افسردگی پس از زایمان نوعی افسردگی است که پس از وضع حمل بروز می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان هیچ ارتباطی بین افسردگی و اضطراب و به طور کلی سرطان سینه، پروستات، کولورکتال و الکل در طی یک پیگیری تا ۲۶ سال پیدا نکردند.
چندی پیش دیو پولامبو و لزلی تیمبول با رومن فریتز در پادکست RxMuscle-The Truth In Bodybuilding در مورد رژیم غذایی سیب و جراحی‌های تعویض مفصل ران وی صحبت کرده بودند. لزلی که یک روان درمانگر است از رومن پرسید که چگونه پس از جراحی توانست از فاز افسردگی خود خارج شود؟ فریتز در پاسخ می‌گوید: ” تقریبا یک سال نمی‌توانستم بدون لنگی یا درد راه بروم. من بین درد گیر کرده بودم …؛ و دیگران به من می‌گفتند وقتی جراحی می‌کنی، زندگیت به پایان می‌رسد، بنابراین من هم همین حس را در خودم داشتم”.
کاپیتان اسبق تراکتور اکنون با ثبت نام در دانشگاه مدعی است که شرایط بازگشت دوباره‌اش به تبریز فراهم شده اما اکنون با یک مانع بزرگ مواجه شده است: فسخ قرارداد یکطرفه!
افسردگی تابستانی نوعی از اختلال عاطفی فصلی (SAD) است که در طول تابستان رخ می‌دهد و معمولاً با افزایش دما و نور عود می‌کند. در زمان‌های مشخصی از سال به وجود می‌آید و به مرور بهبود می‌یابد. گرفتن دوش آب سرد در ابتدای روز می‌تواند به غلبه بر گرما کمک کند. برای مقابله با تابش نور بیش از حد نیز می‌توان از عینک‌های آفتابی استفاده کرد.
ستاره فوتبال انگلیس از اعتیاد خود پرده برداشت و عنوان کرد که به مدت ۶ هفته در بخش توانبخشی بستری بوده است.
اگر پنج علامت یا بیشتر دارید که بیشتر از دو هفته ادامه‌دار شده احتمالاً افسردگی پس از زایمان دارید. نشانه‌های عینی یک عارضه (signs) یعنی چیز‌هایی که شخص دیگری غیر از خود شما هم بتواند آن‌ها را ببیند و متوجه شوید یا درموردتان بداند، مثلاً سرفه یا راش پوستی. اما سرنخ‌ها یا علائمی که خود بیمار با زبان عامیانه خودش در وصف حالش بیان می‌کند Symptom هستند و دیگران نمی‌توانند آن‌ها را ببینند،
یکی دیگر از نشانه‌های افسردگی کودکان ترس و وحشت زیاد از مرگ یا بیماری خود یا عزیزان است. مثلا کودک از اینکه والدین خود را از دست بدهد، می‌ترسد و یا از اینکه به هر دلیلی دچار آسیب‌های جسمی شده و بمی‌رد، می‌ترسد.
بررسی‌های اولیه تیم جنایی نشان می‌داد، مرد جوان که افسردگی داشته بخاطر مشکلات شخصی با سلاح کلت کمری به سرش شلیک کرده و به زندگی خود پایان داده است؛ همچنین پس از پایان تحقیقات میدانی،‌ تیم جنایی ماموریت یافتند تا درباره انگیزه دقیق خودکشی متوفی تحقیق کنند.
اکثر مردم در روز تولدشان غمگین هستند و این احساس استرس و ناراحتی که در این مناسبت خاص وجود دارد، قطعا باید دلیلی داشته باشد، این احساس می‌تواند باعث شود که در هفته‌ها و روز‌های قبل از تولد و حتی در روز تولدتان احساسات منفی زیادی را تجربه کنید!
می‌توانید شادابی و طراوت را با یک فنجان دمنوش به خودتان و دیگر اعضای خانواده هدیه دهید، پس همین حالا دست با کار شوید بهترین دمنوش بهاری را درست کنید. فصل بهار به رغم تمام زیبایی‌هایش برای برخی‌ها توام با کسالت و حتی افسردگی است، اما با اعتماد به معجزه گیاهان و شکوفه‌های بهاری، می‌توانید شادابی و طراوت را با یک فنجان دمنوش آرامبخش، به خودتان و دیگر اعضای خانواده هدیه دهید، پس همین حالا دست با کار شوید و یک دمنوش ایده آل را به منوی روزانه خود اضافه کنید.
یک روانشناس، از افسردگی به عنوان یکی از شایع‌ترین مشکلات روانشناختی در جهان نام برد که به عنوان سرماخوردگی روانی معروف است.
تولد نوزاد تغییراتی جدی بر زندگی همه اعضای خانواده به ویژه مادر می‌گذارد. برخی از مادران هیچ‌گاه نمی‌خواهند به گذشته و دوران پس از زایمانشان فکر کنند و تجربه‌ای تلخ همیشه در ذهن آن‌ها ثبت شده است. ممکن است احساس ناراحتی، غمگینی، اضطراب، سرخوردگی یا افسردگی داشته باشند و حتی در مواقع شدیدتر دچار سایکوز یا روان‌پریشی شوند.
افسردگی خندان اصطلاحی است که روانپزشکان برای افرادی استفاده می‌کنند که از علائم افسردگی رنج می‌برند، اما آن را با تظاهر به زندگی ایده آل، موفق و بسیاری از روابط اجتماعی پنهان می‌کنند، در حالی که علائم افسردگی را در تنهایی خود تجربه می‌کنند.
بر اساس یک مطالعه جدید، مادرانی که در محله‌هایی با خیابان‌های پردرخت زندگی می‌کنند ممکن است تا حدودی کمتر در برابر افسردگی پس از زایمان آسیب پذیر باشند.
به گفته محققان، تنهایی ممکن است عامل محرک افسردگی پس از زایمان در زنان باشد.
خمودگی فرهنگی، افسردگی عمومی و فروپاشی اجتماعی ایران به‌جد نگران‌کننده است. پس از بیش از ۴۰ سال، چه کسی پاسخگو است؟ شورای عالی به چه کسی پاسخ می‌دهد. کدام دولت حاضر است که کوچک‌ترین مسوولیتی در این ارتباط بپذیرد؟ یا آنکه همه آنها، همه‌چیز را بر دوش شورا می‌اندازند؟
علائم افسردگی در کودکان و نوجوانان متفاوت از بزرگسالان است. اولین جلوه افسردگی در کودکان به شکل طغیان‌های مکرر خشم در برابر ناکامی‌ها به شکل کلامی یا رفتاری نمود پیدا می‌کند.
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که جوانان مبتلا به افسردگی یا اضطراب، بیشتر با حملات قلبی، سکته مغزی و عوامل خطرزا برای بیماری‌های قلبی‌عروقی مواجه هستند.
خلق و خو هم از جمله صفاتی است که از والدین به فرزندان منتقل می‌شود. مادران از بسیاری از جهات بر روی خلق و خوی فرزندان تاثیر می‌گذارند. در اینجا منظور ما نحوه تربیت نیست. بلکه ساختار بخشی از مغز به نام «سیستم کورتیکولیمبیک» که احساسات را کنترل می‌کند و روی اختلالات خلقی مانند افسردگی تاثیر دارد، بیشتر از مادر به دختران منتقل می‌شود. پس دختران تا حد زیادی خلق و خوی خود را از مادرشان به ارث می‌برند.
بی حوصلگی، در هم فرو رفتن و بد خلقی و... نشانه‌های رایج بسیاری افراد در روز‌های سرد سال است؛ همان روز‌هایی که بیشتر اوقات اخم‌های آسمان جمع است و سستی و رخوت خاصی بر افراد حاکم است.
جمال موسیالا، ستاره جوان تیم ملی آلمان، در حال سپری کردن روزهای تلخ و دشواری است.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ قتل پشت فرمان خودرو/ آشیانه‌ای در مسیر باد!/ قاتل پس از ۲۱ سال پای چوبه دار بخشیده شد/ محاکمه میلاد حاتمی به اتهام افساد فی الارض/ نقش رمزآلود یک زن در باند تبهکاران!/ نقشه پدر و پسر برای ربودن مرد تاجر/ قتل در شلوغ بازار!/ کودکی که در آتش افسردگی مادرش سوخت
خاطرات می‌توانند مثبت یا منفی باشند. با این حال، فعال شدن بیش از حد خاطرات منفی ممکن است در بروز مشکلات سلامت روان، از جمله اختلال استرس پس از سانحه، افسردگی و اضطراب نقش داشته باشد.
رسیدگی به این پرونده از اسفند سال گذشته با گزارش یک آتش‌سوزی مرگبار در خانه‌ای در خیابان پیروزی آغاز شد. پس از گزارش این حادثه بلافاصله مأموران پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و مأموران آتش‌نشانی حریق را اطفا کردند و مشخص شد در جریان آتش‌سوزی پسربچه ۴ ساله‌ای جان باخته و زن جوانی هم مجروح شده که از سوی امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ