عکس مربوط به سال ۱۳۳۸ خورشیدی در خیابان سعدی جنوبی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روزنامه اطلاعات ۹ مرداد ۱۳۴۲ در صفحه حوادث خود نوشت که حسن نیازی، مستخدم مطب یک پزشک عمومی در خیابان کارون تهران با همدستی مرد جوانی به نام مجید خطیبی با استفاده از غیبت پزشک، خود را به عنوان دکتر جا زده و بیماران را ویزیت می‌کرده.
رستوران ریویرا در خیابان قوام السلطنه (۳۰ تیر) مکانی است که شاعران و نویسندگان و هنرمندان تهرانی در ساعات میانه روز با همدیگر ملاقات می‌کردند.
دو تصویر منحصر به فرد و جالب از خیابان انقلاب مقابل دانشگاه تهران را در دهه چهل شمسی مشاهده کنید.
این تصاویر در خیابان ولیعصر تهران و در چند روز گذشته ضبط شده است. ضابطان پلیس از زنان بی‌حجاب تصویر گرفته و با استفاده از هوش مصنوعی هویت آن‌ها را شناسایی می‌کنند. در برخی موارد نیز پرونده قضایی تشکیل و به قوه‌قضائیه ارسال شده است. / فارس
روزگاری که هنوز از خیابان ولیعصر(عج) خبری نبود، ساکنان شمیران یا همان اهالی محله‌های امروز شمال شهر از جاده قدیم که اکنون آن را به نام خیابان شریعتی می‌شناسیم برای رفت و آمد به دارالاخلافه از درشکه استفاده می‌کردند و چند ایستگاه خاطره‌انگیز در مسیر که آنها را به تهران می‌رساند.
یکی از مهم‌ترین ویژگی خیابان لاله زار ثبت اولین‌ها به نام خودش است. بسیاری از مشاغل که برای نخستین بار در ایران راه اندازی شدند کارشان را از خیابان لاله زار شروع کردند. برای مثال نخستین گل‌فروشی ابتدا در این خیابان تأسیس شد. نخستین فروشگاه بزرگ به سبک اروپایی نیز در این خیابان راه‌افتاد و بالاخره نخستین چراغ گازی در این خیابان روشن شد.
ساخت طولانی ترین خیابان پایتخت (ولی‌عصر(عج) ) از سال ۱۳۰۰ شمسی آغاز شد.
«عبدالله مستوفی» انگیزه ساخت این خیابان را تصمیم پهلوی اول برای پیوند دادن کاخ سعدآباد به کاخ مرمر می‌داند. بر اساس کتاب «شرح زندگانی من یا تاریخ اجتماعی و اداری دوره قاجاریه» نوشته عبدالله مستوفی، در زمان پهلوی اول در این خیابان به فاصله هر ۲ متر، یک چنار و بین هر ۲ چنار یک بوته گل سرخ کاشتند؛ بنابراین در دو سوی مسیر ۱۸ کیلومتری خیابان مجموعاً ۱۸ هزار چنار کاشته شد. البته برخی این تعداد را تا ۲۴ هزار اصله نیز برآورد کرده‌اند.
در این گزارش تصاویر کمتر دیده شده از تهران قدیم را برای شما کاربران قرارد داده ایم که دیدن آن خالی از لطف نیست.
می‌گویند بوستان معروف خیابان ولی‌عصر(عج) نخستین بوستانی است که تهرانی‌ها به میهمان‌های غیرتهرانی خود معرفی می‌کنند؛ بوستانی زیبا با گونه‌های متنوع گیاهی که قدم زدن در آن در هر ۴ فصل سال لذت وصف‌نشدنی دارد.
تصویری از تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان دربند، خرداد ۱۳۱۲ خورشیدی را می‌بینید. عکس از منظر جاده قدیم شمیران است و داروخانه دکتر پاپاریان (داروساز و مخترع ایرانی ارمنی‌تبار) در تصویر دیده می‌شود که بعد‌ها به جای آن ساختمان سلماس توسط محمدعلی شناور (بازرگانی که برق را به شمیران آورد) ساخته شد.
تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان دربند، خرداد ۱۳۱۲ خورشیدی.عکس از منظر جاده قدیم شمیران است و داروخانه دکتر پاپاریان (داروساز و مخترع نامدار ایرانی ارمنی‌تبار) در تصویر دیده می‌شود که بعدها به جای آن ساختمان سلماس توسط محمدعلی شناور (بازرگانی که برق را به شمیران آورد) ساخته شد
تصویر آبخوری قنات فرمانفرما در خیابان حافظ تهران در سال ۱۳۳۰ را نشان می‌دهد.
تصویر آبخوری قنات فرمانفرما در خیابان حافظ تهران در سال ۱۳۳۰ را نشان می‌دهد.
خیابان فردوسی که در دوران قاجار خیابان علاءالدوله نامیده می‌شد، یکی از خیابان‌های قدیمی شمالی- جنوبی تهران است. این خیابان از میدان توپخانه آغاز شده و پس از گذر از چهارراه اسلامبول به میدان فردوسی در شمال منتهی می‌شود.
تهران در این سالها روزهای آلوده و آسمان خاکستری زیادی را تجربه می کند، امسال در پایتخت فقط دو روز هوای پاک داشتیم و دیدن آسمانی آبی آرزوی اکثر ما تهرانی ها شده است.
حدفاصل میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر به نام خیابان کریمخان زند نامگذاری شده است. در این خیابان یک پل رو گذر به همین نام نیز وجود دارد.
خیابان امیرکبیر در منطقه۱۲ اولین معبری بوده که نه‌تنها در تهران، بلکه کشور چراغ‌دار شده است.
بارش برف موجب یخ زدگی و حرکت کند ماشین ها در خیابان شد و اکثر اتوبان ها و خیابان ها دچار ترافیک های سنگین و نیمه سنگین شدند.
خیابان لاله‌زار یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران است، عکس‌های زیر این خیابان را از دیروز تا امروز به تصویر کشیده است./ منبع: خبرآنلاین
خیابان بهبودی حدود ۶۰ سال قبل، جزو اراضی روستای طرشت بود که کولی‌ها با ورود به پایتخت ساکن آن شدند. «رضا نوری»، ساکن قدیمی خیابان بهبودی، هنوز تصویر کولی‌های اطراف خیابان را به یاد دارد. او تعریف می‌کند که در دهه ۳۰ خیابان بهبودی یک جاده خاکی بود. اطراف آن باغ‌ها و زمین‌های مزروعی قرار داشت. در قسمت غربی خیابان حدود ۲ هزار نفر از کولی‌های بختیاری ساکن بودند.
متأسفانه در این سال‌ها درختان سرو و کاج دو طرف باغ خشک شده‌اند و زمین بیلیارد پشت کاخ هم براثر گودبرداری‌ نابود شده است. بازدید از این قصر رؤیایی در انتهای خیابان جردن (آفریقا یا نلسون ماندلا)، تقاطع خیابان‌های طاهری و روان‌پور، کوچه ناهید، درحال حاضر امکان‌پذیر نیست.
غذا‌های خیابانی در تهران قدیم بیشتر به غذا‌های خانگی شباهت داشت تا فست فود‌های پُرکالری غربی. در واقع بر خلاف تصوری که مردم از غذا‌های خیابانی دارند، در تهران قدیم فروشنده سعی می‌کرد بهترین مواد خوراکی هر فصل را با قیمت کمتر بفروشد. این غذا‌ها بیشتر توسط مسافران یا مردمی که در شهر تردد می‌کردند خریداری می‌شد. البته‌گاه به واسطه شهرت یک فروشنده، مردم حاضر بودند مسافت زیادی را تردد و فقط از آن فروشنده خرید کنند.
روز گذشته انجمن نورسپید گونه‌ای دیگر از خیابان خوابی را به تصویر کشیده است. به ادعای این انجمن مددکاری، ظاهرا برخی از زنان شمشاد‌های میانه اتوبان‌ها را محل سکونت خود قرار داده و از این محل برای خواب شب استفاده می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ