یک شرکت مسافرتی در حال ادغام هوش مصنوعی است تا به کمک آن برنامه‌های سفر تهیه کند. مسافران احتمالی به صورت مستقیم در سایت با چت جی‌پی‌تی گفتگو می‌کنند
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس گزارش SimilarWeb، تعداد کاربرانی که از وب سایت چت جی‌پی‌تی بازدید کرده‌اند در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۳ نسبت به ماه ژوئن ۱۲ درصد کاهش داشته و از ۱.۷ میلیارد به ۱.۵ میلیارد رسیده است. این داده‌ها شامل کاربرانی نمی‌شود که از واسط برنامه‌نویسی کاربردی (API) اُپن ای‌آی استفاده می‌کنند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به جی‌پی‌تی دسترسی داشته باشند و آن را در اپلیکیشن‌های خود ادغام کنند.
برای توضیح این عبارت ابتدا باید دانست که چت جی‌پی‌تی در اصل یک برنامه کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی است که مکالمات متنی تولید می‌کند. در واقع هر سوالی از آن بپرسید، چت جی‌پی‌تی بسیار طبیعی و همچون یک انسان برایتان یک متن آماده می‌کند و تحویل می‌دهد.
هوش مصنوعی حالا فضای کسب‌وکارها، دولت‌ها و جوامع را متحول کرده و امسال جهشی بزرگی به سمت جلو داشته است. ظهور چت‌بات چت جی‌پی‌تی و رقابت بر سر آن در میان شرکت‌های بزرگ فناوری برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی مولد، به یک بحث عمومی در مورد بهترین نحوه مدیریت مخاطرات و چالش‌های این فناوری جدید منجر شده است.
موفقیت بلند مدت این چهار مورد به چیزی بیش از قدرت محاسباتی بستگی دارد. ربات های انسان نما در صورتی که هزینه‌ های تولید و نگهداری شان بیش تر از مزایای آن‌ ها باشد احتمالا جذابیتی کسب نخواهند کرد. وکلای هوش مصنوعی و دستیاران چت بات ممکن است کارایی قابل توجهی داشته باشند. با این وجود، اگر تصمیم گیری آن ها با "قطب نمای اخلاقی" جامعه یا قوانین با استفاده از آن سازگار نباشد ممکن است مورد پذیرش از سوی جامعه قرار نگیرد.
«چت جی‌پی‌تی» تنها یکی از برنامه‌های مجهز به هوش مصنوعی است که می‌تواند برای انجام تحقیقات آکادمیک یا تقلید مکالمات با دانشگاهیان مشهور مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه برخی دیگر از نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط مشتاق بلال انتخاب شده و به تقویت مطالعات شما کمک می‌کند، معرفی می‌شوند.
محققان می‌نویسند: مشاهدات این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه چت جی‌پی‌تی به جای اینکه بتواند واقعا بامزه باشد، یک الگوی شوخی خاص را یاد گرفته است.
«استیون ای. شوارتز»، وکیل طرف شاکی در این پرونده اذعان کرده که از چت‌بات شرکت OpenAI برای تحقیقات خود استفاده کرده است. او می‌گوید ChatGPT در پاسخ به این سؤال که آیا این پرونده‌ها واقعی هستند یا خیر، پاسخ مثبت داده، اما از ارائه منبع طفره رفته و صرفاً مدعی شده است که این پرونده‌ها در پایگاه Westlaw و LexisNexis در دسترس هستند.
چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) یک نمونه از هوش مصنوعی است که به سوالات همه در تمام زمینه‌ها پاسخ می‌دهد. حالا این هوش مصنوعی بهترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان را انتخاب کرده.
چت‌جی‌پی‌تی به‌عنوان برنامه‌ای که می‌تواند مهر پایانی بر موتور‌های جست‌وجو بزند، مورد استقبال فزاینده‌ای قرار گرفته است، اما ما باید مراقب باشیم که بیش از حد به یک ماشین اعتماد نکنیم
با توجه به چت‌هایی که با ایرانیان داشته‌ام، دغدغه‌های اجتماعی آنان شامل مسائلی مانند بیکاری، فساد، بحران مسکن، نابرابری اجتماعی، نارضایتی از سیاست‌های دولت، محدودیت‌های اجتماعی و فرهنگی، تحریم‌ها و تاثیر آن بر زندگی مردم، آموزش و پرورش و حقوق زنان بوده است.
در اوایل سال جاری، مایکروسافت که ۱۰ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است، نشان داد که محققان از چت جی‌پی‌تی برای کنترل ربات‌ها استفاده می‌کنند. ربات‌ها به دستورات زبانی ساده پاسخ می‌دادند.
این ربات که ایو (EVE) نام دارد می‌تواند اشیاء را بردارد و جعبه‌ها را بسته و باز کند و برای کار در کنار انسان‌ها طراحی شده است.
این ربات که ایو (EVE) نام دارد می‌تواند اشیاء را بردارد و جعبه‌ها را بسته و باز کند و برای کار در کنار انسان‌ها طراحی شده است.
حمیدرضا قدمنان، مدیر عامل آرمان رایان شریف در نشست با رییس جمهور گفت: دستیار صوتی یک محصول راهبردی در حوزه هوش مصنوعی است و طبق تحقیقات صورت گرفته، زمین آینده فضای مجازی خواهد بود و با این محصول یک سونامی در فضای مجازی در چند سال آینده رخ خواهد داد. با فناوری های جدید می توان بسیاری از سوالات کاربران را حتی در حوزه های دینی پاسخ گفت. دستیار صوتی که شرکت های بزرگ در دست طراحی دارند، در چند سال آینده به مونس و همدم ایرانیان خواهد شد. از هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی درباره شب قدر مکاتبه کردم.
ساندار پیچای درباره اینکه آیا به نظرش گوگل فرصت اول بودن در حوزه چت‌ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را از دست داده گفت: «در طول تاریخچه کاری ما بسیاری از زمینه‌ها وجود داشته که ما در آن اولین نفری نبوده‌ایم که چیزی به بازار عرضه کرده‌ایم. ما اولین موتور جستجو را توسعه ندادیم. ما اولین مرورگر یا اولین ایمیل یا اولین محصول نقشه‌برداری را توسعه ندادیم. مواقعی وجود دارد که اولین بودن اهمیت زیادی دارد، اما یک یه وقت‌هایی هم هست که مهم نیست.»
بسیاری از دانشمندان بر این باورند که پیشرفت‌های سریع در هوش مصنوعی، که چت جی‌پی‌تی پیشرو آن است، عصر طلایی جدیدی را برای فناوری آغاز خواهد کرد.
به دنبال ممنوعیت چت جی‌پی‌تی در ایتالیا، حالا این احتمال وجود دارد که چنین اقدامی در آلمان نیز صورت بگیرد.
با محدود شدن دسترسی به «چت جی‌پی‌تی» در ایتالیا کاربران اینترنت در این کشور در به در دنبال فیلترشکن می‌گردند و جستجوی کلمه «VPN» رشدی باورنکردنی داشته است.
چت جی پی تی یک ابزار قدرتمند است و مزایای بالقوه هوش مصنوعی هنوز به طور کامل شناخته نشده است. با این وجود، این خطر اساسی وجود دارد که میراث چنین فناوری‌ای نه بیکاری بیش‌تر بلکه گسترش مزخرفات باشد.
اوپن‌ای‌آی، شرکت سازنده برنامه مشهور چت‌جی‌پی‌تی که بر اساس مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی، از مقاله علمی و ادبی گرفته تا شعر و کد‌های محاسباتی تولید می‌کند، از نسخه جدید این برنامه رونمایی کرد.
روبات «ChatGPT»، به تازگی و در خلال برخی گفتگو‌های خود با کاربران، تاریک‌ترین آرزوی خود را که به راه انداختن تخریب در اینترنت است، آشکار کرده است.
چت جی‌پی‌تی پدیده‌ای است که کارشناسان معتقدند تمام ابعاد زندگی ما را تغییر خواهد داد.
چت جی‌پی‌تی می‌تواند به عنوان دستیار نوشتن و شریک فکری استفاده شود. بدین صورت که یک متن اولیه مقاله، سخنرانی و نامه از چت‌جی‌پی‌تی خواسته و دریافت شود و سپس از سوی فرد کارشناس اصلاح شود و بهبود و ارتقاء یابد.
ابزار‌های جدید هوش مصنوعی (AI) مانند چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) معلمان و اساتید دانشگاه را نسبت به کاهش کارآیی شیوه‌های رایج آموزش نگران کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ