وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:حریم خصوصی کاربران در سکوهای داخلی خط قرمز ما است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این وزارتخانه حافظ حریم خصوصی افراد است، افزود: پیام رسان بله و سایر پیام رسان‌ها حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و خط قرمز ما همین حفظ حریم خصوصی افراد است.
سازمان فناوری اطلاعات ایران خواستار توضیحات مدیران ارشد یک پیام‌رسان بومی در خصوص حفظ حریم خصوصی کاربران شد.
علی‌رغم جسارت مدیران بله، اما اتفاقی که در رابطه با مساله انتشار محتوای گروه‌های بله افتاده است، خدشه‌دار شدن اعتماد کاربر است. هرچند محتوا مرتبط با گروه‌های عمومی است، اما همچنان این ذهنیت از سوی کاربران ایرانی پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد که محتوای چت‌های خصوصی نیز زیر ذره‌بین خواهد بود. با وجود غیرواقعی بودن این گزاره و نقض حریم خصوصی، اما این انتشار تصویر صفحه مانیتور می‌تواند ذهنیت کاربران پیام‌رسان‌های ایرانی را هم به سمت یک گزاره غیرواقعی سوق دهد.
نروژ تهدید کرده در صورتیکه شرکت متا چالش های حریم خصوصی و جمع آوری اطلاعات کاربران را برطرف نکند، روزانه ۱۰۰ هزار دلار جریمه می شود.
یکی از سرویس‌هایی که از مرز خود عبور کرده، تلگرام است. تلگرام در ابتدا به عنوان یک اپلیکیشن پیام رسانی ساده در نظر گرفته شده بود، اما ویژگی‌های اضافی دارد که هدف از آنها، تشویق به اتصال است. یکی از این ویژگی‌ها، "افراد نزدیک" (People Nearby) است که مبتنی بر مکان کاربر است. در حالی که این ویژگی، تا حدودی بی‌ضرر به نظر می‌رسد، اما می‌تواند به طور بالقوه برای حریم خصوصی شما مشکل ساز شود. بنابراین، باید به منظور حفظ ایمنی خود، محتاط باشید و این ویژگی را در اسرع وقت غیرفعال کنید.
اعضای شورای‌عالی فضای مجازی تصمیماتی درباره راهکارهای پایدارسازی خدمات، تقویت حفظ حریم خصوصی و حفظ داده‌های کاربران اتخاذ کردند.
آمازون برای تسویه۲ پرونده شکایت باید در کل ۳۰.۸میلیون غرامت به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا بپردازد. یکی از پرونده ها مربوط به نقض حریم خصوصی کاربران کودک در دستیار هوشمند الکسا است.
اوضاع رسانه‌های اجتماعی چندان خوب نیست و همه‌چیز دربارۀ شیوۀ فعالیت آن‌ها ناگهان مورد بحث و تردید قرار گرفته است. منتقدان مدام از این می‌گویند که رسانه‌های اجتماعی حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کنند و اطلاعاتشان را به شرکت‌های دیگر می‌فروشند. یا اینکه با ترفندهای الگوریتمی اخبار را دستکاری می‌کنند و بین مردم تفرقه می‌اندازند و دموکراسی را تضعیف می‌کنند. اگر این رفتارهای رسانه‌های اجتماعی نادرست هستند پس آن‌ها باید چه کنند؟ چه خبرهایی را باید منتشر کنند؟ الگوی کسب‌و‌کارشان باید چگونه باشد؟ اصلاً نقش اجتماعی‌شان باید چه باشد؟ پاسخ این پرسش‌ها را باید در مفهوم «حوزۀ عمومیِ» یورگن هابرماس، فیلسوف آلمانی، یافت؛ آنجا که می‌گوید تاریخ حوزۀ عمومیِ جهان غرب ریشه در یک سنت خاص دارد: کافه‌های قدیم اروپا.
رگولاتور حریم خصوصی اتحادیه اروپا به دلیل شیوه کنترل اطلاعات کاربران متا، این شرکت را ۱.۲ میلیارد یورو( ۱.۳ میلیارد دلار) جریمه کرده است.
رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس با انتشار دهندگان تصاویر خصوصی شهروندان در فضای مجازی گفت: برخی افراد سودجو با تبلیغات فریبنده و غیرواقعی و با هدف درآمدزایی در فضای مجازی کاربران را به سمت و سوی این صفحات هدایت کرده و با ترفند‌های مختلف اقدام به تصویر برداری از آن‌ها می‌کنند و بدون درنظر گرفتن حریم شخصی افراد به هر قیمتی قصد رشد و دیده شدن دارند.
امام (ره) نیز در پیام ۸ ماده‌ای خود یکی از نکاتی که داشتند، مذمت از کسانی است که به حوزه دینی افراد سرک کشیده و خلاف داشته‌اند؛ لذا تکلیف کرده‌اند که تفحص در مسائل حوزه خصوصی افراد نشود. این نوع رفتار‌ها شکاف بین طبقاتی اجتماعی و بدبینی‌ها را افزایش می‌دهد که چنین پدیده‌ای از بی‌حجابی بدتر است. در حقیقت رویارو قرار دادن مردم از زشت‌ترین و ناصحیح‌ترین اقداماتی است که می‌توان انجام داد.
نهادی که ناظران ملی حفظ حریم خصوصی را در اروپا مدیریت می‌کند، اعلام کرد یک کارگروه با موضوع چت جی پی تی راه‌اندازی کرده است.
سرمربی سابق تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان، توضیحاتی را درباره‌ جدایی از این تیم ارائه داد.
کمیسیونر حریم خصوصی کانادا اعلام کرد این کشور تصمیم دارد یک تحقیق مشترک فدرال و ایالتی درباره تیک تاک انجام دهد.
اپل در سال ۲۰۲۱، سیستم عامل iOS خود را تغییر داد تا امکان ردیابی رفتار کاربران توسط اپلیکیشن‌ها را محدود کند. متا در فوریه سال ۲۰۲۲، پیش بینی کرد که این تغییر، ۱۰ میلیارد دلار به این شرکت ضرر خواهد زد، زیرا تبلیغات هدفمند برای کاربران آیفون را دشوارتر می‌کند. تیم کوک، مدیرعامل اپل به نوبه خود طی سال‌های اخیر، به دفعات مکرر از مدل کسب و کار فیس بوک انتقاد کرده و حریم خصوصی را حقوق بشر شمرده است.
در دیدار مدیر ارشد اجرایی تیک تاک با مقامات ارشد اتحادیه اروپا در بروکسل، اتحادیه به این شرکت هشدار داده تا از قوانین منطقه پیروی و ایمنی داده های کاربران را تضمین کند.
رگولاتور حریم خصوصی فرانسه جریمه ای ۶۰ میلیون یورویی برای مایکروسافت تعیین کرده است زیرا این شرکت تایید کرد که دسترسی به کوکی های تبلیغاتی را برای کاربران تسهیل کرده است.
وی‌چت نخستین بار در ۲۸ آذر سال ۹۲ فیلتر شد. کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، در بیانیه‌ای به‌دنبال فیلتر این پلتفرم اجتماعی، علت این کار را جمع‌آوری کلیه اطلاعات موجود در گوشی‌های کاربران و رصد ارتباطات اعضا و نقض حریم خصوصی آن‌ها عنوان کرده بود.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: پلتفرم گوگل پلی متعلق به شرکت گوگل، با استفاده از موقعیت انحصاری خود در گوشی‌های اندروید و بدون اطلاع قبلی در اقدامی خارج از عرف، فرآیند محدودسازی برخی از برنامه‌ها و پلتفرم‌های پرکاربرد ایرانی را به بهانه حمایت از حریم خصوصی کاربران آغاز کرده است.
بیپ پیام‌رسانی ترک و محصول اپراتور ترکسل است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است. بیپ زمانی مورد توجه قرار گرفت که دفتر ارتباطات اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با اجرای سیاست حفظ حریم خصوصی واتس‌اپ مخالفت و اعلام کرد که اردوغان واتس‌اپ را ترک کرده و یک حساب کاربری در تلگرام و بیپ باز کرده است.
پس از هک اطلاعات ۱۰میلیون مشتری یک اپراتور مخابراتی در استرالیا، دولت این کشور تصمیم دارد با تغییر قوانین شرکت ها را وادار کند پس ازحمله سایبری به بانک ها اطلاع دهند تا از مشتریان حفاظت شود.
شرکت متا قبول کرده برای تسویه شکایت مربوط به نقض حریم خصوصی  کاربران و ردیابی فعالیت آنها از طریق موبایل هایشان و بدون اجازه آنها ۳۷.۵ میلیون دلار بپردازد.
حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس دستگاه قضا درباره حفظ حرم خصوصی افراد گفت: راز کسی که در نهان کار خطایی کرده را برملا نکنید.
در زندگی مشترک، افراد نیازمند یک حریم شخصی و خصوصی نیز هستند؛ چراکه وجود این فضای شخصی، به اندازه در کنار یکدیگر بودن، به همزیستی رابطه زناشویی کمک می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ