سازمان غذا و داروی ایالات متحده T-DXD را در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک درمان برای بیمارانی که سرطان سینه آن‌ها با وجود درمان‌های قبلی با سایر دارو‌های سرطانی به پیشرفت خود ادامه داده بود، تأیید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
موفقیت کارآزمایی صورت گرفته با استفاده از این نوع از دارو‌ها نشانه دیگری به نفع فرضیه آمیلوئید است فرضیه‌ای مبتنی بر آن که پلاک‌ها صرفا یک علامت آلزایمر نیستند بلکه دلیل آن هستند. این موضوع می‌تواند به هدایت تحقیقات دیگر در مورد بیماری آلزایمر کمک کنند.
گروهی از محققان ژاپنی تصمیم دارند یک داروی آزمایشی را بررسی کنند که با کمک آن انسان می تواند دندان های تازه دربیاورد.
شرکت داروسازی نوو نوردیسک (Novo Nordisk) که سازنده این قرص است گفته تا اواخر سال جاری برای کسب مجوز از سازمان غذا و داروی ایالات متحده اقدام خواهد کرد تا بتواند این دارو را به بازار عرضه کند.
آنچه دارپا با برنامه ای‌بی‌سی خود می‌کوشد به آن برسد، این است که با بررسی مشکل در یک سطح اساسی، ایده‌هایی را در مورد چگونگی ایجاد یک بی‌حس‌کننده ساده‌تر در میدان جنگ ارائه دهد. روش جدید شامل بررسی مکانیسم بیهوشی از سطح آناتومیک تا مولکولی برای مشخص کردن دلیل و ایجاد راهی برای از بین بردن درد و ارائه درمان‌های نجات‌بخش تا حد امکان در میدان جنگ، بدون نیاز به تجهیزات و متخصص یا ایجاد عوارض جانبی فیزیولوژیکی خطرناک است.
دارپا برنامه جدید «داروهای بیهوشی برای مراقبت از میدان جنگ»(ABC) را اعلام کرد که هدف آن توسعه یک داروی بیهوشی مخصوص میدان جنگ بدون نیاز به آموزش پزشکی خاص یا دستگاه های نظارتی پیچیده است.
گروهی از محققان انستیتو چشم ویلمر، جان هاپکینز  شواهدی از کارآمدی یک داروی آزمایشی برای جلوگیری یا کند کردن روند نابینایی در بیماران دیابت رصد کرده اند.
این تسهیلات صرفا به سربازان وظیفه حین خدمت اعطاء می‌شود و این افراد می‌توانند با ارائه مدارک لازم به یگان خدمتی از کسر خدمت سربازی استفاده کنند.
رایج ترین داروهای تجویزی که افراد به آن حساسیت دارند پنی سیلین است اما آلرژی واقعی دارویی امری نادر است. هیچ راهی برای کسی اطمینان از حساسیت به یک دارو پیش از مصرف آن وجود ندارد. اگر پس از پس از آغاز مصرف یک داروی جدید علائم یا واکنشی را مشاهده کردید فورا به پزشک خود اطلاع دهید.
طبق نتایج مقدماتی مطالعه‌ای که شرکت داروسازی الی لیلی منتشر کرده است؛ داروی دونانمب (donanemab) زوال شناختی بیماران مبتلا به آلزایمر را ۲۷ تا ۳۵ درصد کاهش داده است.
دنیل اشلاگر، داور آلمانی، درباره دلیلش برای عدم اعلام ضربه پنالتی به سود اشتوتگارت در نیمه نهایی جام حذفی آلمان توضیح داد.
دانشمندان دو مدل ریه آزمایشگاهی از سلول‌های اولیه انسان ایجاد کردند. اولین مورد شبیه یک ریه سالم برای آزمایش ایمنی یک داروی جدید است.
تفاوت داروی جدید با دارو‌های موجود این است که به جای یک گیرنده، چند گیرنده را فعال می‌کند و گویا کلید عبور از حالت تهوع و استفراغ است.
یک کارآزمایی بالینی جدید به این نتیجه رسیده است که یک داروی قدیمی آلزایمر می‌تواند به افراد مبتلا به اختلالی که باعث می‌شود مو‌ها یا پوستشان را غیراختیاری بکشند، کمک کند.
سرپرست جدید شرکت پخش سها هلال از تهیه حدود ۱۲۰۰ قلم داروی حیاتی و کمیاب توسط این شرکت خبر داد.
براساس تحقیقات جدید، شانس بهبودی پس از سکته مغزی با دارویی که از دانه‌های کرفس ساخته شده افزایش می‌یابد.
جزایری درباره پرفشاری خون اظهار کرد: سهم مازاد ۱۷ قلم داروی تحت پوشش بیمه درقالب صندوق لحاظ شده و برای ۱۰ قلم داروی غیر بیمه‌ای نیز در بسته صعب العلاج سهم پرداختی در نظرگرفته شده است.
مشابه رمدسیویر تزریقی ضد ویروسی، قرص VV ۱۱۶ هنوز توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید نشده است.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز گذشته (جمعه) داروی آلزایمرِ «لِکانِمَب» (lecanemab) را تایید کرد.
۶۰ فراورده دارویی جدید تولید شده توسط مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی شد.
تایید یک گزینه درمانی جدید برای بیماران مبتلا به هموفیلی بی نشان دهنده پیشرفتی مهم در توسعه درمان‌های نوآورانه برای کسانی است که بار سنگین بیماری مرتبط با این نوع از هموفیلی را تجربه می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از تولید بیش از ۱۸۰ محصل فناورانه در این دانشگاه خبر داد و گفت: قرار است ۵۰ داروی تولید شده جدید در این دانشگاه رونمایی شود.
درمان آنفلوانزا اصلا آنتی بیوتیک نیاز ندارد/ از داروی اصلی درمان این بیماری زیاد داریم و ممکن است تاریخ انقضایش برسد/ نگران شیوع سویه جدید کرونا در اروپا هستیم
نتایج مطالعه جدید پژوهشگران مرکز سرطان بیتسون غرب اسکاتلند نشان می‌دهد، داروی کلسترول می‌تواند برای کمک به درمان سرطان پروستات استفاده شود.
معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: به زودی فهرست جدید کالاهای دارای ممنوعیت واردات اعلام می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ