چت‌جی‌پی‌تی به‌عنوان برنامه‌ای که می‌تواند مهر پایانی بر موتور‌های جست‌وجو بزند، مورد استقبال فزاینده‌ای قرار گرفته است، اما ما باید مراقب باشیم که بیش از حد به یک ماشین اعتماد نکنیم
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک شرکت چینی یک دوچرخه برقی با نام Urtopia معرفی کرده است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. در این محصول از دستیار هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی استفاده شده که با دستیار صوتی به فردی که سوار دوچرخه است، خدمات می‌دهد. در Urtopia کاربر با فشار دکمه‌ای دستیار صوتی #چت‌جی‌پی‌تی را وارد مدار می‌کند. با فعال‌شدن این سیستم هوشمند، کاربر با دستیار صوتی شروع به گفتگو می‌کند و این دستیار صوتی به‌صورت هوشمند توان راهنمایی کاربر دوچرخه را دارد و به سؤال‌های او جواب می‌دهد. هنوز قیمت و زمان عرضه این محصول به بازار معرفی نشده است.
محققان می‌نویسند: مشاهدات این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه چت جی‌پی‌تی به جای اینکه بتواند واقعا بامزه باشد، یک الگوی شوخی خاص را یاد گرفته است.
«استیون ای. شوارتز»، وکیل طرف شاکی در این پرونده اذعان کرده که از چت‌بات شرکت OpenAI برای تحقیقات خود استفاده کرده است. او می‌گوید ChatGPT در پاسخ به این سؤال که آیا این پرونده‌ها واقعی هستند یا خیر، پاسخ مثبت داده، اما از ارائه منبع طفره رفته و صرفاً مدعی شده است که این پرونده‌ها در پایگاه Westlaw و LexisNexis در دسترس هستند.
چت‌بات بارد گوگل، رقیب چت‌بات متنی به نام "چت‌جی‌پی‌تی" محصول شرکت نو‌آفرین "اوپن‌ای‌آی" محسوب می‌شود که در کنار محبوبیت روزافزون خود به بحث‌ها و مناقشات حقوقی نیز دامن زده بود.
مایکروسافت که از اوپن‌ای آی پشتیبانی می‌کند، چت‌جی‌پی‌تی را ماه گذشته و پس از آن که آژانس حفاظت از داده‌های ایتالیا، تحقیقاتی را در مورد نقض مشکوک قوانین حریم خصوصی توسط این فناوری آغاز کرد، آفلاین کرد.
در اوایل سال جاری، مایکروسافت که ۱۰ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است، نشان داد که محققان از چت جی‌پی‌تی برای کنترل ربات‌ها استفاده می‌کنند. ربات‌ها به دستورات زبانی ساده پاسخ می‌دادند.
داود دومیری گنجی می‌گوید: معلوم است آنچه گفتم این نرم افزار ساده‌ای که در دبیرستان‌ها آموزش می‌دهند نیست. یک ورژن حرفه‌ای از پایتون است. شما در هوش مصنوعی همین چت جی پی تی سرچ بدهید آی‌پایتون ببینید چه دیتا‌هایی درباره این شبکه جهانی بدست می‌آورید. ببینید در نیچر چه مقاله‌ای چاپ کرده است. ببینید این شبکه جهانی چه پیش‌بینی‌هایی داشته است.
«امکا» ربات استارت‌آپ «Engineered Arts» که در آن تکنولوژی مشابه «چت‌جی‌پی‌تی» به‌کار رفته به کمک ۱۷ موتور در سرش، مهارت‌های زبانی و لهجه‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد و قبل از پاسخ گفتن، مانند انسان‌ها کمی فکر می‌کند.
اوپن‌ای‌آی، شرکت سازنده برنامه مشهور چت‌جی‌پی‌تی که بر اساس مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی، از مقاله علمی و ادبی گرفته تا شعر و کد‌های محاسباتی تولید می‌کند، از نسخه جدید این برنامه رونمایی کرد.
روبات «ChatGPT»، به تازگی و در خلال برخی گفتگو‌های خود با کاربران، تاریک‌ترین آرزوی خود را که به راه انداختن تخریب در اینترنت است، آشکار کرده است.
چت جی‌پی‌تی می‌تواند به عنوان دستیار نوشتن و شریک فکری استفاده شود. بدین صورت که یک متن اولیه مقاله، سخنرانی و نامه از چت‌جی‌پی‌تی خواسته و دریافت شود و سپس از سوی فرد کارشناس اصلاح شود و بهبود و ارتقاء یابد.
ابزار‌های جدید هوش مصنوعی (AI) مانند چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) معلمان و اساتید دانشگاه را نسبت به کاهش کارآیی شیوه‌های رایج آموزش نگران کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ