افسردگی خندان اصطلاحی است که روانپزشکان برای افرادی استفاده می‌کنند که از علائم افسردگی رنج می‌برند، اما آن را با تظاهر به زندگی ایده آل، موفق و بسیاری از روابط اجتماعی پنهان می‌کنند، در حالی که علائم افسردگی را در تنهایی خود تجربه می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زردچوبه علائم بیماری‌های اضطرابی و افسردگی را کاهش می‌دهد.
تحقیقات نشان داده است که پیروی از رژیم‌های غذایی مطابق با استاندارد‌های غربی، جزو بدترین عوامل در ابتلا به افسردگی است؛ چرا که این رژیم‌ها اغلب حاوی چربی‌های اشباع‌شده، چربی‌های ترانس و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده هستند که التهاب را تشدید می‌کنند. رژیم‌های پرچرب و پرکالری سبب تقویت علائم اضطراب، زوال حافظه و تولید بیشتر رادیکال‌های آزاد می‌شوند. مصرف زیاد نمک نیز در این رژیم‌ها، بر سلامت روان تأثیر منفی می‌گذارد.
محققان نتیجه گرفتند که تمرینات ورزشی مقاومتی به‌طور قابل توجهی علائم افسردگی را در بین بزرگسالان بدون توجه به وضعیت سلامتی، حجم کلی تمرینات ورزشی مقاومتی توصیه شده یا بهبود قابل توجهی در قدرت کاهش داد.
درد‌های استخوانی و احتمال نرمی استخوان، افسردگی (تغییر خلق و خو)، خرابی دندان‌ها، ضعف سیستم ایمنی بدن، تعریق بیش از حد و سردرد و سرگیجه شش علامت کمبود ویتامین D در بدن هستند.
افسردگی در مردان بیشتر در سنین ۲۵ تا ۳۵ سالگی دیده می شود. با این حال، بسیاری از مردان ممکن است افسردگی خود را تا سن ۴۰ یا ۵۰ سالگی تشخیص ندهند. آنها ممکن است افسردگی خود را به طرق مختلف بپوشانند.
دستجردی گفت: یکی از راه‌های مهم برای پیشگیری از آلزایمر، ورزش فکری و تمرین کردن هست، ولی کسی که علائم آلزایمر دارد دیگر توصیه به تمرین فکری نمی‌کنیم، چون دیگر فایده‌ای ندارد و یک بار روحی شدید برای او دارد، طوریکه اضطراب، استرس و افسردگی فرد را شدید می‌کند.
یک نظرسنجی جدید در مورد خواب و سلامت روان نشان داده است که بیش از ۹۰ درصد از بزرگسالانی که گزارش داده اند خواب خوبی دارند، علائم افسردگی نیز ندارند.
به‌ نظر می‌رسد مداخله ورزشی به‌ مدت ۱۲ هفته یا کمتر در کاهش علائم سلامت روان به‌ ویژه برای کسانی که از اضطراب و افسردگی رنج می‌برند، موثرترین روش است.
خواه یک رئیس تندخو، حجم کاری نامعقول یا همکاران بدخواه باشد، یک محیط کاری مسموم می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان شما داشته باشد و منجر به سطوح بالای استرس، بی خوابی و افسردگی شود. مهم است که علائم یک محیط کاری سمی را بشناسید و بدانید چه زمانی زمان ترک فرا رسیده است.
رابطه بین نوع رژیم غذایی و افسردگی و اضطراب، از جمله موضوعاتی است که در سال‌های اخیر توجه زیادی به آن شده است. خوراکی‌هایی که علائم افسردگی را تغییر می‌دهند.
ارتباط بین رژیم غذایی و افسردگی قوی‌تر از آن چیزی است که بسیاری تصور می‌کنند. متخصصان تغذیه و محققان به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که آیا چیزی که می‌خورید می‌تواند خطر یا علائم افسردگی را افزایش یا کاهش دهد و پاسخ ساده «بله» است.
افسردگی پس از زایمان نوعی افسردگی است که پس از وضع حمل بروز می‌کند.
علائم افسردگی در کودکان و نوجوانان متفاوت از بزرگسالان است. اولین جلوه افسردگی در کودکان به شکل طغیان‌های مکرر خشم در برابر ناکامی‌ها به شکل کلامی یا رفتاری نمود پیدا می‌کند.
مطالعه جدید دانشگاه کمبریج نشان داده است که تعطیلات به افزایش قابل توجه علائم افسردگی در کودکان منجر شده است و این علائم به سن، جنسیت و وضعیت اجتماعی - اقتصادی کودکان ربطی ندارد.
طبق مطالعات انجام شده افرادی که کمتر از ابزار‌های دیجیتالی مانند ساعت هوشمند استفاده می‌کنند دارای علائم افسردگی بیشتری هستند و از لحاظ سلامتی نمره کمتری دریافت کردند. عوامل اجتماعی و جمعیت شناختی و مرتبط با سلامت با استفاده طولانی مدت از دستگاه‌های سلامت دیجیتال مرتبط هستند.
سندرم پیش از قاعدگی یا PMS، تغییرات عاطفی و فیزیکی در روز‌های منتهی به پریود یک زن را توصیف می‌کند که در توانایی او برای انجام فعالیت‌های روزانه اختلال ایجاد می‌کند؛ بنابراین در حالی که بسیاری از زنان دارای علائم قبل از قاعدگی هستند، تنها حدود ۳ تا ۸ درصد علائمی را تجربه می‌کنند که به قدری شدید است که باعث می‌شود که نتوانند فعالیت‌های روزانه را انجام دهند.
اگر فردی علائم افسردگی اساسی را که به صورت فصلی برای حداقل دو سال متوالی رخ می‌دهد، تجربه کند، ممکن است به افسردگی فصلی مبتلا شود. علائم ممکن است شامل خوابیدن یا خوردن بیش از حد، کناره گیری از ارتباطات اجتماعی، احساس افسردگی تقریباً روزانه، احساس ناامیدی یا بی ارزشی، عدم توانایی در تمرکز و نداشتن انرژی باشد
یکی از علائم اولیه کمبود ویتامین B۱۲ خستگی است؛ سطحی از خستگی که آنقدر عمیق است که بر زندگی روزمره تاثیر می‌گذارد. علائم دیگر عصبی هستند و ممکن است شامل سوزن سوزن شدن در اندام ها، گیجی، از دست دادن حافظه، افسردگی و مشکل در حفظ تعادل باشد.
با شروع زمستان ممکن است علائم فرد مبتلا به اختلال عاطفی فصلی بدتر شود و به دلیل استرس‌های مداوم ناشی از همه‌گیری، احساس انزوا یا اضطراب بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد.
تحقیقات گذشته سطوح پایین فولات در خون را با افسردگی مرتبط دانسته است؛ و هنگام ارزیابی بیماران از نظر افسردگی، برخی از متخصصان سلامت روان آزمایش خون را برای اندازه گیری فولات و همچنین ویتامین D و B ۱۲ تجویز می‌کنند، زیرا کمبود این مواد مغذی با علائم افسردگی نیز مرتبط است.
علی درخشان؛ روانشناس با اشاره به این‌که یکی‌از بدترین علائم افسردگی ناامیدی است، افزود: ناامیدی در افراد افسرده آنان را از درمان بیماری خود باز می‌دارد، افراد افسرده‌ای که اقدام به خودکشی می‌کنند، معمولاً کسانی هستند که به دلیل شدت ناامیدی، به درمان و بهبودی خود امیدی ندارند.
بهمن بهمنی، روانشناس و عضو هیأت علمی دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: افسردگی مجموعه‌ای از علائم است که وقتی کنار هم قرار بگیرند معنا پیدا می‌کنند. افسردگی اغلب با کندی روانی حرکتی، سستی و بیحالی همراه است.
محققان دریافتند که مکمل ویتامین D معادل یا بیش از ۲۰۰۰ واحد (IU) در روز ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند، اگرچه آن‌ها خاطرنشان کردند که نتایج آنها، قطعیت بسیار پایینی دارد.
نتایج مطالعه فراتحلیلی نشان می‌دهد که مکمل ویتامین دی برای کاهش علائم افسردگی موثرتر از مصرف دارونما است. محققان می‌گویند مکمل روزانه معمولی حاوی ۵۰ تا ۱۰۰ میکروگرم ویتامین دی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ