طبق نتایج مقدماتی مطالعه‌ای که شرکت داروسازی الی لیلی منتشر کرده است؛ داروی دونانمب (donanemab) زوال شناختی بیماران مبتلا به آلزایمر را ۲۷ تا ۳۵ درصد کاهش داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان در تحقیقی جدیدی فهمیده‌اند افرادی که بیش از ۴.۵ سال داروی ضدریفلاکس مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند.
موفقیت کارآزمایی صورت گرفته با استفاده از این نوع از دارو‌ها نشانه دیگری به نفع فرضیه آمیلوئید است فرضیه‌ای مبتنی بر آن که پلاک‌ها صرفا یک علامت آلزایمر نیستند بلکه دلیل آن هستند. این موضوع می‌تواند به هدایت تحقیقات دیگر در مورد بیماری آلزایمر کمک کنند.
گروهی از محققان ژاپنی تصمیم دارند یک داروی آزمایشی را بررسی کنند که با کمک آن انسان می تواند دندان های تازه دربیاورد.
یک شرکت فعال در حوزه کسب و کار نانودارو، فرمولاسیون جدیدی مبتنی بر نانوآمولیسیون را برای کلوپیدوگرل (یک داروی جلوگیری از انعقاد خون و انسداد رگ) را توسعه داد.
دارپا برنامه جدید «داروهای بیهوشی برای مراقبت از میدان جنگ»(ABC) را اعلام کرد که هدف آن توسعه یک داروی بیهوشی مخصوص میدان جنگ بدون نیاز به آموزش پزشکی خاص یا دستگاه های نظارتی پیچیده است.
وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه ۱۰ شخص و ۷ نهاد ادعایی مرتبط با ایران اعمال کرد.
گروهی از محققان انستیتو چشم ویلمر، جان هاپکینز  شواهدی از کارآمدی یک داروی آزمایشی برای جلوگیری یا کند کردن روند نابینایی در بیماران دیابت رصد کرده اند.
رایج ترین داروهای تجویزی که افراد به آن حساسیت دارند پنی سیلین است اما آلرژی واقعی دارویی امری نادر است. هیچ راهی برای کسی اطمینان از حساسیت به یک دارو پیش از مصرف آن وجود ندارد. اگر پس از پس از آغاز مصرف یک داروی جدید علائم یا واکنشی را مشاهده کردید فورا به پزشک خود اطلاع دهید.
تفاوت داروی جدید با دارو‌های موجود این است که به جای یک گیرنده، چند گیرنده را فعال می‌کند و گویا کلید عبور از حالت تهوع و استفراغ است.
حواشی و اتفاقات رقابتهای لیگ جهانی کاراته در فجیره باعث شد تا فدراسیون جهانی این رشته تصمیم جدیدی را در خصوص استفاده از سیستم داوری الکترونیکی اتخاذ کند.
حواشی و اتفاقات رقابتهای لیگ جهانی کاراته در فجیره باعث شد تا فدراسیون جهانی این رشته تصمیم جدیدی را در خصوص استفاده از سیستم داوری الکترونیکی اتخاذ کند.
یک کارآزمایی بالینی جدید به این نتیجه رسیده است که یک داروی قدیمی آلزایمر می‌تواند به افراد مبتلا به اختلالی که باعث می‌شود مو‌ها یا پوستشان را غیراختیاری بکشند، کمک کند.
براساس تحقیقات جدید، شانس بهبودی پس از سکته مغزی با دارویی که از دانه‌های کرفس ساخته شده افزایش می‌یابد.
دانشمندان می‌گویند شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد یک داروی فشار خون قدیمی می‌تواند درمانی برای کاهش اثرات ناشی از اختلال استرس پس از سانحه باشد.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز گذشته (جمعه) داروی آلزایمرِ «لِکانِمَب» (lecanemab) را تایید کرد.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده T-DXD را در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک درمان برای بیمارانی که سرطان سینه آن‌ها با وجود درمان‌های قبلی با سایر دارو‌های سرطانی به پیشرفت خود ادامه داده بود، تأیید کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا امروز اعلام کرد که تحریم‌ های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است.
وزارت خزانه داری آمریکا امروز اعلام کرد که تحریم‌ های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است.
وزارت خزانه داری آمریکا امروز از وضع تحریم های جدیدی علیه مسکو خبر داد.
درمان آنفلوانزا اصلا آنتی بیوتیک نیاز ندارد/ از داروی اصلی درمان این بیماری زیاد داریم و ممکن است تاریخ انقضایش برسد/ نگران شیوع سویه جدید کرونا در اروپا هستیم
وزارت خزانه‌ داری آمریکا تحریم‌ های جدیدی را در ارتباط با ایران وضع کرد.
احمد مهری، اپیدمیولوژیست می‌گوید، امسال ۴۰ تا ۷۰ درصد موارد مراجعه بیماران با علائم تنفسی و سرماخوردگی مربوط به ویروس آنفلوانزا است. البته به گفته این کارشناس حوزه سلامت، طبق پیش‌بینی‌هایی که از اردیبهشت‌ماه امسال انجام شده بود احتمال موج جدید آنفلوانزا در فصول سرد وجود داشت، ولی این موج حدود دو هفته زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی شروع شد. شرایط این‌چنینی نیز به کمبود دارو و افزایش مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها در طول یک ماه اخیر دامن زد.
وزارت خزانه داری آمریکا امروز اعلام کرد که بسته جدیدی از تحریم‌ ها را علیه ایران وضع کرده است.
وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه یک فرد و ۴ نهاد حقوقی در ایران خبر داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ