دستجردی گفت: یکی از راه‌های مهم برای پیشگیری از آلزایمر، ورزش فکری و تمرین کردن هست، ولی کسی که علائم آلزایمر دارد دیگر توصیه به تمرین فکری نمی‌کنیم، چون دیگر فایده‌ای ندارد و یک بار روحی شدید برای او دارد، طوریکه اضطراب، استرس و افسردگی فرد را شدید می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هافبک جدید تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تمریناتم منظم بوده و آماده‌ام و تمام وجود و بهترین عملکردم را برای پرسپولیس می‌گذارم.
خرید جدید پرسپولیس بلافاصله بعداز امضای قرارداد دو ساله با قرمزها، سر تمرین حاضر شد و آماده سازی خود برای ادامه فصل را استارت زد
هافبک جدید تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تمریناتم منظم بوده و آماده‌ام و تمام وجود و بهترین عملکردم را برای پرسپولیس می‌گذارم.
رسانه‌های اسپانیایی گزارش دادند خوسلو، خرید جدید رئال مادرید، بعد از بازی دیشب این تیم مقابل آلمریا با چند بازیکن این تیم درگیری لفظی داشته است.
داستان نیمار و پی اس جی به پایان رسید. بازیکن برزیلی دیروز در مقابل هواداران تیم جدیدش در عربستان پیش از بازی الهلال و الفیحا معارفه شد که تیم جدید نیمار در این بازی به تساوی رضایت داد.
اولین جام مسی در آمریکا با سوپرگل و ضربات پنالتی
تاتنهام در هفته دوم لیگ برتر موفق شد در خانه‌اش یونایتد را 2-0 شکست داده و سه امتیاز شیرین به دست بیاورد.
گذار از شرایط ایران امروز و رسیدن به وضعیتی پر تفاهم و پیش‌رونده، تنها از طریق اصلاحات (که پیرامون آن بسیار سخن گفته و نوشته شده است) میسر است. مطالعات نشان می‌دهد اولین گام در این مسیر، اصلاحات داخلی است. فرصت‌های دادن سیگنال و علامت و ایجاد فضایی برای ترمیم را نباید از دست داد.
نتایج مطالعه‌ای نشان داد، افرادی که بیش از ۹ ساعت در شب می‌خوابند، دو برابر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند. با این حال، کسانی که بین ۵.۵ تا ۷.۵ ساعت در شب می‌خوابند، حتی زمانی که از عوارض اولیه بیماری آلزایمر رنج می‌برند، کاهشی در سلامت شناختی خود مشاهده نمی‌کنند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: از آنجا که نوزادان مبتلا به فنیل کتونوری، بلافاصله بعد از تولد هیچگونه علامت بالینی نشان نمی‌دهند، اولین گام در درمان بیماری تشخیص به موقع است.
یک نظرسنجی اخیر نشان داد که فقط ۴۸٪ از بزرگسالان اعتراف کردند که در عرض چند هفته پس از مشاهده علائم اولیه بیماری، حتی برای سرفه خونی یا توده غیر قابل توضیح، به پزشک مراجعه می‌کنند. هرکسی که هر یک از علائم زیر را دارد باید فوراً توسط پزشک معاینه شود؛ در حالی که در بیشتر موارد سرطان نیست، تشخیص زودهنگام آن می‌تواند تفاوت واقعی ایجاد کند و احتمالاً زندگی شما را نجات دهد.
مشکلات پوستی ممکن است اولین علامتی باشد که فرد مبتلا به بیماری روماتیسمی است. این عارضه مفاصل، ماهیچه‌ها یا رباط‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه عفونت مالاریا به طور کلی با علائم و نشانه‌هایی مانند تب، لرز، سردرد، تهوع و استفراغ یا درد و خستگی ماهیچه بروز می‌کند، اظهارداشت: لرز اولین علامت ابتلاء به این بیماری است، در ادامه تب و تعریق هر ۲۴ یا ۴۸ ساعت یکبار سیکل معمول این بیماری به حساب می‌آید.
در آلزایمر چون اولین علامت از دست دادن حافظه است بیشتر به حافظه برمی گردد. زیر پنجاه سال آلزایمر زودرس است و خاص و کم است.
اولین همایش ملی منتقدانه با موضوع «رویکردهای انتقادی به فرصت‌ها و چالش‌های ارتباطات شبکه‌ای در فضای مجازی» به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
برای این‌که بهتر بتوانید روابط خود را بررسی کنید همین حالا یک کاغذ و خودکار بردارید و یک جدول بکشید. بالای هر ستون افقی یکی از هفت اصل حمایتی را بنویسید و در اولین ستون عمودی نام افرادی که بیشترین تاثیر را روی شما دارند بنویسید. سپس با توجه به این‌که آن فرد کدام اصل حمایتی را نسبت به شما انجام می‌دهد در ستون مناسب علامت مثبت (+) قرار دهید.
ساختار ژنتیکی موجود به طیف گسترده‌ای از مهره داران اجازه می‌دهد تا رفتار‌های "هشدار اولیه" را برای انواع دیگر رویداد‌ها علامت گذاری کنند و این امکان وجود دارد که برخی از حیوانات آن رفتار را تقلید کرده و آن را به یک واکنش گریز لرزه‌ای تبدیل کنند.
بیماری قند یا دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های متابولیکی در جهان است که آشنایی با علائم اولیه آن به تشخیص زودهنگام و کنترل این بیماری کمک می‌کند.
اولین علامت ابتلا به شپش، خارش است و زمانی اتفاق می‌افتد که شپش شروع به حرکت می‌کند که معمولا از حاشیه دو طرف سر شروع می‌شود و به طرف مرکز سر گسترش می‌یابد.
محمدرضا معتمد متخصص مغز و اعصاب و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران علام کرد: شایع‌ترین سردردها، سردرد‌های اولیه هستند. سردرد‌های میگرنی و استرسی جزو این دسته از سردرد‌ها هستند؛ سردرد‌های میگرنی شایع‌ترین نوع سردردهاست و سردرد‌های تنشی، با شیوع کمتر در رتبه دوم شیوع سردرد‌های اولیه قرار دارند.
نیکولا گربیچ، سرمربی لهستان، اولین مصاحبه خود بعد از دیدار فینال قهرمانی جهان را با ورزش سه انجام داده است.
دانشجوی دختر دانشگاه علامه طباطبایی از ماجرای آزادی دو زندانی با هزینه سفر اربعینش می گوید.
یکی از علائم اولیه کلسترول بالا، تورم و بی‌حسی اندام است. این واکنش اتفاق می‌افتد، چون لیپید‌های انباشته از گردش خون موثر جلوگیری می‌کنند و این کار باعث کاهش اکسیژن و مواد مغذی عضلات می‌شود.
پزشکان پروتئینی را در خون شناسایی کرده اند که معتقدند می‌تواند به عنوان یک علامت هشدار اولیه برای بیمارانی باشد که در معرض خطر دیابت و مرگ ناشی از سرطان هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ