عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران گفت: در حالی که شرکت داخلی تولید کننده فاکتور ۸ مدعی توزیع ۲۵۰۰۰۰ ویال فاکتور ۸ مورد نیاز بیماران هموفیلی به شرکت‌های پخش گردیده است، اما بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی به بیمه‌ها، مانع تحویل دارو به داروخانه‌ها شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
داروخانه مرکزی و داروخانه تهرانپارس جمعیت هلال احمر در تیرماه سال جاری علاوه بر تأمین داروی بیماران شیمی درمانی، ۴۱ هزار و ۷۰۰ نسخه را نیز پذیرش کردند.
این مادر بیمار هموفیلی با اشاره به قیمت بالای داروی هموفیلی فرزندش، افزود: روزانه هزینه داروی فرزندم حدود ۴۵ میلیون تومان است که ماهانه بیش از یک میلیارد تومان هزینه دارد؛ البته دولت دارو را تهیه کرده و هزینه آن را می‌پردازد اما درخواست ما این است که اجازه دهند این داروی با کیفیت خارجی وارد کشور شود.
گروهی از محققان انستیتو چشم ویلمر، جان هاپکینز  شواهدی از کارآمدی یک داروی آزمایشی برای جلوگیری یا کند کردن روند نابینایی در بیماران دیابت رصد کرده اند.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با اشاره به این که هلال احمر در تلاش است تا داروی بیماران دیابتی را تولید کند، از ساخت دو میلیون و ۴۱۲ هزار قرص متفوربت در هفته گذشته خبر داد.
طبق نتایج مقدماتی مطالعه‌ای که شرکت داروسازی الی لیلی منتشر کرده است؛ داروی دونانمب (donanemab) زوال شناختی بیماران مبتلا به آلزایمر را ۲۷ تا ۳۵ درصد کاهش داده است.
احمد قویدل، رئیس اسبق کانون هموفیلی درباره‌ی توزیع دارو بیماران هموفیلی می‌گوید: طی ۳ ماه گذشته مشکلات ارزی باعث عدم دسترسی دائمی به دارو شده و آرامشی در حوزه‌ی تأمین داروی بیماران هموفیلی وجود نداشته است.هر نوع افزایش قیمت ارز تاثیر مستقیمی در دسترسی بیمار به دارو دارد، به خصوص وقتی دولت، دارو را تامین می‌کند.
یک کارشناس حوزه دارو: امروزه دارو‌ها یا موجود نیستند یا اگر هم در کشور وجود داشته باشند، قیمت بالایی دارند و ما را در تهیه اقلام دارویی با چالش‌های فراوانی مواجه می‌سازند. از سوی دیگر در زمینه تولید دارو، ما در طول سال جاری به طور مکرر با تغییرات قیمتی روبه‌رو شدیم؛ مثلاً اگر در سال‌های گذشته تنها یک‌‎بار در سال تغییر قیمت داشتیم، امسال دیدیم که قیمت یک دارو دو الی سه مرتبه تغییر کرد.
جزایری درباره پرفشاری خون اظهار کرد: سهم مازاد ۱۷ قلم داروی تحت پوشش بیمه درقالب صندوق لحاظ شده و برای ۱۰ قلم داروی غیر بیمه‌ای نیز در بسته صعب العلاج سهم پرداختی در نظرگرفته شده است.
دادستان تهران گفت: دو محموله داروی خاص از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) با دستور دادستان تهران ترخیص شد.
بیماران هموفیلی در بسیاری نقاط با مشکل داروی مورد نیاز خود روبرو هستند؛ به طوری که این بیماران برای تهیه دارو باید در به در جستجو کرده تا داروی نیاز روزانه خود را تامین کنند.
اکنون پزشکان می‌توانند دارو را تجویز کنند، اما بیماران قادر به پرداخت هزینه آن نیستند. این دارو که هر دو هفته یکبار از طریق تزریق وریدی در مطب یا کلینیک پزشک تجویز می‌شود حدود ۲۶۵۰۰ دلار در سال هزینه دارد.
مشابه رمدسیویر تزریقی ضد ویروسی، قرص VV ۱۱۶ هنوز توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید نشده است.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده T-DXD را در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک درمان برای بیمارانی که سرطان سینه آن‌ها با وجود درمان‌های قبلی با سایر دارو‌های سرطانی به پیشرفت خود ادامه داده بود، تأیید کرد.
مدیرعامل انجمن اس‌ام‌ای، با اعلام خبر تجمع سکوت بیماران SMA به دلیل تأمین‌نشدن داروی ۴۰۰ بیمار مبتلا و پیگیری‌های متعدد برای تأمین داروی بیماران با وجود تأکید قطعی رئیس‌جمهور، تأکید می‌کند: «طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار است تنها به ۲۵۰ بیمار دارو داده شود و تکلیف ۴۰۰ بیمار دیگر همچنان نامشخص است.»
تایید یک گزینه درمانی جدید برای بیماران مبتلا به هموفیلی بی نشان دهنده پیشرفتی مهم در توسعه درمان‌های نوآورانه برای کسانی است که بار سنگین بیماری مرتبط با این نوع از هموفیلی را تجربه می‌کنند.
هرچند داروی ایرانی تولید داخلی برای بیماران تالاسمی در کشور تولید می‌شود، اما باید توجه کرد که از یک سو تولید این دارو‌ها اصلا به اندازه نیاز بیماران تالاسمی نیست و از سوی دیگر هم مصرف داروی داخلی با برخی بیماران تالاسمی سازگاری ندارد؛ به‌طور‌کلی مطالعات نشان داده است بین ۱۰ تا ۳۵ درصد از بیماران تالاسمی به تناسب نوع داروی مصرفی، امکان مصرف داروی تولید داخلی را ندارند.
بیماران S.M.A از وعده های مدیران سازمان غذا و دارو برای تأمین داروی مورد نیازشان خسته شده اند.
بیماران SMA از وعده های مدیران سازمان غذا و دارو برای تأمین داروی مورد نیازشان خسته شده اند.
بیماران SMA از وعده های مدیران سازمان غذا و دارو برای تأمین داروی مورد نیازشان خسته شده اند.
مدیر‌عامل انجمن اس‌ام‌ای، با اشاره به تأخیر در تأمین داروی بیماران و توزیع‌نشدن به‌موقع دارو یادآور می‌شود: «طبق صحبت‌های انجام‌شده دارو قرار است به صورت محدود و قطره‌چکانی میان بیماران توزیع شود. این در حالی است که دارو در‌حال‌حاضر برای حدود ۳۰۰، ۴۰۰ بیمار موجود است؛ اعلام می‌شود که منابع مالی دستور رئیس‌جمهور برای تأمین دارو تأمین نشده است».
بیماری اس‌ام‌ای یا آتروفی عضلانی یک بیماری عصبی- عضلانی و ژنتیکی پیش‌رونده و نادر است که باعث تحلیل شدید عضلانی می‌شود. مبتلایان به تیپ «یک» از این نوع بیماری اگر در سن خردسالی دارودرمانی نشوند، فوت شده و بچه‌های بزرگسال نیز هر روز ناتوان و ازکارافتاده‌تر می‌شوند. داروی این بیماران با نام «ریسدیپلام» تأییدیه‌های جهانی داشته و در حال حاضر در بیش از ۸۰ کشور دنیا مصرف می‌شود.
اجرای این طرح به نفع بیماران اعلام شد. با این حال برخی اجرای این طرح را نجات صنعت داروی کشور دانستند که افزایش قیمت آن‌ها و پرداخت یارانه به داروخانه تا حدی موجب کمک به این صنعت خواهد شد. همچنین به گفته برخی از مسئولان انجمن‌های حمایتی از بیماران اجرای این طرح موجب شده است تا برخی از بیماران به مضیقه بیفتند.
رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: این‌گونه نیست که بگوییم همه کار‌ها به خوبی و خوشی انجام می‌شود، ولی طرح دارویاری در نوع خود در سطح قابل قبولی انجام گرفت. قبل از اجرای طرح در حدود ۱۰۰ قلم داروی مهم کمبود داشتیم که این کمبود‌ها اکنون به ۷۹ قلم رسیده است.
مدیر دارو و تجهیزات پزشکی جمعیت هلال‌احمر گفت: سال گذشته بیش از ۴۵ میلیارد تومان صرف تامین هزینه داروهای خاص شده که ۷۰ درصد از این مبلغ توسط کمک‌های مردمی و سازمان‌های خیریه تامین شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ