تهران در این سالها روزهای آلوده و آسمان خاکستری زیادی را تجربه می کند، امسال در پایتخت فقط دو روز هوای پاک داشتیم و دیدن آسمانی آبی آرزوی اکثر ما تهرانی ها شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زیر ماه، سیاره مشتری به‌همراه قمرهای گالیله‌ای خود دیده می‌شوند.
این تصویر از شفق قطبی بر فراز دریاچه تینگوالاواتن (Thingvallavatn) واقع در ایسلند، در سال 2016 گرفته شده است. این دریاچه تا حدی گسلی را که جداکننده صفحات تکتونیکی بزرگ اوراسیا و آمریکای شمالی است، پر می‌کند.
در مأموریت آپولو 11 فویلی به‌منظور جمع‌آوری ذرات موجود در باد خورشیدی در سطح ماه قرار گرفت.
اندازه کل دستگاه آنتیکیترا 33 سانتی‌متر، تقریباً هم‌اندازه یک کتاب بزرگ است.
هیچ گونه‌ای جز انسان حتی نمی‌تواند آنچه را که درحال وقوع است، درک کند. حتی هزار سال پیش هم هیچ انسانی نمی‌توانست چنین فکری بکند. پرتاب راکت به فضا رویدادی است که موجب حیرت و شناسایی چالش‌ها می‌شود.
ظاهراً یک سحابی گازی غنی از کربن، CW Leonis را احاطه کرده است. علت پیچیدگی سحابی ناشناخته است، اما هندسه‌ لایه‌ها و کمان‌های آن مطمئناً جالب و جذاب است. این تصویر که توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده، جزئیات این پیچیدگی را نشان می‌دهد.
این مهمان منظومه شمسی درونی در ۱۸ آگوست تقریباً سه دقیقه نوری از سیاره زیبای ما فاصله خواهد داشت. C/۲۰۲۳ E۱ (ATLAS) به دلیل انحرافش نسبت به صفحه دایره‌البروج و دوره مداری تقریباً ۸۵ ساله، یک دنباله‌دار از نوع هالی به حساب می‌آید.
در این گشت‌وگذار با ما همراه شوید تا در یک روز بهاری به شمال شهر سفر کنیم و قدم‌زنان مسیرباغ‌های دل‌انگیزی که روزگاری کوچه‌باغ‌های روستای سعدآباد شمیران بوده‌اند را طی‌کنیم و با تکه‌ای از طبیعت تهران و خانه‌باغ‌ها و کاخ‌های قاجار و پهلوی و از همه مهم‌تر آثار هنرمندان و جهانگردان ایرانی آشنا شویم.
یک تکه از این نقشه حدود 200,000 کهکشان و اختروش را در 12 میلیارد سال پیش نشان می‌دهد.
روزگاری بود که فقط بعضی‌ها خدمت سربازی می‌رفتند؛ ولی از ۱۹ مهر ۱۳۰۵ شمسی اعلام شد که تمام افراد مذکر باید از اول ۲۱ سالگی به مدت ۲ سال بروند خدمت. از آن روز، خدمت سربازی شد بخشی از زندگی و فرهنگ ایرانی‌ها.
آسمان شب سرشار از داستان‌های مختلف است. تمدن‌های مختلفی در طول تاریخ برخی از ماندگارترین افسانه‌های خود را روی ستاره‌ها و گردوغبار کیهانی اعمال کرده‌اند. مردم زیادی این نمادهای آسمانی را می‌بینند، داستان‌های مرتبط با آن‌ها را می‌شنوند و به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.
اندازه‌ لکه‌های خورشیدی ممکن است بزرگ‌تر از زمین باشد.
سحابی مرغ دونده که به‌عنوان IC ۲۹۴۴ فهرست‌بندی شده است، حدود ۱۰۰ سال نوری وسعت داشته و در فاصله ۶۰۰۰ سال نوری از ما به‌سمت صورت فلکی قنطورس قرار دارد.
پاییز ۱۴۰۱ وقتی امید به فریدونکنار رسید هنوز رؤیا به ایران و فریدونکنار منتقل نشده بود. روزی که رؤیا را آوردند، امید در حال قدم زدن در تالاب بود. تنها از سویی به سویی دیگر می‌رفت که رؤیا رسید. امید به رؤیا هم هیچ نگاهی نکرد. پنج روز طول کشید که آن تصویر بی‌نظیر که سال‌ها حافظان محیط‌زیست منتظرش بودند شکل گرفت. بعد از پنج روز گام‌هایشان به سوی هم حرکت کرد و آن رقصی شکل گرفت که نشان از پیوند بود.
این کودکان در شرایط حاضر تحت تاثیر اتفاقی خوشایند و روزی زیبایند ولی چون در خبر اعلام شده که آنها بی سرپرست و یا بد سرپرست اند قطعا انتشار چهره و تصویر آنها بدون پوشش با هیچ معیار اخلاقی و حرفه‌ای توجیه پذیر نیست.
دامپزشک آفریقایی پس از معاینه پیروز گفته بود: آخرین توله "ایران" ۷۰ درصد شانس زنده ماندن دارد، روزی ۳ بار برایش دعا کنید.
دامپزشک آفریقایی پس از معاینه پیروز گفته بود: آخرین توله "ایران" ۷۰ درصد شانس زنده ماندن دارد، روزی ۳ بار برایش دعا کنید.
بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
چند روزی می‌شود که تصویر و فیلم نماز جماعت منافقین در فضای مجازی درحال دست به دست شدن است. با وجود انتشار خاطرات اعضاء سابق گروهک تروریستی منافقین، اما هیچکس به صورت دقیق نمی‌داند دقیقا چه چیزی به زنان اردوگاه اشرف پشت آن دیوارها گذشت و نمازگزاران این تصویر چه ظلم‌ها و تجاوزهای جنسی‌ای بر اعضای خود روا کردند.
محمد الحجری معروف به ماجومبا، یک سلبریتی عمانی در شبکه‌های اجتماعی است که تصمیم گرفت برای تماشای بازی‌های جام جهانی عازم قطر شود. اگر به خرافات معتقد باشید، قطعا حضور او در قطر را عامل ناکامی بسیاری از تیم‌های جام جهانی می‌دانید! چند روز پیش بود که تصاویری از این هوادار عمانی در شبکه‌های مجازی منتشر شد که نکته عجیب، شکست خوردن و حذف تمامی تیم‌هایی بوده که ماجومبا پیراهن آن‌ها را بر تن کرده است!
فیلم دوربین مداربسته خانه کتایون، تصویر قاتل را به‌وضوح ثبت و ضبط کرده است. در دقایق ابتدایی که قاتل به صحنه‌جرم می‌رسد، یک‌چاقو به وسط پارکینگ پرتاب می‌شود. قاتل، اما دوچاقوی دیگر هم در دست داشته است. آنطور که روان‌شناسان خانواده تخمین زدند و به اقوام کتایون توضیح دادند، قاتل با سه‌چاقو که نماد خودش و دوفرزندش بوده، راهی محل‌جرم شده و به نیت ۱۷سالی که با مقتول زندگی کرده، ۱۷بار به او ضربه می‌زند، آن هم درست در روزی که سالگرد عقدشان بوده است.
از روزی که از آمریکایی ها پهباد می خریدیم، تا امروز که قدرت پهبادی در دنیا هستیم. گزارشی متفاوت از پایگاه پهبادی ارتش را مشاهده کنید. / آخرین خبر
کمتر روزی است که تصویر شادمان ساپینتو در تمرین استقلال از سوی عکاس این مجموعه شکار نشود.
بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ