و ایجاد فهم مشترک میان مسئولان دستگاه ها را لازم دانست و به مسئولان دستگاه های دولتی توصیه کرد با کاستن از برگزاری جلسات غیرضرور و تمرکز بر سامان دادن طرح ها و پروژه ها بر کار عملیاتی و اجرائی بدنبال تحقق اثرات جلسات در کار و معیشت مردم باشند.
کیومرث هاشمی از محسن زمانی از پیشکسوتان داوری فوتبال ایران که به دليل بیماری بستری است، عیادت کرد.
کیومرث هاشمی از محسن زمانی از پیشکسوتان داوری فوتبال ایران که بدلیل بیماری بستری است، عیادت کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از دستور قضایی جهت جمع‌آوری بیلبوردهای تبلیغات پیش فروش خودرو خبر داد.
پیکاتای مرغ یک دستور غذای خوشمزه ایتالیایی است. این سینه مرغ است که در سس با لیمو، کیپر، آب گوشت و کره پخته شده است. به طور کلی، این غذای ایتالیایی با سالاد، انواع ساده پاستا یا سبزیجات اصلی همراه است. حالا اگر می‌خواهید طرز تهیه آن را را یاد بگیرید، به خواندن مقاله زیر ادامه دهید.
برای داشتن یک پیش غذای خاص و متفاوت می‌توانید محبوب‌ترین خوراکی‌های کشور‌های همسایه را هم امتحان کنید؛ مثلا حمص از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پیش غذا‌های عربی و خاورمیانه است که هم دستور پخت آسانی دارد و هم بسیار مقوی است، پس آن را از دست ندهید.
سالاد ماکارونی از آن سالاد‌های پرطرفداری است که هرکس بنا به سلیقه خود، یک دستورپخت خاص برایش دارد، اما تنوع رنگی این سالاد به کمک سبزیجات، هم جذابیت خاصی برای بچه‌ها دارد و هم مواد مغذی بیشتری به بدن می‌رساند؛ این شما و این دستوری از سالاد رنگارنگ ماکارونی.
در تمام دستور تهیه‌های زیر از تخم مرغ استفاده شده است در صورتی که به تخم مرغ حساسیت دارید می‌توانید به اندازه تخم مرغ از پوره کلم یا لبو یا آب مرغ استفاده کنید. البته اضافه کردن تخم مرغ به ترکیب سوسیس باعث می‌شود که طعم بهتری پیدا کنند و شکلشان را بهتر حفظ نمایند.
کوئین آمان، شیرینی سنتی فرانسوی است که با خمیر هزارلای کاراملایز شده تهیه می‌شود. در این مطلب شما را با دستور تهیه این شیرینی خوشمزه آشنا می‌کنیم.
کوئین آمان، شیرینی سنتی فرانسوی است که با خمیر هزارلای کاراملایز شده تهیه می‌شود. در این مطلب شما را با دستور تهیه این شیرینی خوشمزه آشنا می‌کنیم.
چلو مرغ شباهت زیادی به زرشک پلو با مرغ دارد، البته همانطور که اشاره شد در دستور تهیه چلو مرغ زعفرانی به جای استفاده از رب گوجه فرنگی از زعفران استفاده می‌شود. این دستور بیشتر در رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل از این غذای خوشمزه و مجلسی می‌توانیم برای انواع مجالس و مهمانی‌های خود استفاده کنیم.
شیرینی آردی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و سنتی ایرانی است که برای عید نوروز بسیار مناسب است و دستور تهیه آسانی دارد.
شیرینی تارت آجیلی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه آجیلی است که برای پذیرایی در ایام نوروز بسیار مناسب است و دستور پخت ساده‌ای دارد.
شیرینی مینیاتوری یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و زیبای خانگی است که دستور تهیه آسانی دارد و برای ایام نوروز بسیار مناسب است.
شیرینی دارچینی یکی از شیرینی‌های بسیار خوشمزه و معطر خانگی است که می‌توانید آن را با دستور پختی آسان در منزل تهیه کنید.
شیرینی سوئیسی یکی از انواع شیرینی‌های مربایی و آجیلی خوشمزه و خانگی است که می‌توانید آن را با دستور پختی آسان در منزل تهیه کنید.
پاناکوتا انار یکی از انواع دسرهاست که بسیار لطیف و خوشمزه است و دستور تهیه ساده‌ای دارد. این دسر به دلیل داشتن انار برای شب یلدا بسیار مناسب است.
کوکی از جمله شیرینی‌های خوشمزه و پرطرفدار است که دستور پخت ساده‌ای دارد. در این مطلب با طرز تهیه یک کوکی رژیمی خوشمزه و سالم همراه ما باشید.
دسر موز و انبه از انواع دسرهای میوه‌ای است که به دلیل داشتن انبه و موز در ترکیباتش بسیار خوش طعم و خوشبوست و دستور تهیه آسانی دارد.
خورش بیج بیج یکی از غذاهای سنتی استان مازندران است که دستور پخت ساده‌ای دارد و از ترکیب گوشت چرخ کرده با گوجه، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می‌شود.
ورش قیمه را بر دو نوع خورش قیمه سیب زمینی و خورش قیمه بادنجان طبخ می‌کنند. لغت‌نامه‌ی دهخدا قیمه را که یک کلمه‌ی ترکی است به گوشت ریز ریز شده یا چرخ کرده تعبیر می‌کند و خورشت قیمه را خورشتی می‌نامد که با این نوع گوشت تهیه شده باشد.
مربای هلو یکی از انواع گوناگون مرباهاست که به دلیل داشتن هلو در ترکیباتش بسیار خوشبو و خوش‌رنگ است و دستور پخت بسیار آسانی دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ