یک روانشناس، از افسردگی به عنوان یکی از شایع‌ترین مشکلات روانشناختی در جهان نام برد که به عنوان سرماخوردگی روانی معروف است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان هیچ ارتباطی بین افسردگی و اضطراب و به طور کلی سرطان سینه، پروستات، کولورکتال و الکل در طی یک پیگیری تا ۲۶ سال پیدا نکردند.
چندی پیش دیو پولامبو و لزلی تیمبول با رومن فریتز در پادکست RxMuscle-The Truth In Bodybuilding در مورد رژیم غذایی سیب و جراحی‌های تعویض مفصل ران وی صحبت کرده بودند. لزلی که یک روان درمانگر است از رومن پرسید که چگونه پس از جراحی توانست از فاز افسردگی خود خارج شود؟ فریتز در پاسخ می‌گوید: ” تقریبا یک سال نمی‌توانستم بدون لنگی یا درد راه بروم. من بین درد گیر کرده بودم …؛ و دیگران به من می‌گفتند وقتی جراحی می‌کنی، زندگیت به پایان می‌رسد، بنابراین من هم همین حس را در خودم داشتم”.
کاپیتان اسبق تراکتور اکنون با ثبت نام در دانشگاه مدعی است که شرایط بازگشت دوباره‌اش به تبریز فراهم شده اما اکنون با یک مانع بزرگ مواجه شده است: فسخ قرارداد یکطرفه!
افسردگی تابستانی نوعی از اختلال عاطفی فصلی (SAD) است که در طول تابستان رخ می‌دهد و معمولاً با افزایش دما و نور عود می‌کند. در زمان‌های مشخصی از سال به وجود می‌آید و به مرور بهبود می‌یابد. گرفتن دوش آب سرد در ابتدای روز می‌تواند به غلبه بر گرما کمک کند. برای مقابله با تابش نور بیش از حد نیز می‌توان از عینک‌های آفتابی استفاده کرد.
ستاره فوتبال انگلیس از اعتیاد خود پرده برداشت و عنوان کرد که به مدت ۶ هفته در بخش توانبخشی بستری بوده است.
افسردگی اگر درمان نشود، اغلب موجب می‌شود شرایط فرد بدتر شود و منجر به بروز مشکلات عاطفی، رفتاری و سلامتی شده که بر زندگی افراد تأثیر می‌گذارد. هم‌چنین اشاره به این نکته نیز ضرورت دارد که افسردگی می‌تواند در خانواده تکثیر شود؛ بدین معنی که اگر یکی از اعضای خانواده مبتلا به افسردگی یا اختلال خلقی باشد، این موضوع می‌تواند به ابتلا به افسردگی را نزد دیگر اعضای خانواده افزایش دهد.
یکی دیگر از نشانه‌های افسردگی کودکان ترس و وحشت زیاد از مرگ یا بیماری خود یا عزیزان است. مثلا کودک از اینکه والدین خود را از دست بدهد، می‌ترسد و یا از اینکه به هر دلیلی دچار آسیب‌های جسمی شده و بمی‌رد، می‌ترسد.
اکثر مردم در روز تولدشان غمگین هستند و این احساس استرس و ناراحتی که در این مناسبت خاص وجود دارد، قطعا باید دلیلی داشته باشد، این احساس می‌تواند باعث شود که در هفته‌ها و روز‌های قبل از تولد و حتی در روز تولدتان احساسات منفی زیادی را تجربه کنید!
روانپزشک دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه افسردگی یکی از مشکلات شایع دوران سالمندی است، بهترین و موثرترین روش پیشگیری از افسردگی سالمندان را حضور در اجتماع و روابط خانوادگی دانست و افزود: اعضای خانواده و مراقب سالمند باید برای ملاقات‌های سالمند با دوستان و اطرافیان خود برنامه‌ریزی منظمی داشته باشند تا از انزوای اجتماعی جلوگیری کنند.
افسردگی خندان اصطلاحی است که روانپزشکان برای افرادی استفاده می‌کنند که از علائم افسردگی رنج می‌برند، اما آن را با تظاهر به زندگی ایده آل، موفق و بسیاری از روابط اجتماعی پنهان می‌کنند، در حالی که علائم افسردگی را در تنهایی خود تجربه می‌کنند.
دستجردی گفت: یکی از راه‌های مهم برای پیشگیری از آلزایمر، ورزش فکری و تمرین کردن هست، ولی کسی که علائم آلزایمر دارد دیگر توصیه به تمرین فکری نمی‌کنیم، چون دیگر فایده‌ای ندارد و یک بار روحی شدید برای او دارد، طوریکه اضطراب، استرس و افسردگی فرد را شدید می‌کند.
بچه‌هایی را می‌شناسد که افسرده شده‌اند؛ کسانی که بدون اغراق در طول یک ماه حتی یک متر هم جابه‌جا نمی‌شوند و باید به تمام مشکلات‌شان سوءتغذیه و ناتوانی مالی در خرید دارو‌ها را هم اضافه کرد: «شب سیزده به در، یکی از مددجویان ضایعه نخاعی که دچار افسردگی شدید است برای بار دوم قرص مصرف کرده بود در حالی که تنها آرزویش ویلچر برقی است. با مسوولیت خودم با اورژانس تماس گرفتم و خوشبختانه نجات یافت. ده‌ها و صد‌ها مورد اینچنینی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین مشکلات معلولان در کنار معیشت، نداشتن تفریح است.»
افسردگی پس از زایمان نوعی افسردگی است که پس از وضع حمل بروز می‌کند.
علائم افسردگی در کودکان و نوجوانان متفاوت از بزرگسالان است. اولین جلوه افسردگی در کودکان به شکل طغیان‌های مکرر خشم در برابر ناکامی‌ها به شکل کلامی یا رفتاری نمود پیدا می‌کند.
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که جوانان مبتلا به افسردگی یا اضطراب، بیشتر با حملات قلبی، سکته مغزی و عوامل خطرزا برای بیماری‌های قلبی‌عروقی مواجه هستند.
یکی از بهترین راه‌های غلبه بر افسردگی مصرف غذا‌های مناسب و خواب کافی است. تحقیقات اخیر نشان داده است که غذا‌های خاصی باعث سلامت فکری شده و مرکز احساسات شما را فعال می‌کنند.
بی حوصلگی، در هم فرو رفتن و بد خلقی و... نشانه‌های رایج بسیاری افراد در روز‌های سرد سال است؛ همان روز‌هایی که بیشتر اوقات اخم‌های آسمان جمع است و سستی و رخوت خاصی بر افراد حاکم است.
جمال موسیالا، ستاره جوان تیم ملی آلمان، در حال سپری کردن روزهای تلخ و دشواری است.
اگر فردی علائم افسردگی اساسی را که به صورت فصلی برای حداقل دو سال متوالی رخ می‌دهد، تجربه کند، ممکن است به افسردگی فصلی مبتلا شود. علائم ممکن است شامل خوابیدن یا خوردن بیش از حد، کناره گیری از ارتباطات اجتماعی، احساس افسردگی تقریباً روزانه، احساس ناامیدی یا بی ارزشی، عدم توانایی در تمرکز و نداشتن انرژی باشد
یکی از بستگان مرد میانسال در تحقیقات گفت: رسول بیماری افسردگی داشت و حالش خوب نبود. یک شب بیرون بودیم، اما زمانی که برگشتیم متوجه شدیم او خودش را حلق‌آویز کرده است. طنابی را که رسول با آن خود را حلق آویز کرده بود باز کردیم و صحنه خودکشی را بهم زدیم. اگر جسد رسول به پزشکی قانونی منتقل می‌شد، ماجرای افسردگی و خودکشی او لو می‌رفت به همین دلیل در اوج ناراحتی که از مرگ ناگهانی او داشتیم، به دنبال راه حلی بودیم که بتوانیم این راز را مخفی نگهداریم.
یکی از علائم اولیه کمبود ویتامین B۱۲ خستگی است؛ سطحی از خستگی که آنقدر عمیق است که بر زندگی روزمره تاثیر می‌گذارد. علائم دیگر عصبی هستند و ممکن است شامل سوزن سوزن شدن در اندام ها، گیجی، از دست دادن حافظه، افسردگی و مشکل در حفظ تعادل باشد.
افسردگی و گیاه‌خواری ممکن است هر دو نتیجه یک عامل سوم باشند، نه اینکه یکی از آن‌ها مستقیماً عامل دیگری باشد. این عامل ممکن است تعدادی از ویژگی‌ها یا تجربیاتی باشد که هم با افسردگی و هم با گیاه‌خواری مرتبط است. برای مثال، زنان بیشتر از مردان گیاه‌خوار می‌شوند و افسردگی را نیز بیشتر تجربه می‌کنند. با این حال، این مطالعه جدید، جنسیت را در نظر گرفت و این عامل را رد کرد.
مدیتیشن بسیار مهم است. مدیتیشن یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای آرام کردن ذهن، کاهش اضطراب، کاهش افسردگی و کاهش التهاب در مغز است. دست کم ۱۰ دقیقه مدیتیشن به عنوان برنامه روزانه توصیه می‌شود.
وحیدی گفت: یکی از القائات غلط به کشور ما این است که می‌گویند ایرانی‌ها بلد نیستند کار تیمی انجام دهند این مورد قبول نیست، بسیاری کار‌های بزرگ در کشور با کمک تیمی انجام شده است. دیگر القائات این است که می‌گویند جامعه ما دچار افسردگی است که این حرف غلط و بی‌ربطی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ