معاون وزیر راه و شهرسازی درباره روند به چرخه پروازی برگشتن هواپیما‌ها توضیح داد: پیش از تعطیلات نوروزی، دوره‌های چک سنگین هواپیماست و بخش فنی ایرلاین‌ها تلاش کردند هواپیما‌ها را به نوروزی برسانند و این اتفاق هم افتاد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک منبع آگاه در مورد این حادثه توضیح می‌دهد که «بعد از سقوط و آتش‌سوزی هواپیمای آموزشی، ماشین آتش‌نشانی برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام می‌شود، اما چند کیلومتر مانده به محل حادثه به دلایلی نامشخص واژگون می‌شود.»
ارتش سودان از کشته شدن شماری از افراد از جمله چند نظامی در پی سقوط یک هواپیمای غیرنظامی در شرق این کشور خبر می دهد.
چند روز پیش خبری دیدم که کسی سوار هواپیمای تبریز به تهران شده بود و از پذیرایی عالی آن تعجب کرده و وقتی جویای ماجرا می‌شود، می‌گویند همراهان آقای رییس دولت در این هواپیما هستند، لذا از همه به صورت ویژه پذیرایی شده است... این دولت محرومان است، وای به آنکه دولت برخورداران می‌بود؟!
وزارت دفاع تایوان مدعی شد که طی ساعات گذشته هم چند هواپیما و کشتی را در اطراف این جزیره رصد کرده است.
خبرگزاری تایمز آف عمان گزارش داد که شرکت هواپیمایی سلام ایر این کشور از چند روز دیگر پرواز مستقیم به فرودگاه بین‌المللی شیراز را آغاز خواهد کرد.
چند روزی از استخدام نصیری در نیروی هوایی ارتش نگذشته بود که دوستش محمد باقر در ۶۱ سالگی بازنشسته شد و او وظایفش را به عهده گرفت. نصیری که در ارتش رتبه اداری‌اش ستوان یکم است، متاهل است و یک دختر ۸ساله دارد؛ «دخترم هروقت هواپیمایی را در آسمان می‌بیند می‌گوید هواپیمای بابا آمد».
F-۱۶ یک جنگنده نسل چهارمی و دومین جنگنده پیشرفته‌ای است که توسط غرب به کار گرفته می‌شود. این جنگنده که با نام‌های Fighting Falcon به معنای شاهین جنگجو یا Viper به معنای افعی نیز شناخته می‌شود، یک هواپیمای جنگی چند منظوره است که یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین جنگنده‌ها در تاریخ هوانوردی نظامی بوده و تاکنون نزدیک به ۴،۵۰۰ فروند از آن تولید شده است. برد جنگنده تک سرنشینه F-۱۶ بیش از ۴،۱۰۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی آن ۵۸،۰۰۰ پا اعلام شده است.
امیر سرتیپ امیر رستگاری گفت: چند وقت پیش یک هواپیمای دشمن در مرز‌های FIR (مرز هوایی) ما حرکت و شروع به انتشار امواج برای جمع‌آوری اطلاعات کرد، ما این هواپیما را مختل کردیم.
یک هواپیمای مسافربری روسی چند ثانیه بعد از بلند شدن از روی زمین با جدا شدن یکی از چرخ‌ها باعث ترس مسافرین شد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پدافند ارتش این کشور در شبانه‌روز گذشته چند هواپیمای ارتش اوکراین را سرنگون کرده است.
هر چند این سایه‌ها را می‌توان به آسیب‌های ناشی از حمله ربط داد اما به باور برخی ممکن است این لکه‌ها نتیجه‌ خطای دید بر اثر وجود برف روی بدنه هواپیما باشد.
این پرنده پیشرفته با قابلیت‌های بی‌نظیر صد‌ها میلیون دلار ارزش دارد و از کارآمدترین سلاح‌های عرصه نبرد‌های مدرن است. هواپیمای کنترل و هشدار زودهنگام یا همان آواکس در نبرد‌های امروزی نقش مهمی برعهده دارد و بریف آ ۵۰ یکی از پرنده‌های مشهور دنیا در این عرصه است.
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه دنیای آینده در حوزه هوایی حرف‌های دیگری را هم برای گفتن دارد، تاکید کرد: در حوزه هواپیمای الکتریکی چند نمونه کار را آغاز کردیم و ظرف سال آینده آزمایش یک یا دو نمونه را آغاز می‌کنیم. البته پهپاد‌های الکتریکی ما به بلوغ کامل رسیده‌اند، ولی هواپیما‌های با سرنشین الکتریکی به برنامه‌های توسعه‌ای نیاز دارند.
خوشبختانه چند پزشک و پرستار در میان مسافران هواپیما وجود داشت و آن ها توانستند به انجام این زایمان ناگهانی کمک کنند.
در پی سقوط یک هواپیمای مسافربری در تانزانیا، چند مسافر آن جان خود را از دست دادند.
منابع آمریکایی اعلام کردند که در برخورد دو هواپیمای سبک در ایالت کلرادو سه نفر جان خود را از دست دادند.
سال گذشته جهان با دیدن صحنه‌های آشوب و بی‌نظمی در جریان فرار شهروندان افغانستان از طریق فرودگاه کابل پس از روی کار آمدن طالبان حیرت‌زده شد. حتی چند نفر از این عده به هواپیماهای ارتش آمریکا آویزان شدند و پس از بلند شدن هواپیما جان‌شان را از دست دادند. یاما بارز از بخش بی‌بی‌سی پشتو به دیدار خانواده یکی از کشته‌شدگان در حومه کابل رفته است. آنها خواهان برقراری عدالت‌ هستند و می‌گویند به راحتی می‌شد جلوی این سانحه را گرفت.
با توجه به افزایش بی‌سابقه حضور زائران مراسم پیاده‌روی اربعین در کربلا و نجف و دمای بسیار بالا در عراق، با تصمیم جمهوری اسلامی ایران قرار شد چند محموله مواد غذایی جهت توزیع میان زوار به نجف ارسال شود.
دادستان تهران گفت: با توجه به تاخیر پروازهای روز گذشته از تهران به مقصد چند شهر، مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان جهت اخذ توضیح به دادستانی تهران احضار شد.
دادستان تهران گفت: با توجه به تاخیر پروازهای روز گذشته از تهران به مقصد چند شهر، مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان جهت اخذ توضیح به دادستانی تهران احضار شد.
بالاخره پس از ماه‌ها انتظار و وقفه به دلیل نقص در پرونده و تکمیل نظریه کارشناسی، پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی در شرف بررسی مجدد ظرف چند روز آینده در دادگاه است.
به گفته سازمان تنظیم کننده هوانوردی غیرنظامی ایالات متحده، ۲ سرنشین در یک هواپیمای سسنا ۳۴۰ و یک نفر دیگر در یک هواپیمای سسنا ۱۵۲ حضور داشتند.
فرود این هواپیما در شرایطی روی داد که گردشگران حاضر در ساحل از نزدیک شدن زیاد هواپیما به سطح زمین شوکه شده‌ بودند.
ازدواج مالباخته با کلاهبردار!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ