این پرنده پیشرفته با قابلیت‌های بی‌نظیر صد‌ها میلیون دلار ارزش دارد و از کارآمدترین سلاح‌های عرصه نبرد‌های مدرن است. هواپیمای کنترل و هشدار زودهنگام یا همان آواکس در نبرد‌های امروزی نقش مهمی برعهده دارد و بریف آ ۵۰ یکی از پرنده‌های مشهور دنیا در این عرصه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ویدئو زیر رقابت آمریکا و اروپا برای ساخت سریعترین هواپیمای مسافربری جهان را ببینید.
بوئینگ سی-۱۷ گلوبمستر یک هواپیمای ترابری نظامی بزرگ است که توسط مک دانل داگلاس برای نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) از دهه ۱۹۸۰ تا اوایل دهه ۱۹۹۰ ساخته شد. در این ویدیو فرود هواپیمای سی-۱۷ در بیابان را نشان میدهد. منبع: چندثانیه
در مورد هواپیمای A380، شرکت ایرباس از طراحی‌های متنوعی برای تزئین هواپیما استفاده می‌کند که برخی از آن‌ها شامل طرح‌های هنری، نقوش بومی و نشان‌های هواپیمایی کشورهای خریدار است.
هواپیمای مافوق صوت کنکورد انقلابی را در صنعت هوانوردی به‌وجود آورد اما به دلیل هزینه بالا و همچنین مسائل زیست‌محیطی خیلی زودتر از آنچه که تصورش می‌رفت، بازنشسته شد. پس از کنکورد تلاش‌ها برای ساخت یک جانشین مقرون‌ به‌صرف‌تر همچنان ادامه دارد و طرح‌های مختلفی در این خصوص ارائه شده است.
تصاویری باورنکردنی از ساقط شدن هواپیمای سوخو-25 روسی از کابین خلبانان را ببینید. منبع: آخرین خبر
تصاویری باورنکردنی از ساقط شدن هواپیمای سوخو-25 روسی از کابین خلبانان را ببینید. منبع: آخرین خبر
لاکهید سی-۵ گالاکسی (Lockheed C-۵ Galaxy) یک هواپیمای نظامی حمل بار سنگین است که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده است.
لحظه‌ای وحشتناک از برخورد صاعقه به هواپیمای مسافربری را در این ویدیو مشاهده کنید. منبع: Viral Videos
ویدئویی از طناز فلاحی، خلبان ایرانی که با هواپیمای خود در آسمان شمال کشور پرواز کرد را ببینید./ منبع: خبرآنلاین
نام هواپیمای سلطان عمان "نزوی" است. نزوی اسم شهری در استان الداخلی عمان است. نزوی مرکز مذهبی مذهب اباضی به شمار می‌رود. اکثریت عمان را اباضیان تشکیل می‌دهند. در این ویدئو، لحظه فرود نزوی در فرودگاه مهرآباد تهران را می بینید.
سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت در جلسه استیضاح گفت: هواپیمای اقتصاد تازه تیک آف کرده و از زمین بلند شده اجازه ندهید دوباره به زمین بنشیند.
ایرباس A۳۸۰ هواپیمایی امارات، یک هواپیمای دو طبقه‌ و از بزرگترین هواپیماهای مسافربری محسوب می‌شود. در این ویدئو می‌توانید تصاویری از هواپیمای فوق لوکس ببینید.
جنگنده‌های اماراتی هواپیمای حامل بشار اسد رئیس جمهور سوریه را اسکورت کردند.
فردیناند مارکوس جونیور رئیس جمهور فیلیپین روز سه شنبه در یک رژه نیروی هوایی فیلیپین یک هواپیمای جنگنده FA-۵۰ را هدایت کرد. بلافاصله پس از ورود مارکوس به پایگاه نیروی هوایی کلارک در بامبانگا سوار این جنگنده شد و پرواز کرد.
این هواپیما در اصل یک بوئینگ ۷۴۷ سری ۴۰۰ با اصلاح و تغییر بسیار بوده و به صورت انحصاری برای حمل قطعات هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ به پایگاه مونتاژ بوئینگ طراحی شده است.
یک هواپیمای سعودی حامل کمک‌های امدادی برای قربانیان زلزله ویرانگر روز سه‌شنبه در فرودگاه بین‌المللی حلب فرود آمد که اولین بار از زمان قطع روابط دیپلماتیک ریاض با دمشق در ده سال گذشته محسوب می‌شود.
جابه‌جا کردن هواپیمای توپولوف ۱۳۴ توسط هلیکوپتر میل ۲۶ را در این ویدیو مشاهده می‌کنید.
یکی از جذاب‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین کار‌های هوانوردی، سوختگیری هواپیما‌ها به هنگام پرواز است. این کار علاوه بر نیاز به داشتن تجهیزات مربوطه، مهارت و دقت خلبانان را نیز می‌طلبد.
یک فروند هواپیمای آموزشی در فرخ آباد شهرستان فردیس البرز سقوط کرد و دو سرنشین آن در سلامت کامل هستند.
در سالگرد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی محل این واقعه توسط نیروی هوایی گلباران شد.
ارتش آمریکا اعلام کرد هفته گذشته یک جنگنده چینی در دریای چین جنوبی در فاصله ۳ متری هواپیمای نیروی هوایی آمریکا پرواز کرده و هواپیمای آمریکایی برای جلوگیری از برخورد با جنگنده مجبور شده مانور گریز انجام دهد.
هواپیمای حامل شی‌جین‌پینگ با اسکورت جنگنده‌های سعودی در ریاض به زمین نشست. یک رسانه سعودی خبر داد رئیس‌جمهور چین، فردا با حدود ۳۰ رهبر و امیر عربی به علاوه نمایندگانی از کامبوج، اندونزی، پاکستان، سنگال گفت‌وگو خواهد داشت.
ویدئویی از لحظه هدف قرار گرفتن هواپیمای جنگنده روسیه توسط یک موشک ارتش اوکراین منتشر شده که پس از هدف قرار گرفتن و سقوط، آتش عظیم و شعله ور هواپیما را دربر می‌گیرد.
سال گذشته جهان با دیدن صحنه‌های آشوب و بی‌نظمی در جریان فرار شهروندان افغانستان از طریق فرودگاه کابل پس از روی کار آمدن طالبان حیرت‌زده شد. حتی چند نفر از این عده به هواپیماهای ارتش آمریکا آویزان شدند و پس از بلند شدن هواپیما جان‌شان را از دست دادند. یاما بارز از بخش بی‌بی‌سی پشتو به دیدار خانواده یکی از کشته‌شدگان در حومه کابل رفته است. آنها خواهان برقراری عدالت‌ هستند و می‌گویند به راحتی می‌شد جلوی این سانحه را گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ