منابع عراقی از توافق بغداد و اربیل درباره صادرات نفت اقلیم کردستان عراق خبر دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که تهران و واشنگتن درباره آزادی زندانیان آمریکایی در مقابل آزادسازی شش میلیارد دلار از دارایی های نفتی مسدود شده ایران به توافق رسیده اند.
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: باوجود توافق روسیه برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی، اما فعالیت‌های نفتی در این کشور نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
یک شرکت چینی با توافق دولت صنعا قرار است در زمینه صنایع نفت یمن سرمایه گذاری کند.
اوجی وزیر نفت گفت: در حال حاضر شرکت‌های توانمند روسی در ۷ میدان نفتی ایران سرمایه گذاری و «نواک» معاون نخست وزیر این کشور توافق کرده که در توسعه ۶ میدان نفتی جدید نیز، سرمایه گذاری کنند.
اوجی گفت: اکنون شرکت‌های توانمند روسی در هفت میدان نفتی ایران سرمایه گذاری و آقای نواک معاون نخست وزیر این کشور توافق کرده که در توسعه ۶ میدان نفتی جدید نیز، سرمایه گذاری کنند؛ بنابراین زمینه همکاری بسیار خوبی را با شرکت‌های روسی داریم.
وزیر نفت از امضای یادداشت تفاهم بین ایران و عراق در زمینه توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی خبر داد.
رئیس پارلمان عراق و رئیس اقلیم ، تأکید کردند که تأخیر در اجرای توافق میان اربیل و بغداد در ازسرگیری صادرات نفت اقلیم، آثار منفی بر درآمدهای کشور عراق دارد.
قمصری گفت: نمی‌توان به افزایش سهم فروش نفت ایران در بازارهای بین المللی خوش بین بود، زیرا عربستان به عنوان رقیب ایران است و بعید است سهمی از بازار خود را به ایران بدهد.
چین در مقایسه با دیگر قدرت‌های بزرگ بیشترین وابستگی نفتی و گازی را به خلیج فارس دارد؛ به نحوی که اگر برخوردی در خلیج فارس روی دهد، چین بیشترین ضرر را خواهد کرد.
براساس توافق ۴۱۰ میلیون دلاری که میان ریاض و کی‌یف منعقد شده، عربستان بدون دریافت پول ۳۰۰ میلیون دلار محموله نفتی دراختیار اوکراین قرار می‌دهد و ۱۱۰ میلیون دلار نیز برای مصارف بشردوستانه به این کشور می‌دهد.
پیش از جدایی نفیو از تیم مذاکراتی، تقابل دیدگاه آشکاری بین نفیو و مالی وجود داشت؛ نفیو معتقد بود با این وضعیت که آمریکا چشم خود را روی دور زدن تحریم نفتی ایران بسته است، مذاکرات به جایی نمی‌‌‌رسد. وی معتقد به افزایش فشارها بر تهران با هدف کشاندن ایران به توافق مدنظر آمریکا بود.
پرایس گفت: تمرکز اصلی ما در زمینه اجرای تحریم‌های‌مان روی چین متمرکز است که بزرگ‌ترین مشتری نفتی ایران محسوب می‌شود. ما به طور منظم با چین و دیگر کشو‌ها در ارتباطیم تا آن‌ها را از اقداماتی در رابطه با ایران که ممکن است ناقض تحریم‌های آمریکا باشد، بر حذر داریم. ما اقدامات تحریمی را از قبل اعلام نمی‌کنیم، اما به رصد صادرات نفت ایران و تعامل با شرکای تجاری آن در زمینه احتمال مواجهه با تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهیم.
آمار منابع غربی نشان می دهد صادرات نفت ایران در دو ماه آخر سال ۲۰۲۲، با وجود تحریمهای آمریکا، به رکورد بالای جدیدی صعود کرد و شروع قوی در ابتدای سال ۲۰۲۳ داشته است.
مهاجم نفت آبادان طی یک توافق دوجانبه با مسئولان باشگاه قرارداد خود را فسخ کرد و بازیکن آزاد شد.
توافق امارات و اسرائیل تجارت آزاد و افزایش تجارت غیر نفتی میان دوطرف را نیز شامل می‌شود. البته این تجارت اخیرا شاهد افزایش گسترده به میزان ۱۱۴درصد بود.
در پی توافق انجام شده میان مقامات دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و یونان، کشتی حامل محموله نفتی ایران پس از شش ماه توقف، ساعاتی پیش آب‌های یونان را به مقصد از پیش تعیین شده خود ترک کرد.
رئیس‌جمهوری گفت: گرچه از حدود ۱۰ سال پیش روند سوآپ نفت بین ایران و قزاقستان آغاز شده بود، اما در ادامه به‌دلیل مشکلاتی متوقف شد و اکنون در سفر به این کشور توافق در این باره به دست آمد.
۷۳ عضو شورای عالی دولتی لیبی با امضای بیانیه ای با توافق نفتی دولت این کشور با ترکیه به دلیل مفاد مبهم آن، مخالفت کردند.
نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارات امور خارجه این کشور، دستیابی به توافقات اولیه در زمینه تامین سوخت و غلات به افغانستان را تایید کرد.
توافق‌های اولیه با ازبکستان برای افزایش تجارت فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی انجام و سرفصلی تازه در روابط دو کشور در حوزه انرژی و پتروشیمی در آینده باز شده است.
نفت آبادان در آستانه توافق با وینفرد شفر
معاون امور بین الملل وزیر نفت از صادرات نفت به ازبکستان و توسعه صادرات نفتی ایران در آسیای مرکزی خبر داد.
وزیر نفت گفت: امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس توضیحاتی درباره برنامه‌های وزارت نفت در صورت توافق ارائه کردم.
بر اساس داده‌های جمع آوری شده توسط «بلومبرگ» ایران در حال حاضر حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند. پس از حصول توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ میلادی حدود سه ماه طول به طول انجامید تا ۷۰۰۰۰۰ بشکه در روز به تولید ایران افزوده شده و یک سال به طول انجامید تا به ظرفیت کامل تولید بازگردد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ