پیش از جدایی نفیو از تیم مذاکراتی، تقابل دیدگاه آشکاری بین نفیو و مالی وجود داشت؛ نفیو معتقد بود با این وضعیت که آمریکا چشم خود را روی دور زدن تحریم نفتی ایران بسته است، مذاکرات به جایی نمی‌‌‌رسد. وی معتقد به افزایش فشارها بر تهران با هدف کشاندن ایران به توافق مدنظر آمریکا بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای تعرضات سازمان‌یافته شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مسجدالاقصی را در راستای تغییر وضعیت تاریخی قدس و تحمیل سیاست تقسیم زمانی و مکانی توصیف کرد.
سلطانی گفت: به نظر من این سفر نمی‌تواند حتی دستاورد سیاسی خوبی برای کشور داشته باشد. البته باید گفت که سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، دیگر آن کشور‌هایی که ایران به لحاظ سیاسی روی آن‌ها حساب می‌کرد، نیستند. چرا که قبلا کشور‌هایی مانند بولیوی تحت حاکمیت او مورالس یا اکوادور هم قرار داشتند که این دو کشور چندسالی است با تغییر دولت‌های آن‌ها از دایره ارتباط سیاسی ایران در امریکای لاتین خارج شده‌اند.
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به موضع اخیر آمریکا مبنی بر این که برجام (توافق هسته‌ای) فعلا در دستور کار آن قرار ندارد، وجود کانال‌های دیپلماتیک با ایران چه توجیهی دارد؟ گفت: «داشتن کانال‌های باز گفتگو مهم است. تکرار می‌کنم که سیاست ما در قبال ایران تغییری نکرده است. ما در این باره بسیار صریح بوده‌ایم.»
باید از آقایان موافق و مخالفی که دست به این کار می‌زنند پرسید. ما اساساً دو رویکرد در کشور داریم که یکی علم‌گرا یا عقلانی است و این رویکرد به‌دنبال منافعی در سطح ملی و منطقه‌ای است و منافع وقتی مادی باشد، معمولاً علم است که تعریف می‌کند کدام استراتژی یا سیاست به بهره‌وری و سودآوری بیشتر منتهی می‌شود. رویکرد دیگر علمی نیست. در این رویکرد مردم سنتی حاضر هستند و این رویکرد دنبال این است افکار سنتی جامعه را همراه خود داشته باشد؛ بنابراین یک کار سیاسی این‌چنینی انجام می‌دهند.
اگر دولت بایدن سیاست خود را تغییر ندهد، احتمال زیادی وجود دارد که با یک درگیری منطقه‌ای در خاورمیانه مواجه شود. برای پیشگیری از جنگ با یک دشمن تهدیدگر، آن دشمن باید باور کند که شما از زور استفاده خواهید کرد.
کاخ سفید اعلام کرد که سفر مقامات تایوان به آمریکا نباید عامل تشدید تنش ها در شبه جزیره تایوان شود.
رئیس انجمن دوستی ایران و چین با بیان این که معادلات جهانی به سرعت در حال تغییر است و شاهد تغییر آرایش سیاسی حاکم بر جهان هستیم، گفت: روابط ایران و چین همواره سیر صعودی داشته و چین این ظرفیت را دارد که قدرت نخست اقتصادی جهان شده و جایگزین آمریکا شود.
قیمت نفت روز چهارشنبه در پی انتشار آماری که رشد چشمگیر ذخایر نفت و سوخت‌های آمریکا را نشان داد و عدم تغییر سیاست تولید اوپک پلاس، بیش از سه دلار در هر بشکه سقوط کرد.
پایگاه آکسیوس در گزارش روز چهارشنبه ۴ ژانویه- ۱۴ دی به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد جارت بلانک قرار است در وزارت انرژی روی موضوعات مرتبط با سیاست هسته‌‌‌ای کار کند. این رسانه با طرح این سوال که چرا این تغییر مهم است، می‌نویسد: خروج بلانک نشانه دیگری مبنی بر این است که دولت بایدن معتقد است در حال حاضر هیچ راهی برای بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران وجود ندارد.
واقعیت‌های سیاست و الگوی رفتاری ایالات متحده در برابر ایران نشان می‌دهد منطق کنش رفتاری آمریکا به میزان قابل‌توجهی در مقایسه با سال گذشته تغییر پیدا کرده است. ایالات متحده همکاری با ایران برای نیل به توافق نسبتا پایدار و در ارتباط با موضوع هسته‌ای را تغییر داده و به میزان قابل توجهی با سیاست‌های اسرائیل و عربستان همگونی و هماهنگی پیدا کرده است.
«قدرت گیری جمهوریخواهان در کنگره آمریکا، سیاست دو خطی دولت بایدن در رابط با ایران که هم بر دستیابی به توافق با تهران و هم اعمال فشار بر آن تاکید دارد را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این راستا، جمهوریخواهان از قدرت خود در کنگره و اثرگذاریِ این نهاد قانونی بر سیاست خارجی دولت مستقر استفاده خواهند کرد و زمینه را جهت تقویت آن بُعد از سیاست خارجی دولت بایدن در قبال ایران که بر تشدید فشار‌ها علیه این کشور تاکید دارد، بیش از پیش فراهم می‌کنند و البته در مسیر تعامل با ایران، چالش‌های گسترده‌ای را ایجاد خواهند کرد.»
یک مقام ارشد دولت آمریکا مدعی شد که این کشورتمایلی برای مذاکره با کره شمالی از خود نشان نداده است.
یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که تحریم ها علیه سوریه با وجود امضای توافقنامه ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.
رهبر انقلاب: روز به روز بیشتر واضح میشود که نقشه‌ی سیاسی دنیا در حال تغییر است. آن مسئله‌ی یک قطبی بودن و زورگویی کردن یک قدرت یا دو قدرت بر کشور‌ها و ملت‌ها مشروعیت خودش را از دست داده، یعنی ملت‌ها بیدار شدند. نظام تک قطبی مطرود شده است، به تدریج دارد مطرودتر می‌شود. نظام تک قطبی یعنی چه؟ یعنی اینکه مثلاً فرض کنید آمریکا بنشیند برای عراق یا برای سوریه یا برای ایران یا برای لبنان یا برای فلان طراحی کند: «باید این کار را بکنید، باید این بشود، باید این نشود» گاهی بگوید، گاهی هم نگوید، اما عمل کند. امروز این جوری است.
رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که رئیس‌جمهور این کشور اصول و قواعد انجام عملیات پهپادی در خارج از مرزها را تغییر داده است.
آمریکا سیاست خاورمیانه‌ای خود را تغییر داده و با کاهش تعهدات امنیتی خود در منطقه غرب آسیا به دنبال حضور فعال در منطقه شرق آسیا و پیگیری راهبرد «مهار چین» است.
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا لایحه‌ای را برای افزایش حمایت از تایوان ارائه کرد.
مشاور امنیت ملی آمریکا از دیدار خود با رهبران کنگره به منظور بررسی پیش نویس قانون تغییر سیاست های واشنگتن در قبال تایوان خبر داد.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر تداوم فشار به اسرائیل برای تغییر سیاست های خود پیرامون قواعد درگیری در کرانه باختری واکنش نشان داد.
تحلیلگر سیاسی معتقد است که آمریکا و غرب به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به عنوان جایگاه سوخت یا باجه های خودکار نگاه می کنند و تغییر رویکرد ریاض در قبال واشنگتن و چرخش به سمت چین، موقتی است.
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که چین از سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان برای تغییر وضع موجود استفاده کرد.
وزیر خارجه آمریکا علی‌رغم سفر جنجالی و تنش‌زای رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان مدعی شد سیاست واشنگتن درباره تایوان تغییری نکرده است.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ