پس از برگزاری نشست امنیتی اخیر در عقبه، این بار قرار است نشستی دیگر طی روزهای آینده تحت فشارهای آمریکا در شرم الشیخ برگزار شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مقام ارشد امنیتی آمریکا برخی گزارش‌ها درباره توافق با عربستان برای عادی‌سازی روابط ریاض و تل آویو را رد کرد.
رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که عربستان سعودی برای عادی سازی روابط با این رژیم، به اندک رضایت نمی دهد و خواهان برداشته شدن گام های مهم از سوی واشنگتن و تل آویو است.
رئیس موساد مخفیانه از واشنگتن دی سی دیدار و در مورد عادی سازی روابط تل آویو با عربستان سعودی با مقامات آمریکایی گفتگو کرده است.
فارین افرز در یادداشتی نوشته است که واشنگتن از نتانیاهو عصبانی است و سقوط اسرائیل به آشوب روابط با آمریکا را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
یک مسئول امنیتی در رژیم صهیونیستی با تشریح اوضاع وخیم این رژیم تاکید کرد که کابینه نتانیاهو با آتش بازی می‌کند و شرایط در این رژیم وخیم‌تر خواهد شد.
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به متشنج شدن روابط این رژیم با آمریکا اذعان کرد.
سران امنیتی تل آویو از تیرگی روابط کنونی بایدن و نتانیاهو در پی جنجال اصلاحات قضائی وی در فلسطین اشغالی بسیار ناخشنودند، زیرا به کاهش نفوذ تل آویو در سیاست خارجی واشنگتن انجامیده است.
شدت گرفتن تنش در روابط تل آویو و واشنگتن باعث شد تا نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع از سفر «یواو گالانت»، وزیر جنگ این رژیم به واشنگتن شود.
رسانه عبری اذعان کرد چرخش ایران در تنش زدایی و همگرایی با کشورهای عرب با تشویق پکن، گامی است در تحقق خاورمیانه جدید با رهبری ایران و پیامی نگران کننده به واشنگتن و تل آویو است.
منابع عبری از گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی در بحبوحه تنش ها میان واشنگتن و تل آویو خبر دادند.
یک مسئول صهیونیستی از مداخلات آمریکا در تل آویو انتقاد کرده و گفته است که آمریکا در سیاست‌های داخلی ما دخالت نکند.
مقامات آمریکایی با اعلام این که تنش در روابط واشنگتن و تل آویو قابل پیش بینی بود، گفته اند که بایدن تلاش کرد تا وارد تنش با تل آویو نشود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه توافق ایران و عربستان بر نقش واشنگتن در منطقه تأثیری نمی‌گذارد، گفت که نزدیک شدن تهران- ریاض مانعی برای عادی‌سازی روابط میان ریاض- تل آویو نیست.
براساس گزارش ها با ادامه تنش ها در روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا، همکاری های امنیتی دو طرف نیز در معرض خطر قرار گرفته اند.
مقام های آمریکایی که اخیرا به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند، به دنبال دستیابی به توافق جامع و مشروط با نتانیاهو بودند که بر اساس آن، واشنگتن با تل آویو علیه ایران همدست می شود.
تحلیلگر جهان عرب ضمن هشدار درباره هرگونه ماجراجویی نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، سرانجام آنرا برای واشنگتن و تل آویو و متحدانشان در منطقه بسیار دردناک توصیف کرد.
رئیس مرکز تحقیقات خلیج فارس معتقد است: حمایت امنیتی و نظامی ایالات متحده از ریاض همیشه - و هنوز هم - کاملاً بر پایه منافع بوده و هرگز مانند حمایت ایالات متحده از تل آویو رایگان نبوده است.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید اذعان کرد که هدف نهایی گسترش روابط نظامی واشنگتن با برخی کشورهای عربی منطقه و تل آویو، برنامه موشکی ایران است.
واشنگتن قرار است در مقابل امضای توافق هسته‌ای با ایران و بازگشت به برجام، امتیازات و بسته جبرانی امنیتی در اختیار تل آویو قرار بدهد و تاکید می‌کند گفتگو‌ها درخصوص این بسته هنوز رسمی نشده است، اما به محض امضای توافق هسته‌ای، این "امتیازات جبرانی" هم علنی خواهد شد.
مقامات رژیم صهیونیستی از رایزنی تل آویو با واشنگتن برای دیدار یائیر لاپید نخست وزیر این رژیم با بایدن در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر دادند.
واشنگتن در پاسخ به درخواست تل آویو مبنی بر انجام گفت وگوی تلفنی فوری میان لاپید و بایدن گفت که« رئیس جمهور آمریکا در تعطیلات به سر می‌برد» این درحالی است که شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی چندین روز است تلاش می‌کند که این گفتگو انجام شود، اما واشنگتن آن را به تعویق می‌اندازد.
واشنگتن در پاسخ به درخواست تل آویو مبنی بر انجام گفت وگوی تلفنی فوری میان لاپید و بایدن گفت که« رئیس جمهور آمریکا در تعطیلات به سر می‌برد» این درحالی است که شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی چندین روز است تلاش می‌کند که این گفتگو انجام شود، اما واشنگتن آن را به تعویق می‌اندازد.
معاون دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج با بیان اینکه آمریکا دموکراسی را در فلسطین زنده به گور کرد، گفت: واشنگتن شریک جنایت های تل آویو علیه ملت فلسطین و متحد راهبردی آن است.
مقامات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره مسئله هسته ای ایران گفتگو کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ