امام (ره) نیز در پیام ۸ ماده‌ای خود یکی از نکاتی که داشتند، مذمت از کسانی است که به حوزه دینی افراد سرک کشیده و خلاف داشته‌اند؛ لذا تکلیف کرده‌اند که تفحص در مسائل حوزه خصوصی افراد نشود. این نوع رفتار‌ها شکاف بین طبقاتی اجتماعی و بدبینی‌ها را افزایش می‌دهد که چنین پدیده‌ای از بی‌حجابی بدتر است. در حقیقت رویارو قرار دادن مردم از زشت‌ترین و ناصحیح‌ترین اقداماتی است که می‌توان انجام داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سلامی گفت: خبرنگار، امین حریم خصوصی انسان‌هاست. هیچکس حق ندارد به دنیای خصوصی انسان‌ها وارد شود و آن را به دیگران رونمایی کند. چرا که این کار خلاف اخلاق، شرع و انسانیت است. خبرنگار امین حریم خصوصی انسان‌هاست، به همین دلیل، گاهی یکی از اسرار کشور در مقابل چشمان یک خبرنگار قرار می‌گیرد.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این وزارتخانه حافظ حریم خصوصی افراد است، افزود: پیام رسان بله و سایر پیام رسان‌ها حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و خط قرمز ما همین حفظ حریم خصوصی افراد است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:حریم خصوصی کاربران در سکوهای داخلی خط قرمز ما است.
سازمان فناوری اطلاعات ایران خواستار توضیحات مدیران ارشد یک پیام‌رسان بومی در خصوص حفظ حریم خصوصی کاربران شد.
برنامه‌های موبایل هنگام نصب، اجازه دسترسی به برخی از داده‌ها را می‌گیرند، گاهی هم این کار بدون آگاهی انجام می‌شود و حریم خصوصی را به خطر می‌اندازد.
اعضای شورای‌عالی فضای مجازی تصمیماتی درباره راهکارهای پایدارسازی خدمات، تقویت حفظ حریم خصوصی و حفظ داده‌های کاربران اتخاذ کردند.
اواخر هفته گذشته لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی ارسال شد، در این لایحه فناوری‌های نوین و سامانه های هوشمند جایگزین روش های قبلی در برخورد با جرم کشف حجاب شده است.
دانشمندان برای اثبات کارآیی روش خود توانستند دی‌ان‌ای انسانی را در ساحل رودخانه‌ای در حومه شهر ویکلو در ایرلند به دست بیاورند. آنها همچنین موفق شدند دی‌ان‌ای چهار فرد داوطلب را تنها از روی رد پاهایشان در شن و ماسه به دست آورند و (با کسب اجازه از آن‌ها) بخشی از ژنوم‌شان را توالی‌یابی کنند.
زارع پور گفت: شائبه‌ای مطرح شد که اتصال پیام رسان‌ها به یکدیگر به حریم خصوصی و رقابت در پیام رسان‌ها ضربه می‌زند. این کار جهت گیری کلی در فضای بازار دیجیتال جهانی است و باعث افزایش رقابت می‌شود. البته دنیا دارد به این سمت حرکت می‌کند.
نهادی که ناظران ملی حفظ حریم خصوصی را در اروپا مدیریت می‌کند، اعلام کرد یک کارگروه با موضوع چت جی پی تی راه‌اندازی کرده است.
تسلا در اعلامیه آنلاین حفظ حریم خصوصی مشتری خود بیان می‌کند که «تصاویر دوربین‌های آن ناشناس باقی می‌مانند و مشتری به تصاویر ضبط شده مرتبط نیست.»، اما هفت کارمند سابق این شرکت به رویترز گفتند که برنامه کامپیوتری که در محل کار از آن استفاده می‌کردند می‌تواند مکان ضبط را مشخص کند که احتمالاً می‌تواند محل زندگی مالک خودرو را نشان دهد.
طبق افشاگری ۹ کارمند تسلا، تصاویر و ویدیوهایی که خودروهای شرکت از مالکان ثبت می کرده اند بین کارمندان به اشتراک گذاشته می شده است.
سرمربی سابق تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان، توضیحاتی را درباره‌ جدایی از این تیم ارائه داد.
کمیسیونر حریم خصوصی کانادا اعلام کرد این کشور تصمیم دارد یک تحقیق مشترک فدرال و ایالتی درباره تیک تاک انجام دهد.
سخنگوی فراجا گفت: معماری آینده فراجا یک اقدام تحولی و در راستای انقلاب است.
در دیدار مدیر ارشد اجرایی تیک تاک با مقامات ارشد اتحادیه اروپا در بروکسل، اتحادیه به این شرکت هشدار داده تا از قوانین منطقه پیروی و ایمنی داده های کاربران را تضمین کند.
یک دادگاه تجدید نظر در آمریکا شکایتی را احیا کرد که طبق آن گوگل و چند شرکت زیر مجموعه دیگر با ردیابی فعالیت کودکان زیر ۱۳ سال در یوتیوب بدون رضایت والدین، حقوق آنها را نقض کرده اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درباره حضور مردم در پیام‌رسان‌های داخلی و جلب اعتماد آن‌ها گفت: تمام تلاش ما در این چند ماه این بود که بتوانیم سکو‌های داخلی را تقویت کنیم و قابلیت‌ها و امکانات جدید به آن‌ها اضافه کنیم تا بتوانند در قالب پیام‌رسان و شبکه اجتماعی، با نمونه‌های خارجی رقابت و مردم را به سمت خودشان جلب کنند و بتوانند مسئله و نیاز مردم را حل کنند.
دادگاهی در هلند حکمی صادر کرده که بر مبنای آن یک شرکت آمریکایی حقوق یک کارمند هلندی خود را با مجبور کردن وی برای روشن نگه داشتن وب کم خود در ساعات کاری نقض کرده است.
پس از هک اطلاعات ۱۰میلیون مشتری یک اپراتور مخابراتی در استرالیا، دولت این کشور تصمیم دارد با تغییر قوانین شرکت ها را وادار کند پس ازحمله سایبری به بانک ها اطلاع دهند تا از مشتریان حفاظت شود.
قرار است پیتر زاتکو، مدیر ارشد امنیتی سابق توئیتر در جلسه سنای آمریکا درباره روش های حفظ امنیت این شرکت شهادت دهد.
رئیس عدلیه با تاکید بر اینکه کار مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به جهاتی از کار سایر ضابطین و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، خطیرتر و با اهمیت‌تر است، خطاب به مدیران این مرکز گفت: باید برای پیشبرد هر چه مطلوب‌تر امور و مسئولیت‌ها در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه از خداوند استمداد بطلبید و بر عقل خود رجوع کنید و شاخصه و اصول و ضابطه داشته باشید و در کارهای سخت و صعب، مشورت بگیرید.
حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس دستگاه قضا درباره حفظ حرم خصوصی افراد گفت: راز کسی که در نهان کار خطایی کرده را برملا نکنید.
در زندگی مشترک، افراد نیازمند یک حریم شخصی و خصوصی نیز هستند؛ چراکه وجود این فضای شخصی، به اندازه در کنار یکدیگر بودن، به همزیستی رابطه زناشویی کمک می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ