مدیرکل آسیای میانه قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با مدیرعامل اکسپو سنتر روسیه از توسعه همکاری‌های نمایشگاهی دو کشور خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در دیدار مسئولان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با دستیار وزیر علوم مالزی بر توسعه همکاری‌های دوجانبه بین ایران و مالزی تاکید شد.
رییس مجلس بر نقش‌آفرینی دیپلماسی پارلمانی ایران و ویتنام برای تسهیل در صدور روادید، توسعه روابط اقتصادی، افزایش سطح تبادلات تجاری و همکاری‌های بانکی، دانشگاهی و گردشگری تاکید کرد.
رییس مجلس بر نقش‌آفرینی دیپلماسی پارلمانی ایران و ویتنام برای تسهیل در صدور روادید، توسعه روابط اقتصادی، افزایش سطح تبادلات تجاری و همکاری‌های بانکی، دانشگاهی و گردشگری تاکید کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با سفیر ترکیه در ایران بر لزوم توسعه همکاری‌های محیط زیستی دو کشور تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با وزیر ارتباطات سوریه دیدار و دو طرف بر لزوم توسعه همکاری‌های مشترک زیرساختی، تاکید کردند.
در نشست مشترک معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و معاون توسعه تجارت وزارت خارجه برزیل، بر گسترش همکاری‌های کشاورزی بین دو کشور تاکید شد.
روسای‌کل بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قطر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و زمینه‌های متنوع همکاری‌های تجاری بین ایران و قطر،بر ضرورت افزایش همکاری‌های پولی، بانکی تاکید کردند.
محمد مخبر و نخست وزیر قزاقستان مهر ماه سال گذشته نیز در حاشیه دومین مجمع اقتصادی خزر در مسکو دیدار و با اعلام آمادگی برای توسعه روابط و گسترش همکاری‌های تهران- آستانه، بر ارتقای سطح مبادلات تجاری فیمابین و رسیدن به رقم ۳میلیارد دلار در سال تاکید کردند.
محمد مخبر و نخست وزیر قزاقستان مهر ماه سال گذشته نیز در حاشیه دومین مجمع اقتصادی خزر در مسکو دیدار و با اعلام آمادگی برای توسعه روابط و گسترش همکاری‌های تهران- آستانه، بر ارتقاء سطح مبادلات تجاری فیمابین و رسیدن به رقم ۳میلیارد دلار در سال تاکید کردند.
رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر بلژیک با اشاره به روابط تاریخی ۱۳۰ ساله دو کشور، بر توسعه تعاملات و همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف علم و فناوری، صنعت و کشاورزی تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی باوزیر خارجه سریلانکا با اشاره به پیشینه روابط دوستانه ایران و سریلانکا، بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی باوزیر خارجه سریلانکا با اشاره به پیشینه روابط دوستانه ایران و سریلانکا، بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید کرد.
رئیسی بیان کرد: امیدواریم این دیدار گام‌هایی در جهت توسعه همکاری‌های دو کشور باشد. مصمم هستیم روابط منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود با بلاروس را افزایش دهیم. مذاکرات خیلی خوب و ثمربخشی با رئیس جمهور بلاروس در این زمینه داشتیم. در سازمان همکاری شانگ‌های و اوراسیا می‌توانیم همکاری‌های خیلی خوبی داشته باشیم و این همکاری‌ها با توجه به منافع مشترک به همکاری بین‌المللی منجر شود.
در دیدار فرمانده کل سپاه پاسداران و وزیر دفاع عراق بر توسعه همکاری‌های دفاعی، نظامی و امنیتی دو کشور و تبادل تجارب و دستاوردها برای ادامه مبارزه با تروریسم و تهدیدات قدرت‌های فرامنطقه‌ای تاکید شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تبریک انتصاب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کره شمالی، بر توسعه همکاری‌های دو کشور در مسیر استقرار صلح و ثبات منطقه‌ای و مقابله با هرگونه یکجانبه‌گرایی تاکید کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت توسعه همکاری‌های بانکی و پولی ایران و روسیه از جمله مباحثی بود که در دیدار با رئیس مجلس دومای روسیه مورد تاکید قرار گرفت.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با سفیر امارات بر مدیریت چالش های منطقه ای محیط زیست با مشارکت و همکاری کشورهای منطقه تاکید کرد.
در دیدار علی‌اکبر محرابیان با وزیر امور خارجه ترکمنستان، بر توسعه و تقویت همکاری‌های تهران – عشق‌آباد در زمینه افزایش تعاملات آب و انرژی تاکید شد.
در دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه با رئیس جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری‌های راهبردی - اقتصادی دو کشور تاکید و عنوان شد تقویت همکاری‌های منطقه‌ای بهترین راه ایجاد صلح و ثبات است.
رئیس‌جمهور در پیامی به نخست وزیر جدید عراق، گفت: ایران مانند گذشته بر عزم خود جهت تحکیم، تعمیق و توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید می‌کند و برای توسعه این مناسبات آمادگی کامل دارد.
وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه از توسعه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور استقبال می‌کنیم، گفت: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با سریلانکا ندارد.
امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر سیاست دولت سیزدهم جهت توسعه روابط همه جانبه و بویژه همکاری‌های تجاری - اقتصادی با مالی، از برنامه‌های ویژه تهران جهت افزایش تعاملات اقتصادی با باماکو خبر داد.
در نشست مشترک میان رئیس سازمان توسعه تجارت با هیات اعزامی تجاری-اقتصادی جمهوری تاتارستان روسیه به ایران، بر همکاری‌های گسترده طرفین در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی تاکید شد.
رئیس سازمان توسعه تجارت کشورمان در دیدار با سفیر قرقیزستان در ایران بر آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با کشور قرقیزستان تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ