مقامات آمریکایی با اعلام این که تنش در روابط واشنگتن و تل آویو قابل پیش بینی بود، گفته اند که بایدن تلاش کرد تا وارد تنش با تل آویو نشود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه آمریکا پس از ماه‌ها تنش بین واشنگتن و پکن و تعویق سفر، سرانجام برای دیدار با مقامات چینی، راهی پکن خواهد شد.
شانگفو، جنگ بین پکن و واشنگتن را فاجعه‌ای غیرقابل تحمل برای جهان اعلام کرد و از آمریکا خواست تا صادقانه رفتار کرده و حرف و عملش یکی باشد و برای جلوگیری از بدتر شدن روابط دو طرف، در عمل اقدام کند.
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) ماه گذشته برای دیدار با همتایان چینی، به طور مخفیانه به پکن سفر کرده بود.
رسانه‌های عبری زبان در خبری معنادار از لغو سفر برنامه‌ریزی شده وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی طی هفته آینده خبر دادند.
در ادامه تنش بین واشنگتن و پکن در تایوان، سخنگوی وزات خارجه چین به آمریکا هشدار داد فروش تسلیحات نظامی به این جزیره را متوقف کند.
شدت گرفتن تنش در روابط تل آویو و واشنگتن باعث شد تا نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع از سفر «یواو گالانت»، وزیر جنگ این رژیم به واشنگتن شود.
این رسانه انگلیسی نوشت: توقیف محموله، جدیدترین تشدید تنش میان واشنگتن و تهران پس از سال‌ها تحریم‌های آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای ایران است. ایران تحریم‌های آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد و صادرات نفت این کشور در حال افزایش است.
برخی منابع از احتمال سفر نتانیاهو به واشنگتن در اواخر ماه جاری خبر داده‌اند.
رسانه عبری اذعان کرد چرخش ایران در تنش زدایی و همگرایی با کشورهای عرب با تشویق پکن، گامی است در تحقق خاورمیانه جدید با رهبری ایران و پیامی نگران کننده به واشنگتن و تل آویو است.
رسانه عبری اذعان کرد چرخش ایران در تنش زدایی و همگرایی با کشورهای عرب با تشویق پکن، گامی است در تحقق خاورمیانه جدید با رهبری ایران و پیامی نگران کننده به واشنگتن و تل آویو است.
سفارت ایالات متحده آمریکا در تایوان روز یکشنبه اعلام کرد که واشنگتن رزمایش‌های چین در اطراف تایوان را از نزدیک تحت نظر دارد و «آسوده‌خاطر است واطمینان دارد که منابع و توانمندی کافی را در سطح منطقه برای تضمین صلح و ثبات در اختیار دارد».
منابع عبری از گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی در بحبوحه تنش ها میان واشنگتن و تل آویو خبر دادند.
براساس گزارش ها با ادامه تنش ها در روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا، همکاری های امنیتی دو طرف نیز در معرض خطر قرار گرفته اند.
آمریکا و کره جنوبی به‌رغم هشدارهای پیونگ‌یانگ، بزرگ‌ترین رزمایش مشترک خود در ۵ سال اخیر را برگزار می‌کنند.
محاسبه واشنگتن این است که رویارویی با ایران می‌تواند در درجه پایین باقی بماند. اما اگرچه کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس مشتاق همکاری با واشنگتن در دفاع از موشک‌های منطقه‌ای و اکثر دغدغه‌های اسرائیل در مورد ایران هستند، اما کماکان در‌های خود را به سوی تهران باز نگهداشته اند.
وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به کمک های گسترده واشنگتن به تل آویو برای سرکوب شبانه روزی فلسطینیان، در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار کاهش شدت تنش ها در اراضی اشغالی شد.
وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر به پکن در گفت‌وگویی اعلام کرد تنش آمریکا و چین روبه‌کاهش است، اما در عین حال «نگرانی‌های واشنگتن نسبت به تایوان» را تکرار کرد.
در ادامه تنش بین واشنگتن و پکن بر سر جزیره خودمختار تایوان ،سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر از دولت آمریکا خواست ارسال سلاح به تایوان را متوقف کند.
در ادامه افزایش تنش بین پکن و و اشنگتن، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد ۱۳ شهروند چینی را به اتهامات امنیتی متهم کرده است.
سفیر روسیه در واشنگتن گفت که آمریکا و روسیه تماس و ارتباطی برای کاهش تنش ها بین دو طرف ندارند.
هم‌زمان با تنش در روابط واشنگتن و ریاض، برنی سندرز، سناتور آمریکایی ضمن انتقاد از رویکرد حقوق بشری عربستان خواستار ایجاد محدودیت در قدرت این کشور برای تعیین قیمت نفت شده است.
ریابکوف: رویارویی آشکار با آمریکا و ناتو به نفع روسیه نیست و مسکو امیدوار است که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خطرات تشدید تنش بر سر اوکراین را درک کند.
یک خبرنگار آمریکایی در گزارشی به بررسی تنش های میان آمریکا و روسیه در سطح فضایی پرداخته و از احتمال تاثیرگذازی جنگ اوکراین به افزایش تقابل میان مسکو و واشنگتن در فضا صحبت کرده است.
یک دیپلمات چین نسبت به اتخاذ اقدامات متقابل در صورت عدم دست کشیدن واشنگتن از فروش تسلیحات به تایوان خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ