خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: باوجود توافق روسیه برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی، اما فعالیت‌های نفتی در این کشور نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک روزنامه آلمانی گزارش داد که علی‌رغم تحریم‌ها، درآمدهای نفتی و گازی روسیه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
سال گذشته یک روزنامه نگار روس به نام دریا دوگینا در یک خودروی بمب گذاری شده در حومه مسکو ترور شد. نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی مقامات اوکراینی را عامل این ترور معرفی کرد.
اگر اجازه داده می‌شد مسئله برجام که در دولت آقای روحانی به مرحله مناسبی رسیده بود، ادامه پیدا می‌کرد، در طول ۲ سال اخیر شاهد این رفتار‌ها نبودیم که کشور‌های مختلف به امارات درباره جزایر سه گانه امتیاز بدهند. فرصت سوزی‌های متعددی که کردیم و زمان‌هایی به خاطر رفتار‌های یک گروه، با طیف فکری خاص از دست دادیم، ما را به شدت از امتیازاتمان عقب انداخته است. نکته مهم دیگر این است که ما به اندازه کافی اسناد داریم که ثابت کنیم این جزایر متعلق به ایران است و مشخص کنیم که بریتانیا در حق ما خیانت بزرگی کرد و در خصوص بحرین و امارات بدعهدی کرد.
دادگاه هامبورگ اعلام کرد که یک جوان ۳۲ ساله را به دلیل حمایت از روسیه در نبرد با اوکراین به حبس محکوم کرده است.
بررسی مناسبت مسکو- دهلی‌نو حاکی ازآن است که روابط این دوکشور در یکسال اخیر تقویت شده و طبق گزارش‌ها هند روابط خود را با مسکو مستحکم کرده است.
تیم ملی کشتی فرنگی جوانان با یک تیم در جام تختی که مرحله چهارم چرخه داخلی انتخابی تیم ملی در سال 2023 است، شرکت خواهد گرفت.
وزیر دفاع انگلیس می‌گوید که جنگ بین روسیه و اوکراین احتمالا تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت و فروپاشی روسیه حتی در یک لحظه جادویی هم رخ نمی‌دهد.
در خصوص سال ۱۴۰۲ نکته‌ای که الان ذهن من را به خودش مشغول کرده این است که برجام یک مهلت هشت ساله‌ای داشت که در اواسط امسال تمام خواهد شد. شاید برای برخی از مسئولان این یک اتفاق خوشایند باشد. زیرا فکر می‌کنند بعد از آن دیگر در قید و بند و محدودیت‌های امروز نخواهند بود. اما نگرانی من این است که بعد از تمام شدن دوران برجام که به توافق رسیده‌اند، شرایط به سمت سخت‌تر شدن پیش برود. یعنی طرفین مقابل ایران بعد از تمام شدن دوران قانونی برجام به سمت فعال کردن مکانیزم ماشه گام بردارند
ظهر امروز در اولین دیدار فوتسال در تورنمنت بین المللی نوروز، تیم ملی دختران زیر 23 سال ایران با نتیجه 3 بر 1 مغلوب روسیه شد.
یک مقام اطلاعاتی لیتوانی به توان روسیه برای ادامه جنگ اشاره کرد.
یک سال از جنگ در اوکراین گذشته و برخی تحلیل‌گران بر این باورند که این جنگ همچنان ادامه خواهد داشت، چون هیچ کدام از طرف‌ها نه آن‌چنان ضعیف هستند که مصالحه کنند و نه آن‌چنان قوی که پیروز شوند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین بیش از هزار شرکت خارجی فعالیت خود در روسیه را متوقف کردند.
معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که این کشور ۸۰ سال بعد از پیروزی در نبرد استالینگراد، یک بار دیگر با «امپراطوری متشکل از انواع و اقسام دشمنان» مواجه شده است.
پوتین در یک سال جنجال خودساخته چه آموخته است؟ او هنوز بر این باور است که وضعیت فعلی تقصیر طرف مقابل است. او روز سه شنبه خطاب به مردم روسیه مدعی شد: "این آنان بودند که جنگ را آغاز کردند". به عبارت دیگر، پوتین هنوز درسی از یک سال جنگ اوکراین نیاموخته است.
یک سال از جنگ روسیه علیه اوکراین می‌گذرد و این نزاع باعث بروز تغییرات عمیقی در اروپا شده است. تلفات ده‌ها هزار نفر بوده و کماکان در حال افزایش است میلیون‌ها اوکراینی پناهنده شده و روسیه مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است. روسیه اکنون زیرساخت‌های غیرنظامی حیاتی را هدف قرار می‌دهد که خود مصداق جنایت جنگی است.
اتحادیه اروپا اعلام کرد با توجه به ادامه جنگ در اوکراین و اشغال برخی سرزمین های آن از سوی روسیه، تحریم های بروکسل علیه مسکو تا یک سال دیگر تمدید شد.
تحلیلگران کالای موسسه مالی یوبی‌اس اعلام کردند ممنوعیت اتحادیه اروپا علیه فرآورده‌های نفتی روسیه که از پنجم فوریه اجرایی خواهد شد، ممکن است به کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت روسیه در سال میلادی جاری منتهی شود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور عملکرد دستگاه دیپلماسی روسیه طی یک سال گذشته را به زودی با رسانه ها در میان خواهد گذاشت.
سازمان فضایی روسیه در فوریه سال جاری میلادی یک کپسول خالی سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی می فرستد تا جایگزین کپسول آسیب دیده و غیر ایمنی شود که قرار بود ۳فضانورد را به زمین بازگرداند.
در آخرین روز سال ۲۰۲۲ میلادی یک هتل در کی‌یف پایتخت اوکراین بر اثر حملات هوایی روسیه تخریب شد. شهردار کی‌یف اعلام کرد که در جریان حملات هوایی یک هتل تخریب شده است. تصاویری از لحظه اصابت موشک به این هتل منتشر شده است.
دفتر دادستانی فدرال آلمان پنجشنبه گفت: پلیس فرد مظنون را که یک شهروند آلمانی به نام کارستن ال است، روز چهارشنبه در برلین دستگیر کرد. گفته می‌شود پلیس به همین منظور به آپارتمان و محل کار او و نیز محل کار یک فرد دیگر یورش برده است. دادستان فدرال در بیانیه‌ای اعلام کرد: متهم مظنون به خیانت دولتی است. او در سال ۲۰۲۲ اطلاعاتی را که در جریان کارش به دست آورده بود با یک آژانس اطلاعاتی روسیه به اشتراک گذاشت.
پس از موقعیت طلایی که مقابل دروازه پرتغال از دست رفت، حالا طارمی پس از چهار سال، فرصت جبران آن صحنه را دارد.
چین از تجربه روسیه پس از سال ۱۹۹۱ میلادی درس‌هایی آموخت و آزادسازی اقتصادی خود را با دقت بیشتری دنبال کرد. با این وجود، چین در نهایت نتوانست از پیامد‌های سیاسی سیاست‌های طرفدار بازار اجتناب ورزد و اکنون روسیه را در مسیر خودکامگی همراهی می‌کند دنباله روی‌ای در ادامه الگوی یک قرنی که بازتابی از مسیر تاریخی همسایه اش می‌باشد.
رئیس جمهوری روسیه گفت نخستین هیئت نمایندگی تجاری بزرگ در ماه مه سال ۲۰۲۲ از ایران بازدید کرد که در جریان آن، اعضای هیئت روسی توسعه صنایع به ویژه در عرصه فناوری‌های پیشرفته در موسسات ایرانی را مورد توجه قرار دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ