نمایندگان مجلس در هفته جاری ضمن بررسی سوال از وزیر اقتصاد، طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را مورد بررسی قرار می‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شاخص‌های بورس به قبل از سال ۱۴۰۱ بازگشته است و امروز نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد برگزار می‌شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فردا جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برای بررسی علل نوسانات و شرایط اخیر بازار سرمایه برگزار می‌شود.
در ادوار مختلف مجلس تجارب گوناگونی از اختلافات دولت و مجلس را شاهد بودیم؛ مجلس اول که رای به عدم کفایت رئیس‌جمهور در آن داده شد، مجلس‌های بعدی که یک‌جا بر سر پرونده‌های اقتصادی، یک‌جا برای تصمیمات درمورد طرح‌های حمایتی، یک‌جا به دلیل انتصابات و خیلی موارد گوناگون دیگر دست به چنین تصمیماتی زدند. البته در سال پایانی مجالس معمولا اختلافات مجلس و دولت به حد اعلا می‌رسد.
راهکارهای اجرای فرمان مقام معظم رهبری برای کاهش تصدی‌گری بخش‌های دولتی در اقتصاد کشور با حضور وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می‌شود.
وزرای امور اقتصادی و دارایی، نیرو، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش جوانان و جهاد کشاورزی این هفته به کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی می‌روند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این کمیسیون فردا درباره اقدامات وزارت اقتصاد برای تحقق شعار سال، جلسه مشترکی با وزیر اقتصاد در محل این وزارتخانه خواهد داشت.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ‏به همراه وزیر اقتصاد برای انجام پنجمین کمیسیون مشترک راهی بغداد هستیم.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال افزایش بهای ارز و سکه و تحولات بازار، امروز شنبه جلسه‌ای غیرعلنی تشکیل دادند. در این جلسه، مخبر معاون اول رییس جمهور، خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رئیس کل بانک مرکزی حضور پیدا کردند و پس از پایان این جلسه، نمایندگان وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ شدند.
نادری گفت: مقرر شد در نشست فردای مجلس که با وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی و احتمالاً معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شود، به بررسی دقیق تحولات اخیر اقتصادی پرداخته شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات: اگر وزرای ناکارآمد را حذف کنیم امیدواری مردم به بهبود شرایط بیشتر می‌شود و شرایط برای بر سرکار آمدن نیرو‌های توانمند ایجاد خواهد شد.
نماینده مردم بابلسر در مجلس، گفت: با توجه به گرانی قیمت ارز، بی ارزش شدن پول ملی و تورم بالای ۵۰ درصد باید استیضاح وزیر اقتصاد در دستورکار مجلس قرار گیرد.
علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی نیز در سخنانی در جلسه امروز مجلس تاکید کرد: نرخ سود بانکی یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در بازار ارز است که در تمام کشور‌های دنیا به عنوان یک سیاست پولی برای مدیریت بازار ارز از آن استفاده می‌شود.
وزرای نفت، نیرو، جهادکشاورزی، صنعت و معدن، فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور اقتصادی و دارایی برای ارایه گزارش عملکرد و نیز پاسخگویی به سوالات نمایندگان این هفته در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند.
وزیر نیرو جهت پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کمیسیون انرژی خواهد رفت.
اخیرا در گزارشی به موضوع مهمی به نام بنگاه داری بانک‌ها و تعلل این بانک‌ها در روند پرداخت تسهیلات به امر تولید پرداختیم. پس از این گزارش، وزیر اقتصاد روز گذشته در نشست علنی مجلس شورای اسلامی به این مساله واکنش نشان داد و برای مدیران این بانک‌ها خط و نشان کشید. حال باید دید این وعده خاندوزی محقق می‌شود یا خیر؟
گمانه‌زنی در خصوص تعیین تکلیف اجرای بخشی از قانون بودجه مبنی بر جبران زیان رفاه مصرف‌کننده برای کالا‌های اساسی از طریق کالابرگ الکترونیکی، پس از ماه‌ها وعده از سوی مسئولان، حالا به مرحله آزمایشی در استان هرمزگان رسیده است و به نظر می‌رسد، یارانه نقدی مردم این استان به زودی تبدیل به کالابرگ شود.
گمانه زنی در خصوص تعیین تکلیف اجرای بخشی از قانون بودجه مبنی بر جبران زیان رفاه مصرف‌کننده برای کالا‌های اساسی از طریق کالابرگ الکترونیکی، پس از ماه‌ها وعده از سوی مسئولان، حالا به مرحله آزمایشی در استان هرمزگان رسیده است و به نظر می‌رسد یارانه نقدی مردم این استان به زودی تبدیل به کالابرگ شود.
وزرای آموزش و پرورش، اقتصاد، امور خارجه، اطلاعات و جهاد کشاورزی به منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسات هفته جاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند.
وزرای آموزش و پرورش، اقتصاد، امور خارجه، اطلاعات و جهاد کشاورزی به منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسات هفته جاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند.
خاندوزی درباره تذکر روز گذشته رئیس مجلس به او درباره تبصره هجده و استفاده از لفظ خستگی و رودربایستی برای وی گفت: البته بنده دغدغه رئیس مجلس را در خصوص تسهیلات اشتغالزایی درک می‌کنم، اما بیش از یک سال است که آقایانی که اهل خستگی و رودربایسی بودند، رفته‌اند.
وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم با تصویب مجلس و با توجه به دوفوریتی بودن لایحه، در شورای نگهبان هم تأیید شود و در یکی دو هفته آینده اجرایی شود.
مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری جلسه علنی دارد که در اولین روز، وزیر نفت برای پاسخ به سوال نماینده شازند راهی بهارستان می‌شود.
بر اساس دستور وزیر اقتصاد کمیته‌ای متشکل از این وزارتخانه، سازمان برنامه، بانک‌ها، نمایندگان مجلس و کارآفرینان به منظور الحاق پیشنهاد آنها به لایحه بودجه ۱۴۰۲ تشکیل می‌شود.
نماینده مردم بندرعباس گفت: اگر مردم به اجبار بایستی از خودرو‌های بی کیفیت که منجر به مرگ و قطع عضو آنان می‌شود استفاده می‌کنند چه کسی مقصر است؟ وزیر صمت چه پاسخی دارد؟ این‌ها همه زمینه‌های فساد اقتصادی در کشور شده است که منجر به این نابسامانی‌ها می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ