رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شاخص‌های بورس به قبل از سال ۱۴۰۱ بازگشته است و امروز نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد برگزار می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هرچند روز سه شنبه معاملاتی شاخص‌های بازار با افت کار خود را به پایان رساند در روز چهارشنبه بازار به احتمال بالایی وضعیت مساعدتری را نسبت به روز گذشته پشت سر بگذارد.
قیمت جهانی نفت بر شاخص‌های بورس معتبر دنیا مخصوصا بورس ایران که درآمد حاصل از فروش نفت، نقش پر رنگ تری در اقتصاد ایران دارد، حائز اهمیت است. با افزایش قیمت نفت سهام کدام شرکت های بورسی تغییر خواهد کرد؟
بازار سرمایه کشور در رقابت با سایر بازارهای موازی در دو سال‌و‌نیم گذشته بدترین عملکرد ممکن را از خود برجای گذاشت و به لحاظ کسب بازدهی از اغلب بازارهای رقیب باخت. نقشه‌‌‌‌‌‌خوانی مسیر بازار سرمایه در سال‌۱۴۰۲ توام با درنظر گرفتن گذشته‌‌‌‌‌‌نگر شاخص‌های سهامی از نگاه کارشناسان بورسی حاکی از این است که احتمالا در سال‌جاری (با احتساب وضعیت کنونی تورم و نرخ دلار) شاهد نه‌تنها جبران عقب‌‌‌‌‌‌ماندگی بخش مولد اقتصاد کشور باشیم بلکه افزایش سودآوری صنایع و بنگاه‌های سهامی در این مقطع زمانی هم موضوعی است که دور از ذهن نخواهد بود، اما آیا بورس می‌تواند در سال‌جاری در رقابت با سایر بازارهای مالی پیروز شود و اساسا ۱۴۰۲ می‌تواند سال ‌بورس شود؟ آنچه از جریان دادوستد‌‌‌‌‌‌های تالار شیشه‌ای سعادت‌آباد استنباط می‌شود این است که اکنون فضا برای افزایش سطوح قیمت سهام فراهم است.
اتفاقات روز‌های اخیر که بعد از اخبار توافق ایران و عربستان در بازار سرمایه رخ داد، حداقل از نظر من به عنوان کارشناس این حوزه، دور از انتظار بود و اصلا طبیعی نبود. زیرا به هیچ عنوان به دلیل عوامل بنیادین این افت شاخص‌ها رخ نداد و عملا یک رویه هیجانی بود
دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری از ایجاد بازار اختصاصی بورس برای دانش‌بنیان‌ها خبر داد و گفت: در این بازار تابلو، شاخص و هیات پذیرش اختصاصی تعریف شده است.
جهش مجدد شاخص‌های سهامی اگرچه منجر به ورود پول حقیقی به این بازار شده است اما با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر روند معاملات در بورس تهران به‌کرات تحت تاثیر دستورالعمل‌های مختلف شورای رقابت مبنی بر عرضه خودرو در بورس کالا دستخوش تغییرات جدی شده است، جو روانی موجود در بازار با یک نااطمینانی جدی در این بخش مواجه است؛ به طوری که اعمال تغییرات ناگهانی در اجرای دستورالعمل‌های مرتبط با این موضوع می‌تواند مجددا در قالب نوسانات منفی در معاملات سهامی خودنمایی کند.
در معاملات امروز شاخص کل بورس تهران از نیمه کانال ۱.۵ میلیونی پائین آمد. شاخص‌های فرابورس نیز نزول کردند. فردا بازار به کدام سمت خواهد رفت؟ در این گزارش به پیش بینی بورس فردا با مهشید داداش زاده، کارشناس بازار سرمایه خواهیم پرداخت.
رئیس سازمان بورس از معرفی سه شاخص جدید در فرابورس خبر داد و گفت: به دلیل تمرکز و ناهمگن بودن ارزش بازار ناشران حاضر در فرابورس، نیاز دسترسی به شاخص‌ از جنس شاخص‌های هم وزن وجود داشت.
شاخص‌های سهامی در نخستین روز معاملاتی بهمن ماه فروریختند؛ هرچند تا پیش از این دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای در چند قدمی عبور از سقف ۲۸‌ماهه خود یعنی زمانی‌که شاخص‌کل در محدوده کانال ۷/ ۱‌میلیون‌ واحدی قرار داشت، دچار تعلل شده‌بود، اما در نهایت چرخش مسیر نقدینگی در جریان دادوستدهای بورس تهران و فرابورس ایران موجب شد تا معامله‌گران شاهد روزی منفی در بازار سهام کشور باشند و همچنان رویای ورود به این کانال در اذهان بورس‌‌‌‌‌‌‌بازان باقی‌بماند. نشانه رفتن نوک پیکان غربی‌‌‌‌‌‌‌ها به بخش‌های مختلف ارز‌‌‌‌‌‌‌آور ایران در حقیقت موضوعی است که می‌تواند عدم‌قطعیت‌ها در اقتصاد سیاسی کشور را تشدید کند.
شاخص‌های عمده سهام آسیا و اقیانوسیه پس از رشد وال استریت، افزایش یافتند زیرا جدیدترین داده‌ها در ایالات‌متحده امیدواری‌ها را دوباره تقویت کرد که سیاست‌های پولی فدرال رزرو کارآمد است و می‌تواند منجر به کاهش بیشتر سرعت افزایش نرخ بهره شود.
در نخستین روز معاملاتی بورس آمریکا، شاهد منفی شدن شاخص‌های اصلی سهام در این بازار بودیم.
تاکنون نتایج عرضه خودرو در بورس کالا مثبت بوده است/ افزایش قیمت خودرو در مقطع فعلی ربطی به خودروسازان ندارد/ تحولات در شاخص‌های کلان اقتصادی کشور موجب افزایش قیمت‌های ناگهانی شده است
روز یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ بعد از ۱۱ روز سبزپوشی، شاخص‌ها سرانجام قرمزپوش شدند. در روز قرمزپوشی شاخص ها‌ترین‌های بورس کدام نماد‌ها بودند؟
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز با کاهش بیش از ۱۰ هزار واحدی همراه شد و با کاهش ۰.۸۴ درصدی به محدوده ۱.۲۶۷ نزول کرد. در صورتی که امروز هم شاخص کل به روند نزولی خود ادامه دهد احتمالا شاهد یکی از بدترین هفته‌های بورسی طی یک سال گذشته خواهیم بود. آیا امروز هم شاهد ریزش سنگین شاخص‌های بورس خواهیم بود؟
شاخص‌های اصلی وال استریت به شدت کاهش یافت که علتش احتمال افزایش رکود جهانی در سال اینده است.
امروز یکشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱، تالار شیشه‌ای شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵۴۸ واحدی، به رقم ۳۲۱ هزار و ۳۳۵ واحد رسید.
تفاوت ارتفاع ۹۰۰ متری میان شمال و جنوب پایتخت، می‌تواند تهران را به شهر چند اقلیمی تبدیل کند. به‌گفته استاد گیاه‌شناسی دانشکده زیست‌شناسی دانشگاه تهران، تغییر اقلیم یک مسئله جهانی است: «تغییر اقلیم مختص تهران نیست و یک تغییر اقلیم جهانی در حال صورت گرفتن است. منتها براساس داده‌ها، در خاورمیانه و به‌طور مشخص تأثیرات ناشی از تغییر اقلیم تقریبا ۲ برابر خیلی از مناطق دیگر است. اگر در دنیا تغییر اقلیم یک درجه‌ای را تجربه کرده‌ایم، در خاورمیانه ۲ درجه است و متأسفانه به درجه خطر رسیده‌ایم.»
سخنگوی وزارت خارجه چین بر پایبندی طرف‌های برجام به ادامه روند گفت‌وگوها تآکید کرد و گفت که آمریکا باید به خواسته‌های مشروع و منطقی ایران پاسخ دهد.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه از اعطای هفتمین جایزه اجلاس سالیانه حقوق بشر اسلامی به شیرین ابوعاقله و دکتر مندلا ماندلا خبر داد.
عضو شورای شهر تهران گفت: قرار بر این بود تا شهرداری تهران اداره کل ایثارگران را از اداره کل رفاه خارج کند، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.
رئیس شورای شهر تهران گفت: مبلغ بودجه اربعین امسال باید در کمیسیون در خصوص این موضوع بحث شود و هنوز رقم مشخص نیست.
فصل جدید لیگ برتر و لیگ دسته یک تفنگ و تپانچه بانوان از پنجشنبه، ۱۳ مرداد ماه آغاز می‌شود.
واحدهای دو صندوق دولتی دارایکم و پالایشی یکم سال گذشته توسط دولت به مردم و سهامداران واگذار شد. این دو صندوق عملکرد چندان خوبی را در یک سال گذشته نداشته اند. روند این دو نماد چگونه خواهد بود؟
لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس برنامه دولت، عرضه کل زنجیره تولید فولاد در بورس کالا در اولویت برنامه ها برای ساماندهی بازار فولاد کشور قرار دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ