افسردگی و گیاه‌خواری ممکن است هر دو نتیجه یک عامل سوم باشند، نه اینکه یکی از آن‌ها مستقیماً عامل دیگری باشد. این عامل ممکن است تعدادی از ویژگی‌ها یا تجربیاتی باشد که هم با افسردگی و هم با گیاه‌خواری مرتبط است. برای مثال، زنان بیشتر از مردان گیاه‌خوار می‌شوند و افسردگی را نیز بیشتر تجربه می‌کنند. با این حال، این مطالعه جدید، جنسیت را در نظر گرفت و این عامل را رد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خورش بی‌گوشت و گیاهی شاید یکی از دغدغه‌های گیاهخواران باشد. شاید هم عده‌ای دوست نداشته باشند گوشت بخورند! به هرحال با هر سلیقه‌ای که هستید، این خورش را یک بار درست کنید تا به سبد غذای ماهانه‌تان شاید هم هفتگی اضافه شود.
خورشت کدو سیب زمینی یک غذای گیاهی بسیار لذیذ است که در عین سادگی بسیار ارزان و به صرفه است و می تواند انتخاب خوبی برای گیاهخواران باشد.
حلیم عدس یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ است که وعده ای مناسب برای گیاهخواران است.
دانشمندان در پژوهشی جدید دریافته‌اند که اثر منفی گیاه‌خواری روی محیط‌زیست تنها به‌اندازه 30 درصد کسانی است که گوشت زیادی مصرف می‌کنند.
پروفسور «الیسون اسمیت»، رئیس گروه متابولیسم گیاهی این دانشگاه می‌گوید: «رژیم‌هایی که صرفاً بر پایه محصولات گیاهی هستند، از بسیاری جهان خوب هستند اما نقصان‌های خاصی هم دارند و یکی از مهم‌ترین این نقصان‌ها، فقدان ویتامین B12 است.»
در فضای مجازی ویدئو‌هایی از موجودات گیاه‌خواری، چون گاو و اسب دست به دست می‌شود و به گفته دارن نیش، جانورشناس در میان برخی گیاه‌خواران رایج است و حتی دیده شده که یک گاو در یک ماه بیش از ۴۰ جوجه را خورده است.
این فوق تخصص غدد داخلی با تاکید بر اینکه فرد گیاهخوار نیز مصون از دیابت نیست، گفت: فرد گیاهخوار به علت زمینه ژنتیک، بی‌تحرکی، چاق شدن و سایر علل مثل سندرم تخمدان (PCOD) ممکن است مستعد ابتلا به دیابت باشد.
تریزینوسور یک دایناسور گیاه‌خوار قابل توجه از اواخر دوره کرتاسه با استخوان‌های پنجه بلندش است که شبیه تیغه‌های قیچی بوده است. این گونه‌ ماقبل تاریخ به دلیل ظاهر متمایزش در جدیدترین فیلم دنیای ژوراسیک نیز گنجانده شده است.
جلبک طرفداران زیادی در میان گیاه‌خواران به‌عنوان پروتئین جایگزین گوشت دارد، اما نسل جدیدی از علاقه‌مندان به مد پایدار می‌خواهند که از آن لباس هم بدوزند.
یکی از فعالان محیط‌زیست با مشاهده سه قلاده پلنگ در منطقه شکارممنوع خنار آرادان، از آن‌ها تصویربرداری کرد. آبان ماه امسال نیز تصویر یک قلاده پلنگ در حین شکار یک رأس میش وحشی در این منطقه ثبت شده بود. منطقه شکارممنوع خنار در روستای رامه بالا شهرستان آرادان قرار دارد و مکانی مستعد برای زیست گیاه‌خوارانی، چون کل، بز، قوچ و میش است که طعمه پلنگ‌ها محسوب می‌شوند.
دکتر دیوید جنکینز از دانشگاه تورنتو برای کمک به بیمارانش، رژیم غذایی پیشنهاد می‌کند. خوردن این مواد غذایی به عنوان بخشی از رژیم غذایی وگان یا گیاه‌خواری مطلق برای کنترل کالری مصرفی است و شامل پرهیز از چربی‌های اشباع‌شده و نمک می‌شود. این رژیم غذایی سرشار از فیبر و میوه‌ها و سبزی‌هاست.
همبرگر عدس یک غذای فست فودی آسان و خوشمزه است که می‌تواند وعده‌ای بسیار مقوی و عالی برای گیاهخواران باشد.
کوکوی تره یک غذای نونی سبک برای ناهار یا شام است که در بین گیاهخواران محبوبیت زیادی دارد.
سیتان گونه‌ای پروتئین گیاهی است که از گلوتن گندم به دست می‌آید. سابقه استفاده از سیتان به بیش از دو هزار سال قبل از میلاد، در چین باستان برمی‌گردد
معمولا به افراد گیاه‌خوار توصیه می‌شود در صورتی که میزان کافی از ویتامین B ۱۲ را از طریق رژیم غذایی دریافت نمی‌کنند، مصرف قرص ویتامین B ۱۲ را در برنامۀ روزانۀ خود قرار دهند.
در همبرگر گیاهی سویا جایگزین گوشت قرمز شده است و این غذا سرشار از پروتئین گیاهی است که طعمی بینظیر دارد.
خوراک بادمجان و قارچ یکی از انواع غذاهای گیاهی است که بدون استفاده از مرغ و گوشت و با ترکیب سبزیجاتی مانند قارچ و بادمجان تهیه می‌شود.
این دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: در منابع گیاهی به هیچ وجه ویتامین ب ۱۲ وجود ندارد و فقر آن در سالمندان موجب آنمی کشنده می‌شود و عوارض عصبی غیرقابل برگشتی بروز می‌دهد.
نتیجه مطالعه‌ای که به تازگی در نشریه BMC Medicine منتشر شده نشان می‌دهد زنانی که گیاهخوار هستند بیش از کسانی که به طور مکرر گوشت می‌خورند در اواخر عمر دچار شکستگی لگن می‌شوند. برخی پژوهشگران بر این باورند که برخی از گیاهخواران ممکن است مواد مغذی کافی برای سلامت استخوان و عضله دریافت نکنند و این موضوع آنان را مستعد شکستگی استخوان می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ