آمار منابع غربی نشان می دهد صادرات نفت ایران در دو ماه آخر سال ۲۰۲۲، با وجود تحریمهای آمریکا، به رکورد بالای جدیدی صعود کرد و شروع قوی در ابتدای سال ۲۰۲۳ داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صادرات نفت ایران به چین که تا ۳۲۴ هزار بشکه در روز کاهش یافته بود، در دولت سیزدهم به حدود یک میلیون بشکه در روز رسیده که نشان‌دهنده رشدی ۲۰۰ درصدی در این زمینه است.
طبق آمار منتشره در بولتن آماری سالانه ۲۰۲۳ اوپک، ارزش صادرات نفتی ایران در سال ۲۰۲۲، به ۴۲.۶ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با ارزش صادرات نفتی سه سال گذشته، بالاتر بود.
نخست وزیر عراق گفت که با ایران توافق کردیم که در مقابل نفت از آن کشور گاز وارد کنیم.
ظرفیت پالایشی کشور ما بنا به اعلام مسوولان وزارت نفت، حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز است که به طور میانگین نزدیک به ۲ میلیون بشکه از تولید نفت روزانه ما به مصرف داخلی می‌رسد که در زمان اورهال یا تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها این میزان کمی کاهش می‌یابد؛ بنابراین منطقی نیست که روزی نهایتا ۳ میلیون بشکه تولید کنیم، ۲ میلیون بشکه در داخل مصرف کنیم و حدود ۱.۶ میلیون بشکه هم صادر کنیم. به نظر می‌رسد این عدم تطابق، ناشی از فروش بخشی از نفت فروش نرفته قبلی ایران باشد.
ایران با وجود تحریم‌های آمریکا در حال صادرات بیشترین میزان نفت خام خود از تقریباً ۵ سال گذشته تاکنون است.
نشریه بلومبرگ با استناد به موسسات و کارشناسان انرژی اعلام کرد که میزان صادرات نفت ایران در پنج سال گذشته، یعنی پس از خروج آمریکا از برجام و برگشت مجدد تحریم‌ها به بالاترین حد خود رسیده است.
وزیر نفت با یادآوری اینکه ایران هم‌اکنون دو قرارداد انتقال گاز با نیروگاه‌های بغداد و بصره عراق دارد، گفت: بر اساس توافق دو طرف این دو قرارداد طی پنچ سال آینده تمدید خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در بازدید از جزیره خارک اعلام کرد که با اقدام‌های مؤثر، صادرات نفت در دولت سیزدهم ۲ برابر شده است.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه ایران به رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا، به بالاترین سطح صادرات نفت خود در ۲ سال گذشته دست یافته است گفت: اقتصاد ایران را نمی‌توان منزوی کرد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه ایران به رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا، به بالاترین سطح صادرات نفت خود در ۲ سال گذشته دست یافته است گفت: اقتصاد ایران را نمی‌توان منزوی کرد.
قمصری گفت: نمی‌توان به افزایش سهم فروش نفت ایران در بازارهای بین المللی خوش بین بود، زیرا عربستان به عنوان رقیب ایران است و بعید است سهمی از بازار خود را به ایران بدهد.
وزیر نفت از افزایش صادرات نفت ایران خبر داد و گفت: صادرات نفت نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۸۳ میلیون بشکه افزایش یافته است.
رویترز در گزارشی با استناد به داده‌های شرکت‌های ردیابی صادرات نفت ایران نوشته صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۳ سال اخیر رسیده است.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سومین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران گفت: هم اکنون تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۸۳۸ هزار بشکه در روز رسیده است.
ایران جزو کشورهای پیشرو در حوزه خدمات فنی و مهندسی حوزه انرژی و پالایشی است؛ اخیرا نیز در حاشیه اجلاس شانگهای، ایران و ازبکستان برای بازسازی دو پالایشگاه این کشور به توافق نهایی رسیدند که نشان از اهمیت سیاست پالایشگاه داری فراسرزمینی دارد.
وزیر نفت گفت: صادرات نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی کشورمان بدون هیچ‌گونه مشکلی در حال انجام است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد.
در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این اقدام، شرکت‌های دلال و صوری ایران در امارات، هنگ‌کنگ و هند را نیز هدف قرار داده است.
معاون امور بین الملل وزیر نفت از صادرات نفت به ازبکستان و توسعه صادرات نفتی ایران در آسیای مرکزی خبر داد.
وزیر نفت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با نیجریه برای همکاری در زمینه‌های مختلف گفت: دو کشور ظرفیت‌های زیادی دارند که می‌توانند در آینده از آنها برای گسترش روابط در حوزه انرژی بهره ببرند.
صادرات نفت ایران بالاتر می‌رود
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۴۸ میلیون و ۷۸۸ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۰۴۳ تن از ایشان وخیم است.
وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشت، مقامات آمریکایی مدعی هستند که یک شهروند عراقی، انگلیسی و تعدادی از شرکت‌ها سرگرم فروش نفت ایران هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ